A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

Information Review's findings on Models for Accessing Municipal Services for People with Intellectual developmental disabilities   Catalog # 255| PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
The purpose of this review was to gather information from various countries around the world on existing models of cognitive accessibility of municipal services for people with Intellectual developmental disabilities The review was conducted by Internet Search and focused on the world's leading countries in this field: New York (USA), Sweden and England
The review raises key terms and popular access policies in these countries. Moreover, examples and models of accessibility that have come up in a review are presented, such as documents accessibility, websites and apps of public bodies accessibility of public transport, the justice system and health services. All for the main purpose of expanding the independence of people with disabilities in the public sphere

To read the full findings report in Hebrew press here

Key Words
People with intellectual developmental disabilities
Community integration
Cognitive accessibility
Shalem Fund study

 

 



עמדות סטודנטים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית בקורסים אקדמיים בהשכלה הגבוהה   מנחות: פרופ' בתיה חפציבה חיה ליפשיץ וד"ר סיגל עדן  

מטרת המחקר היתה בדיקת עמדות סטודנטים סדירים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית (מ"ש), הלומדים לתואר ראשון במסגרת פרויקט "עוצמות" – שילוב אקדמי בן שלושה שלבים של בוגרים עם מ"ש בבית הספר לחינוך באוניברסיטת "בר - אילן".
קבוצת ניסוי (N=63) כללה סטודנטים סדירים בשלושה קורסים ("אתגר שכלי", "מבוא לסוציולוגיה" ויהדות) בהם שולבו הסטודנטים עם מ"ש. קבוצת ביקורת (N=80) כללה סטודנטים בשני קורסים ("פסיכולוגיה פיזיולוגית", "מבוא לילד המיוחד") בהם לא שולבו סטודנטים עם מ"ש.
נעשה שימוש ב- 8 שאלוני עמדות כלפי שילוב סטודנטים בצ"מ, שחולקו לשלושה גורמים בהתאם למודל הסטיגמה (Corrigan, 2004): קוגניטיבי, רגשי והתנהגותי.
הניסוי נערך במשך סמסטר א', השאלונים הועברו בתחילת הסמסטר ובסיומו, בקבוצות הניסוי והביקורת.
לגבי כלל הנבדקים נמצא, כי עמדותיהם בהיבט הקוגניטיבי והרגשי היו גבוהות מהממוצע ונעו בטווח שבין 100%-60%, לפני הקורס ובסופו, ואילו בהיבט ההתנהגותי העמדות היו בממוצע, והן עמדו על 50% מתוך 100%.
בקבוצות הניסוי, בקורסים "מבוא לסוציולוגיה" וקורס יהדות, חל שיפור בעמדות כלפי אוכלוסייה עם מ"ש לאחר השתתפות בקורס במדדים הקוגניטיביים וההתנהגותיים, בהתאמה לגישת המגע (Thibaut, 2017), ומודל הסטיגמה (Corrigan, 2004). המפגש והאינטראקציה בין הסטודנטים בקורס תרמו להפחתת הסטיגמה כלפי סטודנטים עם מ"ש, וכן קבלת מידע קוגניטיבי אודות המוגבלות (באמצעות חומרי הלימוד), העלה את רמת האופטימיות כלפיהם. עם זאת, בקורס "אתגר שכלי", חלה ירידה במדדים ההתנהגותיים, זאת בשל העובדה שהסטודנטים עם מ"ש בקורס זה לא התאימו למסגרת זו של השילוב (הינם בעלי רמה נמוכה יותר מאשר הסטודנטים ששולבו ביתר הקורסים), אך לא ניתן היה לדעת על כך מראש.
בקבוצות הביקורת התוצאות חלוקות: בקורס "מבוא לילד המיוחד", שעסק בתחומי הכלה וידע אודות המוגבלות, חלה עליה במדדים ההתנהגותיים והרגשיים, בהתאמה לגישת הידע (Werner, 2015). בקורס "פסיכולוגיה פיזיולוגית", שעסק בנושאים נוירולוגיים, חלה ירידה במדדים הקוגניטיביים, בהתאמה ל"תאוריית האיום המוכלל" (Stephan & Stephan, 2017) וחוסר היכרות עם מ"ש, אשר יצר סטריאוטיפ קוגניטיבי.

קישור למחקר הועלה לאתר באישור הכותבת.

לצפייה במחקר לחץ כאן

 



Assessment the contribution of Academic courses (learned in 2019) that integrate the field of Intellectual developmental disabilities   Catalog # 234 | PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund
In the following findings report, you will find the results of the satisfaction assessment and the change in attitudes towards people with intellectual developmental disabilities, among students in various academic settings, after their participation at attending courses in the field of intellectual developmental disabilities
Analysis of the findings of the feedback questionnaires yielded positive findings. It seems that most students find it very important to learn courses on this topic and that participation in the courses of intellectual developmental disabilities field brought a great interest in them continuing to study or work in the intellectual developmental disabilities field. Likewise about half of the respondents expressed great satisfaction with the courses they took part in. At the same time, most of the respondents reported that their attitudes towards the intellectual developmental disabilities changed as a result of their participation in the course and that the course increased their desire and sense of ability to work with this population

To read the full findings report in Hebrew press here
To view the summarizing presentation of results in Hebrew press here

Key Words
People with intellectual developmental disabilities
Social attitudes and perceptions
Research, evaluation and measurement
Shalem Fund study



ממצאי סקירת מידע בנושא מודלים להנגשת שירותים מוניציפליים לאנשים עם מש"ה   מק"ט 255| מחברים נוספים : נגה חן  

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם.
מטרת הסקירה במסמך הבא הייתה לאסוף מידע ממדינות שונות בעולם על מודלים קיימים להנגשה קוגניטיבית של שירותים מוניציפליים עבור אנשים עם מש"ה. הסקירה נעשתה על ידי חיפוש אינטרנטי והתמקדה במדינות המובילות בעולם בתחום זה: ניו יורק (ארה"ב), שוודיה ואנגליה.
הסקירה מעלה מונחים מרכזיים ואת מדיניות ההנגשה הרווחת במדינות אלו. כמו כן, מובאות דוגמאות ומודלים להנגשה אשר עלו בסקירה כגון הנגשת מסמכים, אתרי אינטרנט ואפליקציות של גופים ציבוריים, הנגשת התחבורה הציבורית, מערכת המשפט ושירותי הבריאות. כל אלו עבור מטרת העל של הרחבת עצמאותם של אנשים עם מוגבלות במרחב הציבורי.

 

לקריאת דו"ח ממצאי הסקירה לחץ כאן

 



הערכת תרומתם של קורסים באקדמיה המשלבים את תחום המש"ה (נלמדו בשנה"ל תשע"ט)   מק"ט 234| מחברים נוספים : נגה חן  

מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם.
בדו"ח הממצאים הבא, מובאים ומוצגים ממצאי הערכת שביעות הרצון ובחינת השינוי בעמדות כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב סטודנטים לאחר השתתפותם בקורסים בתחום המוגבלות השכלית התפתחותית בשנה"ל תשע"ט במסגרות אקדמיות שונות.
ניתוח ממצאי שאלוני המשוב העלה ממצאים חיוביים. נראה כי מרבית הסטודנטים מוצאים חשיבות רבה מאוד בלמידת קורסים בנושא זה וכן כי השתתפות בקורסים התחום המש"ה עורר בהם עניין במידה רבה להמשיך ללמוד או לעסוק בתחום המש"ה. כמו כן, כמחצית מהמשיבים, הביעו שביעות רצון רבה מהקורסים בהם לקחו חלק. במקביל, רוב המשיבים דיווחו כי עמדותיהם כלפי מש"ה השתנו בעקבות השתתפותם בקורס וכן כי הקורס הגביר את הרצון ותחושת המסוגלות לעבוד עם אוכלוסייה זו.
 

לקריאת דו"ח הממצאים המלא של המחקר לחץ כאן

לצפייה במצגת סיכום הממצאים לחץ כאן

 



מילה טובה - קליפ ראשון ללהקת מעבר לקול עכו    

 
זהו הסינגל הראשון של מקהלת עכו בקאבר לשירה של יהודית רביץ - מילה טובה

❤️הרבה תודות לשותפים בפיס בתרבות ובעיריית עכו - מחלקת הרווחה והמתנסים.
❤️תודה לצלמת והעורכת יעל דותן ולעורכת הדר בלס המוכשרות
❤️תודה לאולפן הקלטות העוגן על האירוח וההקלטה באולפן
❤️תודה לצוות המופלא של המקהלה - לפסנתרנית האלופה עופרי זר, לנגן הצ'לו אוהד פרידמן לרכזת החברתית המדהימה לירון לינדמן   ולמנצח אורי שחר
❤️תודה לגל גולני המנהל המוסיקלי על העיבוד, העריכה המוסיקלית והמיקס
❤️ואחרונים חביבים - תודה לזמרי מקהלת עכו האהובים שלנו

 

מילה טובה | מילים : יעקב גלעד , לחן : יהודית רביץ   ביצוע במקור : יהודית רביץ

  

 



יום עיון - סוגיות התפתחותיות ורפואיות ייחודיות בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית והשפעתן על תפקודם בבית הספר   שיערך בכ"ז באדר תש"פ 23/3/20 במרכז הרפואי הדסה הר הצופים בירושלים, אולם שאכט  

 לסדר היום ולרישום לחץ כאן



הכמיהה לנראות- נקודת המפגש של הפוטותרפיה עם חוות האחאות במשפחות בהן ילד עם מוגבלות   מנחה: פרופ' ליאורה פינדלר  

מוטיב הנראות מרכזי מאוד בתהליכי הצילום והטיפול ומתכתב באופן מעניין עם חווית הנראות בקרב אחים במשפחות שבהן ילד עם מוגבלות. בעבודה סמינריונית זו מציגה הכותבת את עומק המשמעויות וההשלכות שיש לכמיהה לנראות ובוחנת את יעילות הפוטותרפיה בעבודה עם אחים לילדים עם מוגבלות.
הנחת המוצא של הכותבת מתייחסת לפוטותרפיה כאמצעי התערבות בעל כוח מחולל שינוי בעבודה עם
האחים וזאת משום שאחת הנקודות המייחדות את הפוטותרפיה בתוך עולם הטיפול הוא השתקפות העצמי. ההשערה שעומדת בבסיס החיבור היא כי במשפחות שבהן ילד עם מוגבלות האחים, ללא המוגבלות, גדלים מחוץ לפוקוס ובצילם של אחיהם עם המוגבלות. לכן הצילום בכוחו להחזיר לאדם את השליטה, במקומות בהם נעדרה השליטה מחייו, יחד עם האפשרות לבחור להיות בפוקוס, נוכח בתוך הפריים.
כדי לבחון את יעילות הכלי ולגבש הצעת התערבות טיפולית, חקרה הכותבת את מושג הנראות דרך שלוש פריזמות שונות: הכמיהה לנראות במדיום הצילום ובתהליכי טיפול, נראות בשדה הפסיכולוגיה והכמיהה לנראות בקרב אחים לילדים עם מוגבלות. נבדקו הקשרים בין שלושת הפרגמנטים השונים ומתוכם נעשתה אינטגרציה במטרה להביא את הרעיונות לכדי עקרונות מנחים וכלי יישומי. כך לבסוף, הכותבת מציעה מספר עקרונות מנחים לעבודה תרפויטית כגון נתינת תוקף לחוויית הנראות ושילוב טכניקות מגוונות לעבודה עם המצלמה והתצלומים. זאת מתוך שאיפה להפנות את העדשה אל האחים, ולזמן להם את האפשרות להאיר ולהתבונן בעולמם הפנימי.

קישור למאמר הועלה לאתר באישור הכותבת.

לצפייה במאמר לחץ כאן

 

לפריט המלא
קרא | הורד


פיתוח כלי לאיתור ילדים עם מוגבלות על בסיס סקירת כלי מחקר מן הארץ ומן העולם   מחברים נוספים : נורית גדג', כרמל בן דור,דפנה הרן  

מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בשיתוף משרד החינוך, האוצר, הבריאות, הביטוח הלאומי וג'וינט ישראל מבצע מחקר בנושא ילדים עם מוגבלות וצריכת שירותי בריאות, חינוך ורווחה בקרב אוכלוסייה זו. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ברוקדייל סקירה בין-לאומית של כלים מרכזיים המשמשים להגדרה ולמדידה של מוגבלות בקרב ילדים, במטרה לגבש כלי מהימן לאיתור ילדים עם מוגבלות בישראל. בפתח הסקירה הנוכחית מוצגות נקודות מבט שונות להמשגת מוגבלות ומתוארים האתגרים הכרוכים בגיבוש הגדרה תפעולית. לאחר מכן נסקרים מספר כלים מארה"ב, מהאיחוד האירופי ומישראל. במסגרת הסקירה מופו סוגי המוגבלות שמופיעים בכל כלי, נבחנו נוסחי השאלות בכל כלי ולצורך בניית הכלי לאיתור ילדים עם מוגבלות בישראל בוצעו התאמות ניסוח לתרבות הישראלית בכלל, ולאוכלוסייה הנחקרת בפרט. לכל אחד מן הכלים הנסקרים, מתוארים העקרונות שהנחו את מחבריו, יתרונותיו וחסרונותיו.
 
בפרק המסכם מוצג הליך הגיבוש של הכלי לאיתור ילדים עם מוגבלות ומובאים הקריטריונים להחלטה מיהו ילד עם מוגבלות. ה- Questionnaire Screening Disability Child Brookdale הוא כלי ייחודי, חדשני ומקיף, שכן הוא פותח על בסיס סקירה של כלים רבים אשר נעשה בהם שימוש בתחום ילדים עם מוגבלות. נוסף לכך, הוא כולל שאלות המתייחסות למגוון רחב של מוגבלויות ובעיות בריאותיות שונות ועם זאת הוא קל להבנה ושימוש.

 

המחקר נערך במימון משותף של משרד החינוך, המוסד לביטוח לאומי, משרד האוצר, ג‘וינט ישראל-אשלים .ומכון מאיירס-ג‘וינט-ברוקדייל

 

לקריאת המחקר המלא



שומרים על הבריאות - נזהרים מוירוס הקורונה   מסמך בשפה פשוטה  

 להורדת הקובץ בגרסת PDF