A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

הזכות לשילוב בחינוך, מזרח לעומת מערב ירושלים | ד"ר תום גומפל    

מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות".
התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית.
המפגש עסק בנושא "הזכות לשילוב בחינוך - מזרח לעומת מערב ירושלים"
 
 

 



נתונים אודות שימוש באינטרנט ובמחשב של אנשים עם מוגבלות בישראל 2016    

איגוד האינטרנט הישראלי מציג נתונים אודות שימוש באינטרנט ובמחשב של אנשים עם מוגבלות בישראל לשנת 2015
 
הנתונים מתוך הפרסום של נתונים בנושא אנשים עם מוגבלות חמורה בישראל לשנת 2015 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל (ראו בקישור המצורף).

הנתונים הבאים לקוחים מתוך אתר איגוד האינטרנט הישראלי :
 
אנשים עם מוגבלות חמורה משתמשים במחשב ובאינטרנט פחות מיתר האוכלוסייה.

מתוך הממצאים:
- 54% מבני 64 -20 עם מוגבלות משתמשים במחשב ו- 64% משתמשים באינטרנט, זאת לעומת 79% ו-85%
  בקרב שאר האוכלוסייה.
- בקרב בני 64-20, 26% מהאנשים עם מוגבלות משתמשים באינטרנט לצורך עבודה ו-23% משתמשים
  באינטרנט לצורך לימודים, לעומת 55% ו-34% בהתאמה בקרב אנשים ללא מוגבלות.
- 57% מבני 64-20 עם מוגבלות חמורה מחפשים מידע באמצעות האינטרנט, לעומת 80% בקרב יתר
  האוכלוסייה.
- 54% מהאנשים עם מוגבלות משתמשים בדואר אלקטרוני, לעומת 74% בקרב יתר בני 64-20.
- 48% משתתפים ברשתות חברתיות, לעומת 73% בקרב השאר.

 



תרומת קורסים אקדמיים (תשע"ו) הניתנים בשיתוף עם קרן שלם לשינוי עמדות כלפי אנשים עם מש"ה   מק"ט 197 | ד"ר עדי לוי ורד, גב' מיה סבג, גב' בשמת הוך  

 קרן שלם בשיתוף עם השירות בקהילה (האגף לטיפול באדם עם מש"ה), יוזמים ותומכים בקורסים בתחומים שונים, המכוונים להקנות לאנשי מקצוע לעתיד או בהווה ידע ממוקד אודות צרכים ומענים אפשריים של אנשים עם מש"ה בתחום עיסוקם.

הערכה זו באה לבחון את יעילות העשייה בערוץ זה תוך התמקדות בנושא של שינוי עמדות ביחס לאיכות חייהם של אוכלוסיית האנשים עם מש"ה, בעקבות השתתפות בקורסים אלו.

בנוסף, ההערכה בוחנת את טיב הקורסים בעיניי הסטודנטים, ואת הגורמים המשפיעים ביותר על הסטודנטים במסגרתם.

לקריאת דו"ח ההערכה המלאה לחץ כאן.

לקריאת מצגת תקציר מנהלים לחץ כאן.

 



לקראת היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, שיחול ב-3 בדצמבר 2016 הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל מפרסמת הודעה לתקשורת נתונים בנושא אנשים עם מוגבלות חמורה בישראל    

לקראת היום הבין-לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, שחל מדי שנה ב-3 בדצמבר, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים בנושא אנשים עם מוגבלות תפקודית חמורה בישראל. בהודעה זו מובא לקט ממצאים בנושא מוגבלות וקשיים בתפקוד יומיומי של בני 20 ומעלה, המבוסס על הערכה עצמית של המרואיינים בסקר החברתי 2015 , שהתמקד בעמדות כלפי שירותי ממשל ובמעורבות חברתית.

ההודעה לקוחה מתוך האתר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
 
לקריאת הדו"ח לחץ כאן

 

לפריט המלא
קרא | הורד


שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות   מהן זכויותיך בקבלת שירות?  

לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות לשנת 2016 , הנציבות פרסמה מדריך לזכויות אדם עם מוגבלות אשר ניגש לקבל שירות, על פי החוק והתקנות.
 
למדריך בשפה העברית לחץ כאן
 
למדריך בשפה הערבית לחץ כאן
 

 



האם אימון בוויסות רגשי מקטין שחיקה וסימפטומים של מצוקה נפשית בקרב העובדים עם אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית?   מק״ט 127 | חוקרים נוספים: גב' נטלי מויאל  

מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ויסות רגשי, שחיקה, ומצוקה נפשית, ואת התועלת באימון קצר בשתי אסטרטגיות ויסות רגשי (הערכה מחדש ושיום) להפחתת מצוקה זו. שאלוני דיווח עצמי למדידת שחיקה, מצוקה נפשית וויסות רגשי, הועברו ל-189 עובדים עם אנשים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. נמצא כי עובדים הסובלים מסימפטומי שחיקה גבוהים מפגינים רמות גבוהות של חרדה, דיכאון, ושימוש באסטרטגיות ויסות רגשי לא אדפטיביות, וכן מפגינים שימוש נמוך באסטרטגיות ויסות רגשי אדפטיביות. עובדים עם תחושת הישג אישי גבוהה בעבודה מפגינים שימוש גבוה באסטרטגיות ויסות רגשי אדפטיביות, וכן סימפטומים נמוכים של חרדה, דיכאון, ושימוש באסטרטגיות ויסות רגשי לא אדפטיביות. כמו כן, נמצא כי אחוז הדיווח על שחיקה נמוך, ועל כן יעילות האימון באסטרטגיות ויסות רגשי להפחתת סימפטומי שחיקה לא נבדקה כמתוכנן.
 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


כיצד מתמודדים משתמשי תקשורת תומכת וחליפית עם מחסרים לקסיקליים?   מק״ט 621 | מנחים: פרופ׳ עירית מאיר, ד״ר טל לבל  

 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם

מטרת המחקר לתאר ולנתח כיצד מתמודדים משתמשי תת"ח בוגרים ומנוסים עם מחסרים לקסיקליים (מילה שחסרה בלוח התקשורת) מבחינת אסטרטגיות ההסבר והמבנה התחבירי שלו, להבחין בין מאפיינים הקשורים למשתמשים למאפיינים הנובעים מעזרי התקשורת, ולבחון מה משפיע על הבנת המילה החסרה על ידי שותף התקשורת. קבוצת המחקר והביקורת התבקשו לשיים עם עזרי תקשורת שמות עצם שחסרים בהם
נמצאו נקודות דמיון בין הקבוצות באסטרטגיות ובמבנה התחבירי ובשתי הקבוצות היו אחוזי הבנה גבוהים של שותפי התקשורת. נראה, לפיכך, שלוח התקשורת מגביל את המשתמשים בו ומבעים המופקים באמצעותו אינם מעידים באופן מלא על היכולות השפתיות של המשתמש בו, בהתאם ל"השערת המודאליות" ול"השערת הפיצוי". נמצאו גם הבדלים בין הקבוצות, שעשויים לחזק את "השערת החסר". בנוסף, למחקר מספר השלכות קליניות משמעויות

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


מאפיינים שפתיים ותקשורתיים במשימות הפקה שונות של משתמשי תקשורת תומכת וחליפית מנוסים   מק"ט 620| מנחים: פרופ' עירית מאיר, ד"ר טל לבל  

 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.

מטרת המחקר לתאר ולנתח את המאפיינים השפתיים של משתמשי תת"ח בוגרים מנוסים ולהבחין בין אפיונים שנובעים מהמתקשרים לאפיונים שנובעים ממערכות התקשורת שלהם. קבוצות המחקר והביקורת ביצעו את אותן משימות שפתיות עם אותם עזרי התקשורת.
המאפיינים השפתיים של משתמשי התת"ח היו לרוב טובים יותר מהממצאים שדווחו בספרות או מאלו שנחווים באינטראקציות יומיומיות עם משתמשי תת"ח. מידת המובנות של הפקותיהם היתה גבוהה בשתי המשימות אך מידת וקצב ההבנה של קבוצת הביקורת היו טובים מהם באופן מובהק.
המאפיינים השפתיים שנמצאו קשורים להבנה מלאה הם סדר מילים תקין, הטיית פעלים תקינה, אי החלפת סמלים ואי קיום השמטות.
נראה ששוני במאפיינים התחביריים מחזק את "השערת החסר", ואילו שוני במאפיינים המורפולוגים מחזק את "השערת המודליות". בנוסף, למחקר מספר השלכות קליניות משמעותיות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


מדד הנגישות העירוני 2016   מיזם משותף לקרן משפחת רודרמן, קרן אריסון וקבוצת פישמן, הפועלות להעלאת מודעות הציבור ומקבלי ההחלטות להשתתפותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בישראל  

מטרת המדד היא לשקף את תמונת המצב של אנשים עם מוגבלות, בפרספקטיבה עירונית, ומתוך החוויה הסובייקטיבית שלהם.

ממצאי המדד מבוססים על שני מחקרים מרכזיים שנערכו על ידי המכון לפסיכולוגיה יישומית במרכז הבינתחומי בהרצליה ומכון דאס אינטרנשיונל.

המחקרים בוחנים מספר מרכיבים, בהשוואה בין 20 ערים שונות בישראל:
א. עמדות הציבור הרחב (בכל רשות) כלפי אנשים עם מוגבלות
ב. תחושת ההשתתפות החברתית של אנשים עם מוגבלות בכל עיר (בדיקת פרמטרים של תחושת בדידות, מעורבות ועוד)
ג. בחינת הנגישות של שירותים ומתקנים שונים בעיר (כגון, עירייה, גן שעשועים, תחנה מרכזית, תאטרון, אתר אינטרנט עירוני) באמצעות התנסות אישית של סיירת נגישות המורכבת מאדם המתנייד בכיסא גלגלים, אדם עם עיוורון ואדם עם חירשות.
חשוב לציין כי הבדיקה לא נעשתה על פי תקנות הנגישות, אלא מבוססת על חווית חברי הסיירת מההתנסות.

כל המרכיבים הללו יוצרים תמונה כוללת על חייהם של אנשים עם מוגבלות בהיבטים שונים; פיזיים, חברתיים ופסיכולוגיים, ומאפשרים מבט השוואתי בין ערים שונות בישראל ולאורך זמן.

לאתר מיזם מדד הנגישות העירוני לחץ כאן
למחקר : נגישות לאנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל , לחץ כאן
למחקר : עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל, לחץ כאן

 



חווית ההאכלה – קולם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית    

מטרת סרטון ייחודי זה להשמיע חוויות, קולות ומחשבות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המואכלים על ידי אנשי הצוות במסגרות בקהילה.

הסרטון צולם במסגרת המחקר : שיפור מטלת האכלה בקרב מטפלים ישירים באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שמטרתו הייתה לבחון כיצד ניתן להקל על המטפלים הישירים של אוכלוסיות חסרות ישע בכלל, ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בפרט, בעת מטלה זו.

שותפים:
- מלכה אשר, מכון Aware
- שושי אספלר, יח' הבריאות, האגף לטיפול באדם עם מש"ה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
- סיגל ישראלי, יח' הבריאות, האגף לטיפול באדם עם מש"ה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
- נילי בן דור, האגף לטיפול באדם עם מש"ה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
- שרון גנות, קרן שלם

תודות לאנשי אלין בית נועם :
תמי, מרק, דנה, שרון, יהונתן, הילה, מיכל, איילת, רוי, מיקה, דניאל, איגור, איקה, יאן, חנן, הדר, ליאת, נחמה, אדווה, פנינה ואיקי.

המחקר והסרטון נעשו במימון קרן שלם.


 

צולם בבית נועם, 23/05/16, צילום ועריכה שמוליק שליש  photome

לצפייה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן