A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

שילוב האייפד בטיפול - השתלמות בתיאטרון דיגיטלי    

מרכז XLN בת ים, מרכז קהילתי לעיצוב אמנות ותרבות שמטרתו להנגיש טכנולוגיות לקהל הרחב מארח : שילוב האייפד בטיפול- השתלמות בתיאטרון דיגיטלי.
מנחות ההשתלמות : ענת פרידמן, תרפיסטית באמנות דיגיטלית ודורית טלמור דרמה תרפיסטית .

המפגשים כוללים היכרות עם מספר אפליקציות, האפשרויות הטמונות בהן במרחב הטיפולי, דוגמאות מהשטח וחיבורן לתיאוריות מעולם התרפיה בהבעה ויצירה והגישה הנרטיבית.
ההשתלמות מיועדת למטפלים רגשיים ,למטפלים פרא רפואיים ולצוות המקצועי שמלווה ותומך

מספר מקומות מוגבל.
*שמירת מקומות הנה רק אחרי סיום תהליך הרישום והתשלום
לפרטים נא ליצור קשר במייל : anatt@bitui.org , doritalmor@gmail.com

 

 



הודעה על איוש משרות סיוע מנהלי ביחידות הכנסת המיועדות לאנשים עם מוגבלות    

 -

אגף בכיר משאבי אנוש ופיתוח ארגוני מודיע על איוש משרות סיוע מנהלי ביחידות הכנסת המיועדות לאנשים עם מוגבלות.

פרטים נוספים בקובץ המצורף.

 



טופס בקשה לעזרה משפטית בשפה פשוטה   בשיתוף עם האגף לסיוע משפטי, משרד המשפטים  

 -

 "טופס הבקשה לסיוע משפטי" באגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים כולל רשימת שאלות שמבקש הסיוע משיב עליהן לשם בחינת פנייתו ולצורך מתן מענה מדויק לעניין המשפטי שלשמו פנה. בין יתר השאלות, מתבקש מידע כללי ביחס לאדם, פרטים אישיים, מצב משפחתי, מצב כלכלי והן לעניין המשפטי המצריך סיוע, ייעוץ וייצוג משפטי באמצעות עורכי הדין באגף. מבקשי הסיוע המשפטי ממלאים את הפרטים ומעבירים למזכירות האגף במחוז מגוריהם. בהמשך לכך נשלחת אליהם הודעה ביחס לקיום פגישה עם עורכי דין לפי העניין לבירור בקשתם ולשם תחילת הטיפול המשפטי, הכל בהתאם לחוק ולתקנות בעניין זה.

הטופס מיועד לבוגרים מעל גיל 21, היודעים לקרוא או הנזקקים להקראה.

להורדת טופס בקשה לסיוע משפטי בשפה פשוטה : לחץ כאן

להורדת האגרת הנילווית לטופס : לחץ כאן

 



I am a person - North Dakotha אני אדם – צפון דקוטה    

 מפיק : kim stenehjem , עורך : Heidi Nelson מוסיקה מקורית : Steve Wallevand & Tim Sparks
כל הזכויות שמורות : ©Prairie Public.

בשנת 1982 השופט ברוס ואן סיקלה חוקק סדרת חוקים ששנתה את הדרך שבה דקוטה הצפונית מתייחסת ומטפלת באזרחיה בעלי המוגבלות השכלית.
אלפי ילדים ומבוגרים עזבו את המעונות הצפופים והחלו להשתלב בקהילות בכל רחבי המדינה.
שלושים שנה לאחר מכן, רשות השידור הציבורית Prairie Public בדקוטה הצפונית, יצאה לחקור את ההקשר ההיסטורי את ההשלכות ותוצאות הרפורמה.
הסרט I am a person משוחח עם האנשים שהושפעו באופן המשמעותי ביותר על ידי השינוי, הוא חוקר מה אפשרי כאשר אנשים עם מש"ה מקבלים את כל הנדרש להם כדי לחיות חיים ומאושרים בקהילה ומה קורה כאשר נבנית בהדרגתיות המודעות על תרומתם לקהילה וכיצד גם הם חלק מההון החברתי.

לצפיה בסרטון המלא בשפה האנגלית לחץ כאן.

החל משנת 2015 האגף לטיפול באדם עם מש"ה במשרד הרווחה והשירותים החברתיים מוביל את תהליך היציאה מהמעונות לדיור בקהילה. היעד שנקבע הינו מעבר של כ- 900 אנשים שגרים כיום במעונות פנימייה למגורים בקהילה.


קרן שלם קיבלה את רשותה של רשת הטלוויזיה Prairie לערוך קטעים מן הסרט ולתרגם אותם לעברית ולערבית, כאשר המטרה היא ללמוד מניסיונן של מדינות אחרות שביצעו תהליך של מעבר מדיור מעוני לדיור ושילוב מלא בקהילה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.


ייעוץ ועריכת התוכן נעשתה על ידי נילי בן דור, מפקחת לניהול ידע, תורה והדרכה באגף מש"ה בשיתוף עם שרון גנות, מנהלת הידע של קרן שלם.

עריכה : שי שלומי, 2016.

עריכה, תרגום ונטבעת הכתוביות נעשו ביוזמתה ובמימונה של קרן שלם.

 

קטע מס' 1 : היציאה מהמעונות ומודלים של שילוב בקהילה

 

 

 

קטע מס' 2 : אנשים וסיפורי חיים

  

 

קטע מס' 3 : רק עם טיפ טיפה...אמון, סבלנות, גמישות ורצון טוב

 

 



Employment of people with intellectual disabilities -explanatory video    

Much has been said about the importance of employment as an empowering factor that gives a person's life value and meaning. This is true as well for the person with developmental intellectual disabilities, whom like every other person has the right to be employed, reach his/her potential and earn a living. In recent years there has been a trend throughout the world and in Israel, to enable people with developmental intellectual disabilities to integrate and be employed in the open market. This serves both the individual himself and society, as it encourages values of equality, inclusion and acceptance of others.
Community employment services for individuals with developmental intellectual disabilities are in accordance with a continuum of policy terms of employment from the Division of Individuals with Developmental Intellectual Disabilities of the Ministry of Social Services. One of the services, "a program of supportable employment", aims to help people with developmental intellectual disabilities find work in the open market and gives both the employers and employee placement services, guidance and support, by a coordinator of supportable employment, over a period of time.
The "Shalem Fund" is a fund for the development of services for people with developmental intellectual disabilities within the local authorities under the auspices of the Union of Local Authorities. The Shalem Fund in conjunction with services in the community -the Division of Individuals with Developmental Intellectual Disabilities, the Ministry of Welfare and Social Services have joined together to produce informational videos on this subject.
The purpose of the video is to be used as an effective tool in the hands of the supportable employment centers to encourage potential employers in a variety of areas (hospitality, food services, industry, etc.) to integrate people with developmental intellectual disabilities in various employment capacities. The purpose of the video is to introduce and reveal a personal success story and a range of personal success stories to employers in different sectors and of people from different backgrounds and denominations. The video was filmed at several places of employment throughout the country.


Directing and Editing: Yoav Kleinman Productions. 2016

 



העסקת אנשים עם מוגבלות שכלית – סרטון הסברה    

תעסוקה היא מאבני היסוד של העשייה האנושית . קל וחומר עבור אנשים עם מוגבלות, היא משמשת עבורם גורם מעצים הנותן להם תוכן ומשמעות.
לאנשים עם מוגבלות שכלית הזכות להיות מועסקים, למצות את יכולותיהם ולהתפרנס מהן.
רצף התעסוקה לאנשים עם מוגבלות התפתח מאד בשנים האחרונות בעולם כולו וגם בישראל והוא מאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית להשתלב כמועסקים בשוק החופשי.
שילוב זה משרת גם את האדם עצמו וגם את שוק העבודה אשר מושתת על ערכי החברה : שיווין, הכלה וקבלת השונה.

אחת התכניות המרכזיות ברצף התעסוקה לאדם עם מוגבלות שכלית על פי מדיניות האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, הינה "התעסוקה הנתמכת" שמטרתה לתמוך בשילוב אנשים עם מוגבלות שכלית בעבודה בשוק החופשי הליווי והתמיכה ניתנת למעסיק ולמועסק על ידי רכז תעסוקה נתמכת .

קרן שלם – הקרן לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות של מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם השרות בקהילה – האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים חברו יחד כדי להפיק סרטון הסברה בנושא זה.

מטרת הסרטון לשמש ככלי אפקטיבי בידי רכזי התעסוקה הנתמכת לעידוד מעסיקים פוטנציאליים במגוון תחומים (אירוח, מסעדנות, תעשייה וכד') לשלב במקומות העבודה אנשים עם מוגבלות שכלית בתפקידים שונים, להציג סיפור אישי מוצלח ולחשוף מגוון של סיפורי הצלחה בקרב מעסיקים שונים ממגזרים ועדות שונות.
הסרטון צולם במספר עסקים ברחבי הארץ.

 

צילום ועריכה : יואב קליינמן הפקות, 2016

 

 

לצפיה בסרטון עם כתוביות בעברית בלבד

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית בלבד

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית בלבד

לצפיה בסרטון עם כתוביות בעברית ואנגלית 

 



Sexuality of people with intellectual disability: Parents perspectives   Inbal Dvori Levy, Supervised by: Prof. Einat Peled. Tel Aviv University, 2015  

This work was supported by a grant from Shalem Fund.

Literature Review- Sexuality of people with disabilities is often characterized in terms of absence; or perceived as aggressive and revolting. In addition the public discourse regards people with disabilities as highly prone to sexual abuse. The few studies that contemplate on parents' of people with intellectual disability point of view uncover the parents' ambivalence towards their offspring's sexuality. On the one hand, parents wish to protect their offspring, whom are perceived by them as sexually vulnerable. On the other, they want to enable them a satisfying sexual life; though surrounded by a silencing and excluding socio-cultural environment.
Research Method- this study was conducted in a qualitative-naturalistic approach, and included 12 semi structured in-depth interviews with parents of people with intellectual disability.
Findings—Parents presented ample problems in discussing their offspring's sexuality. It was manifested in recruiting interviewees; and in the difficulties of the parents who participated to discuss their children's sexuality. Nonetheless, they revealed countless relevant stories concerning their offspring's sexuality. The Parents' perceptions and their involvement in their offspring's sexuality were brimming with dilemmas and tensions which remain unsolved. The parents related to their offspring's sexuality as abnormal and problematic. They ignored it, prevented it and restrained its manifestation due to the prominent discourse of sexual assault. However, the parents also recognized their offspring's sexuality and their right to express it, and strove to enable and expand their offspring's expressions of sexuality. These perceptions were embodied in an environment that often oppresses expressions of sexuality of people with intellectual disabilities; and is dearth of social opportunities and professional support to people with intellectual disability and their parents.
Discussion- Two prominent issues that emerged from the findings were examined: the interviews with the parents as a dimension of potential threats on one hand, and a relief on the other, and the dimension of the physical contact between the parents and children, which ranges between expressions of love and care, and forbidden sexual contact.

For the full text press here 

 A short video describing the study

Editing : Shay Shlomi, 2016

 



דילמות אתיות בתחום התעסוקה נתמכת - סרטוני הדרכה    

במסגרת המחקר שערכו ד"ר אורלי שפירא-לשצ'ינסקי והדוקטורנטית מירי בן עמרם מאוניברסיטת בר אילן בנושא "סימולציות קבוצתיות ככלי לפיתוח קוד התנהגות אתי בקרב מדריכים ומעסיקים במסגרות תעסוקה נתמכת" (לצפייה במחקר לחץ כאן) עלו דילמות אתיות מגוונות שנעו סביב ארבע צירים מרכזים: (1) מדריך תעסוקה נתמכת מול הורי העובד המוגבל שכלית התפתחותית, (2) מדריך תעסוקה נתמכת מול העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית, (3) מדריך תעסוקה נתמכת מול מנהל העמותה בה הוא עובד, ו (4) מדריך תעסוקה נתמכת מול המעסיק בשוק החופשי. לפיכך, סרטוני ההדרכה מתמקדים בצירים אלו תוך הצגת הדילמות האתיות וכללי ההתנהגות האתיים העולים בעקבות תעסוקת עובדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשוק החופשי.

הדרכה בעזרת צפייה בסרטונים אלו מאפשרת למידה חוויתית בעלת השפעה לאורך זמן, תוך העשרת כישורי ההדרכה בקרב מדריכים ומעסיקים בתעסוקה נתמכת. סרטוני ההדרכה הבאים עשויים לסייע למדריכי תעסוקה נתמכת להתמודד עם האתגרים האתיים העולים סביב תעסוקה נתמכת תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים, ובעתיד לפעול לקידום פיתוח קוד אתי למדריכי תעסוקה נתמכת.

משתתפי המחקר אשר לקחו חלק בסימולציות הקבוצתיות, הינם רכזי תעסוקה נתמכת אשר לקחו חלק בהשתלמות רכזים אשר פותחה ע"י השירות בקהילה- האגף לטיפול באדם עם מש"ה, מכון שיפור, קרן שלם ובשילוב החוקרות מאונ' בר אילן. ההשתלמות בוצעה על ידי מכון שיפור המתמחה בתחום התעסוקה ומקיים יחד עם קרן שלם והשירות בקהילה תהליך מתמשך של למידה ופיתוח תחום התעסוקה הנתמכת.

המחקר וסרטוני ההדרכה נעשו במימונה של קרן שלם.

פיתוח התסריטים נעשה בעזרתם האדיבה של :
מקסים טפירו - צ'יימס ישראל, אלי בסטקר - מע"ש חותם טירת הכרמל, רחלי פרוכטר - אלווין ישראל.

 



סרטון ראשון : מדריך תעסוקה נתמכת מתמודד מול העובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית

נושא הסרטון: הסרטון מעלה דילמה אתית לגבי הרגלי תזונה לקויים של העובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית במקום העבודה. הרגלי אכילה אלו פוגעים בבריאותו (עליה במשקל, לחץ דם גבוה )

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד: האם ראוי להתערב בחיי העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית ? האם היו מתערבים במידה והעובד היה ללא מוגבלות שכלית התפתחותית? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים עשוי לצמצם טעויות בליווי העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית בעבודתו.

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

סרטון שני : מדריך תעסוקה נתמכת מול הורי עובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית

נושא הסרטון: הסרטון מעלה דילמה אתית לגבי כיבוד רצונו של העובד עם המוגבלות שכלית ובקשתו לחזור לעבודה בתעסוקה מוגנת בניגוד לרצון הוריו המעוניינים שימשיך לעבוד בשוק החופשי.

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד, כמו: מי ראוי שיקבע מה הכי טוב עבור העובד עם מש"ה, העובד עצמו? המשפחה? או מדריך התעסוקה? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים עשוי לסייע למדריכי תעסוקה נתמכת לפתח את כישורי התקשורת שלהם עם ההורים.

 

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן


לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

סרטון שלישי : מדריך תעסוקה נתמכת מול המעסיק בשוק החופשי

נושא הסרטון: הסרטון מעלה דילמה לגבי רצון המעסיק לפטר עובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית מהארגון עקב ירידה בתפוקה וחוסר ריכוז בעבודה.

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד, כמו: טובת מי גוברת? טובת העסק או טובת העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים, עשוי לסייע למדריכי תעסוקה נתמכת לטפח ולשמר יחסים חיובים עם המעסיקים בתעסוקה נתמכת.

 

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן


סרטון רביעי : מדריך תעסוקה נתמכת מתמודד מול הממונה שלו בארגון או בעמותה

נושא הסרטון: מדריכה תעסוקה נתמכת מאמינה שצריך לשלב את העובד עם המוגבלות השכלית התפתחותית בשוק העבודה החופשי למרות שוועדת האבחון החליטה אחרת והממונה עליה בעמותה מצדדת בגישה זו.

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד מול הממונים עליו בארגון, כמו: מהי מידת האוטונומיה של מדריך התעסוקה הנתמכת בתהליכי קבלת החלטות הקשורים למודרכים שלו? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים עשוי לסייע להעצמת מדריכי תעסוקה נתמכת בתהליכי הליווי של העובדים עם המוגבלות שכלית התפתחותית בשוק החופשי.

 

לצפייה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

 

 



Net.Haver - a social Internet site tailored for adults with intellectual disabilities    

 -

Net.Haver is a social Internet site tailored for adults with intellectual disabilities. The aim of the project is to improve quality of life by expanding social circles, adjusted recreational activities and accessible information channels. The site is developed by Aline Beit Noam in cooperation with users, and the support of the Ministry of Economy , the Shalem Fund and the Ministry of Social Affairs and Social Services, Division for a Person with Intellectual Development Disabilities

Today (October 2016) the site has 440 registered users from 28 locations across the country. Some of Net.Haver training system is based on peer-guiding. Upon completion of the first training course (March 2016) and the opening of the second course (September 2016) we produced the video: Net.Haver 2016. For more information please write Dr. Pnina Steinberg: pnina.st@beit-noam.org.il

Director, photographer and editor: Ran Ezra

 



עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל   מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסוןו קרן רודרמן במסגרת מיזם : מדד הנגישות העירוני  

מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסון וקרן רודרמן במסגרת מיזם מדד הנגישות העירוני.
 

תמצית המחקר מתוך אתר מדד הנגישות העירוני :


במחקר זה השתתפו 3,068 נבדקים מעשרים ערים נבחרות בישראל: תל-אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, שוהם, נתניה, הרצליה, הוד השרון, כרמיאל, באר-שבע, אשקלון, אשדוד, רמת גן, בני ברק, נצרת, רחובות, חולון, פתח תקווה, חדרה, טבריה.

המשתתפים במחקר דירגו את מידת הסכמתם עם מגוון מדדים הכוללים תפיסות כלפי אנשים עם מוגבלות (סטריאוטיפים, הומוגניות של אנשים עם מוגבלות, דעות קדומות "מרומזות" כלפי אנשים עם מוגבלות, נורמות חברתיות בחברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות, תפיסות איום מאנשים עם מוגבלות), רגשות כלפי אנשים עם מוגבלות (כעס, אמפתיה, גועל, פחד, עצב, הערצה, רחמים, מבוכה, חוסר אונים ובושה), כוונות התנהגות כלפי אנשים עם מוגבלות (מרחק חברתי והדרה של אנשים עם מוגבלות, מרחקי חברתי "סמוי" כלפי אנשים עם מוגבלות), ועמדות הציבור לגבי תפקוד הרשות המקומית ביחס לאנשים עם מוגבלות (מודעות לאפליה כלפי אנשים עם מוגבלות ברשות המקומית, יחס כלפי תפקוד הרשות המקומית בנוגע לאנשים עם מוגבלות).

המחקר התבצע במקביל למחקר משלים שנעשה על ידי מכון דאס אינטרנשיונל ואשר בחן את חוויית הנגישות של אנשים עם מוגבלות באותן ערים. למחקר המשלים לחץ כאן


להורדת המחקר המלא לחץ כאן

 

לפריט המלא
קרא | הורד