A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

Employment of people with intellectual disabilities -explanatory video    

Much has been said about the importance of employment as an empowering factor that gives a person's life value and meaning. This is true as well for the person with developmental intellectual disabilities, whom like every other person has the right to be employed, reach his/her potential and earn a living. In recent years there has been a trend throughout the world and in Israel, to enable people with developmental intellectual disabilities to integrate and be employed in the open market. This serves both the individual himself and society, as it encourages values of equality, inclusion and acceptance of others.
Community employment services for individuals with developmental intellectual disabilities are in accordance with a continuum of policy terms of employment from the Division of Individuals with Developmental Intellectual Disabilities of the Ministry of Social Services. One of the services, "a program of supportable employment", aims to help people with developmental intellectual disabilities find work in the open market and gives both the employers and employee placement services, guidance and support, by a coordinator of supportable employment, over a period of time.
The "Shalem Fund" is a fund for the development of services for people with developmental intellectual disabilities within the local authorities under the auspices of the Union of Local Authorities. The Shalem Fund in conjunction with services in the community -the Division of Individuals with Developmental Intellectual Disabilities, the Ministry of Welfare and Social Services have joined together to produce informational videos on this subject.
The purpose of the video is to be used as an effective tool in the hands of the supportable employment centers to encourage potential employers in a variety of areas (hospitality, food services, industry, etc.) to integrate people with developmental intellectual disabilities in various employment capacities. The purpose of the video is to introduce and reveal a personal success story and a range of personal success stories to employers in different sectors and of people from different backgrounds and denominations. The video was filmed at several places of employment throughout the country.


Directing and Editing: Yoav Kleinman Productions. 2016

 



העסקת אנשים עם מוגבלות שכלית – סרטון הסברה    

תעסוקה היא מאבני היסוד של העשייה האנושית . קל וחומר עבור אנשים עם מוגבלות, היא משמשת עבורם גורם מעצים הנותן להם תוכן ומשמעות.
לאנשים עם מוגבלות שכלית הזכות להיות מועסקים, למצות את יכולותיהם ולהתפרנס מהן.
רצף התעסוקה לאנשים עם מוגבלות התפתח מאד בשנים האחרונות בעולם כולו וגם בישראל והוא מאפשר לאנשים עם מוגבלות שכלית להשתלב כמועסקים בשוק החופשי.
שילוב זה משרת גם את האדם עצמו וגם את שוק העבודה אשר מושתת על ערכי החברה : שיווין, הכלה וקבלת השונה.

אחת התכניות המרכזיות ברצף התעסוקה לאדם עם מוגבלות שכלית על פי מדיניות האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, הינה "התעסוקה הנתמכת" שמטרתה לתמוך בשילוב אנשים עם מוגבלות שכלית בעבודה בשוק החופשי הליווי והתמיכה ניתנת למעסיק ולמועסק על ידי רכז תעסוקה נתמכת .

קרן שלם – הקרן לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות של מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם השרות בקהילה – האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים חברו יחד כדי להפיק סרטון הסברה בנושא זה.

מטרת הסרטון לשמש ככלי אפקטיבי בידי רכזי התעסוקה הנתמכת לעידוד מעסיקים פוטנציאליים במגוון תחומים (אירוח, מסעדנות, תעשייה וכד') לשלב במקומות העבודה אנשים עם מוגבלות שכלית בתפקידים שונים, להציג סיפור אישי מוצלח ולחשוף מגוון של סיפורי הצלחה בקרב מעסיקים שונים ממגזרים ועדות שונות.
הסרטון צולם במספר עסקים ברחבי הארץ.

 

צילום ועריכה : יואב קליינמן הפקות, 2016

 

 

לצפיה בסרטון עם כתוביות בעברית בלבד

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית בלבד

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית בלבד

לצפיה בסרטון עם כתוביות בעברית ואנגלית 

 



Sexuality of people with intellectual disability: Parents perspectives   Inbal Dvori Levy, Supervised by: Prof. Einat Peled. Tel Aviv University, 2015  

This work was supported by a grant from Shalem Fund.

Literature Review- Sexuality of people with disabilities is often characterized in terms of absence; or perceived as aggressive and revolting. In addition the public discourse regards people with disabilities as highly prone to sexual abuse. The few studies that contemplate on parents' of people with intellectual disability point of view uncover the parents' ambivalence towards their offspring's sexuality. On the one hand, parents wish to protect their offspring, whom are perceived by them as sexually vulnerable. On the other, they want to enable them a satisfying sexual life; though surrounded by a silencing and excluding socio-cultural environment.
Research Method- this study was conducted in a qualitative-naturalistic approach, and included 12 semi structured in-depth interviews with parents of people with intellectual disability.
Findings—Parents presented ample problems in discussing their offspring's sexuality. It was manifested in recruiting interviewees; and in the difficulties of the parents who participated to discuss their children's sexuality. Nonetheless, they revealed countless relevant stories concerning their offspring's sexuality. The Parents' perceptions and their involvement in their offspring's sexuality were brimming with dilemmas and tensions which remain unsolved. The parents related to their offspring's sexuality as abnormal and problematic. They ignored it, prevented it and restrained its manifestation due to the prominent discourse of sexual assault. However, the parents also recognized their offspring's sexuality and their right to express it, and strove to enable and expand their offspring's expressions of sexuality. These perceptions were embodied in an environment that often oppresses expressions of sexuality of people with intellectual disabilities; and is dearth of social opportunities and professional support to people with intellectual disability and their parents.
Discussion- Two prominent issues that emerged from the findings were examined: the interviews with the parents as a dimension of potential threats on one hand, and a relief on the other, and the dimension of the physical contact between the parents and children, which ranges between expressions of love and care, and forbidden sexual contact.

For the full text press here 

 A short video describing the study

Editing : Shay Shlomi, 2016

 



דילמות אתיות בתחום התעסוקה נתמכת - סרטוני הדרכה    

במסגרת המחקר שערכו ד"ר אורלי שפירא-לשצ'ינסקי והדוקטורנטית מירי בן עמרם מאוניברסיטת בר אילן בנושא "סימולציות קבוצתיות ככלי לפיתוח קוד התנהגות אתי בקרב מדריכים ומעסיקים במסגרות תעסוקה נתמכת" (לצפייה במחקר לחץ כאן) עלו דילמות אתיות מגוונות שנעו סביב ארבע צירים מרכזים: (1) מדריך תעסוקה נתמכת מול הורי העובד המוגבל שכלית התפתחותית, (2) מדריך תעסוקה נתמכת מול העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית, (3) מדריך תעסוקה נתמכת מול מנהל העמותה בה הוא עובד, ו (4) מדריך תעסוקה נתמכת מול המעסיק בשוק החופשי. לפיכך, סרטוני ההדרכה מתמקדים בצירים אלו תוך הצגת הדילמות האתיות וכללי ההתנהגות האתיים העולים בעקבות תעסוקת עובדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשוק החופשי.

הדרכה בעזרת צפייה בסרטונים אלו מאפשרת למידה חוויתית בעלת השפעה לאורך זמן, תוך העשרת כישורי ההדרכה בקרב מדריכים ומעסיקים בתעסוקה נתמכת. סרטוני ההדרכה הבאים עשויים לסייע למדריכי תעסוקה נתמכת להתמודד עם האתגרים האתיים העולים סביב תעסוקה נתמכת תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים, ובעתיד לפעול לקידום פיתוח קוד אתי למדריכי תעסוקה נתמכת.

משתתפי המחקר אשר לקחו חלק בסימולציות הקבוצתיות, הינם רכזי תעסוקה נתמכת אשר לקחו חלק בהשתלמות רכזים אשר פותחה ע"י השירות בקהילה- האגף לטיפול באדם עם מש"ה, מכון שיפור, קרן שלם ובשילוב החוקרות מאונ' בר אילן. ההשתלמות בוצעה על ידי מכון שיפור המתמחה בתחום התעסוקה ומקיים יחד עם קרן שלם והשירות בקהילה תהליך מתמשך של למידה ופיתוח תחום התעסוקה הנתמכת.

המחקר וסרטוני ההדרכה נעשו במימונה של קרן שלם.

פיתוח התסריטים נעשה בעזרתם האדיבה של :
מקסים טפירו - צ'יימס ישראל, אלי בסטקר - מע"ש חותם טירת הכרמל, רחלי פרוכטר - אלווין ישראל.

 



סרטון ראשון : מדריך תעסוקה נתמכת מתמודד מול העובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית

נושא הסרטון: הסרטון מעלה דילמה אתית לגבי הרגלי תזונה לקויים של העובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית במקום העבודה. הרגלי אכילה אלו פוגעים בבריאותו (עליה במשקל, לחץ דם גבוה )

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד: האם ראוי להתערב בחיי העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית ? האם היו מתערבים במידה והעובד היה ללא מוגבלות שכלית התפתחותית? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים עשוי לצמצם טעויות בליווי העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית בעבודתו.

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

סרטון שני : מדריך תעסוקה נתמכת מול הורי עובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית

נושא הסרטון: הסרטון מעלה דילמה אתית לגבי כיבוד רצונו של העובד עם המוגבלות שכלית ובקשתו לחזור לעבודה בתעסוקה מוגנת בניגוד לרצון הוריו המעוניינים שימשיך לעבוד בשוק החופשי.

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד, כמו: מי ראוי שיקבע מה הכי טוב עבור העובד עם מש"ה, העובד עצמו? המשפחה? או מדריך התעסוקה? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים עשוי לסייע למדריכי תעסוקה נתמכת לפתח את כישורי התקשורת שלהם עם ההורים.

 

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן


לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

סרטון שלישי : מדריך תעסוקה נתמכת מול המעסיק בשוק החופשי

נושא הסרטון: הסרטון מעלה דילמה לגבי רצון המעסיק לפטר עובד עם מוגבלות שכלית התפתחותית מהארגון עקב ירידה בתפוקה וחוסר ריכוז בעבודה.

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד, כמו: טובת מי גוברת? טובת העסק או טובת העובד עם המוגבלות שכלית התפתחותית? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים, עשוי לסייע למדריכי תעסוקה נתמכת לטפח ולשמר יחסים חיובים עם המעסיקים בתעסוקה נתמכת.

 

לצפיה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן


סרטון רביעי : מדריך תעסוקה נתמכת מתמודד מול הממונה שלו בארגון או בעמותה

נושא הסרטון: מדריכה תעסוקה נתמכת מאמינה שצריך לשלב את העובד עם המוגבלות השכלית התפתחותית בשוק העבודה החופשי למרות שוועדת האבחון החליטה אחרת והממונה עליה בעמותה מצדדת בגישה זו.

מטרת סרטון ההדרכה לעלות שאלות שעימם עשוי מדריך תעסוקה נתמכת להתמודד מול הממונים עליו בארגון, כמו: מהי מידת האוטונומיה של מדריך התעסוקה הנתמכת בתהליכי קבלת החלטות הקשורים למודרכים שלו? מענה לשאלות אלו בתהליך הדרכתי בעזרת צפייה בסרטון תוך פיתוח כללי התנהגות אתיים עשוי לסייע להעצמת מדריכי תעסוקה נתמכת בתהליכי הליווי של העובדים עם המוגבלות שכלית התפתחותית בשוק החופשי.

 

לצפייה בסרטון עם כתוביות בערבית לחץ כאן

לצפיה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

 

 



Net.Haver - a social Internet site tailored for adults with intellectual disabilities    

 -

Net.Haver is a social Internet site tailored for adults with intellectual disabilities. The aim of the project is to improve quality of life by expanding social circles, adjusted recreational activities and accessible information channels. The site is developed by Aline Beit Noam in cooperation with users, and the support of the Ministry of Economy , the Shalem Fund and the Ministry of Social Affairs and Social Services, Division for a Person with Intellectual Development Disabilities

Today (October 2016) the site has 440 registered users from 28 locations across the country. Some of Net.Haver training system is based on peer-guiding. Upon completion of the first training course (March 2016) and the opening of the second course (September 2016) we produced the video: Net.Haver 2016. For more information please write Dr. Pnina Steinberg: pnina.st@beit-noam.org.il

Director, photographer and editor: Ran Ezra

 



עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל   מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסוןו קרן רודרמן במסגרת מיזם : מדד הנגישות העירוני  

מחקר זה הוכן עבור השותפות של קרן אריסון וקרן רודרמן במסגרת מיזם מדד הנגישות העירוני.
 

תמצית המחקר מתוך אתר מדד הנגישות העירוני :


במחקר זה השתתפו 3,068 נבדקים מעשרים ערים נבחרות בישראל: תל-אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון, שוהם, נתניה, הרצליה, הוד השרון, כרמיאל, באר-שבע, אשקלון, אשדוד, רמת גן, בני ברק, נצרת, רחובות, חולון, פתח תקווה, חדרה, טבריה.

המשתתפים במחקר דירגו את מידת הסכמתם עם מגוון מדדים הכוללים תפיסות כלפי אנשים עם מוגבלות (סטריאוטיפים, הומוגניות של אנשים עם מוגבלות, דעות קדומות "מרומזות" כלפי אנשים עם מוגבלות, נורמות חברתיות בחברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות, תפיסות איום מאנשים עם מוגבלות), רגשות כלפי אנשים עם מוגבלות (כעס, אמפתיה, גועל, פחד, עצב, הערצה, רחמים, מבוכה, חוסר אונים ובושה), כוונות התנהגות כלפי אנשים עם מוגבלות (מרחק חברתי והדרה של אנשים עם מוגבלות, מרחקי חברתי "סמוי" כלפי אנשים עם מוגבלות), ועמדות הציבור לגבי תפקוד הרשות המקומית ביחס לאנשים עם מוגבלות (מודעות לאפליה כלפי אנשים עם מוגבלות ברשות המקומית, יחס כלפי תפקוד הרשות המקומית בנוגע לאנשים עם מוגבלות).

המחקר התבצע במקביל למחקר משלים שנעשה על ידי מכון דאס אינטרנשיונל ואשר בחן את חוויית הנגישות של אנשים עם מוגבלות באותן ערים. למחקר המשלים לחץ כאן


להורדת המחקר המלא לחץ כאן

 

לפריט המלא
קרא | הורד


טקס חנוכת מסגרת לחיים עבור נשים עם צרכים מיוחדים בקיבוץ יבנה    

במסגרת קול קורא לפיתוח שירותי דיור ותעסוקה במרחב הכפרי, בהובלת משרד הרווחה, נענה קיבוץ יבנה שראה בפרויקט אתגר חברתי משמעותי ונרתם במלוא התנופה והעוצמה ליוזמה.

האסיפה הכללית של קיבוץ יבנה החליטה להקים ביבנה מסגרת לחיים עבור נשים עם צרכים מיוחדים. הרצון להקים פרויקט חברתי בקיבוץ, הינו יעד חשוב עבור חברים רבים כבר כמה שנים, מתוך השאיפה להעניק משמעות ערכית נוספת לחיים השיתופיים והרצון לאפשר לחברים רבים ככל האפשר להיות מעורבים.
 
הבית בקבוצה , בהפעלת עמותת שק"ל ובפיקוח משרד הרווחה, מונה שמונה נשים צעירות עצמאיות ששולבו בענפי התעסוקה והשירותים במפעלי הקיבוץ. הבית נותן מענה לאוכלוסיות בקהילה עם אופי דתי לאומי .
 
ב 28/9/16 נחנך הבית בהתרגשות רבה במעמד הדיירות, בני משפחותיהן , חברי הקיבוץ, משרד הרווחה, עמותת שק"ל, הביטוח הלאומי, קרן שלם ושותפים רבים נוספים.

קרן שלם ליוותה התוכנית האדריכלית וסייעה בשיפוץ הבית.
 

 



נט. חבר - אתר אינטרנט חברתי מותאם לאנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית    

נט.חבר הוא אתר אינטרנט חברתי מותאם לאנשים בוגרים עם מש"ה.
 
מטרת המיזם היא לתרום לשיפור איכות החיים על ידי הרחבת מעגלים חברתיים, פעילות פנאי מותאמת וערוצי מידע זמינים ונגישים. האתר מפותח על ידי עמותת אלין בית נועם בשיתוף המשתמשים בתמיכת משרד הכלכלה, קרן שלם והאגף לטיפול באדם עם מש"ה במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.
 
נכון להיום (ספטמבר 2016) יש בנט.חבר 400 משתמשים מ- 28 מסגרות ברחבי הארץ.

חלק ממערך ההדרכה של נט.חבר מבוסס על הדרכת עמיתים. סרטון זה הופק לרגל סיום קורס ההדרכה הראשון שנערך במרץ 2016 ולקראת פתיחת הקורס השני בספטמבר 2016 . לפרטים נוספים, אנא פנו לד"ר פנינה שטינברג במייל : pnina.st@beit-noam.org.il
צילום ועריכה : רן עזרא.
 
קרן שלם שותפה במימון המיזם ומלווה את המשך פיתוחו וחשיפתו ברחבי הארץ.
  

 

לגרסת הסרט עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

 



Team-based Simulations as a Tool for Developing Ethics Code of Conduct among Counselors and Employers in Supported Employment: Learner Centered Education   Orly Shapira – Lishchinsky PhD, Miri Ben-Amram MA, Bar Ilan University, 2016  

This research was supported by a grant from Shalem Fund

The study's goal is to expose the ethical dilemmas and ethical codes that occur in supported employment, in order to develop an ethical code in supported employment. 83 supported employment counselors and 60 employers participated in the study. This study presents an integrative approach to coping with the multi-dimensionality of ethical dilemmas that arise subsequent to employment of a person with intellectual developmental disabilities (IDD), among supported employment counselors and their employers. Practically, the findings will help to develop an ethical behavior code for employers and counselors of persons with IDD, that will influence the job market for them.

For the Full Text in Hebrew press here

A video describing the research, Editor : Shay Shlomy, 2016

 

 



בטקס מרגש נחנך "בית שולמית" מעון יום שיקומי בקריית מלאכי    

 בטקס מרגש נחנך מעון יום שיקומי " בית שולמית" בקריית מלאכי.

הטקס התקיים ב 26/9/16 במעמד ראש העיר מר אליהו זוהר, יו"ר קרן רש"י רא"ל במיל' גבי אשכנזי, נציג קרן לגאסי הריטג' מר ג'ף טורצקי, יו"ר חב' גזית גלוב מר חיים כצמן, מפקחת ארצית על מעונות היום השיקומיים במשרד הרווחה הגב' דינה בן לביא, ד"ר הדר ירדני - משרד הבריאות, יו"ר קרן שלם וראש מועצת פרדס חנה כרכור מר חיים געש,  מנכ"לית קרן שלם - הגב' ריבה מוסקל,  ביטוח לאומי, מנהל אגף הקרנות - מר איציק סבטו.

 ייחודו של מעון היום והפעילות המתבצעת בין כתליו, הוא במענה הייחודי לתינוקות ופעוטות עם עיכוב התפתחותי רב תחומינועד לספק התערבות שיקומית טיפולית לצד הקשבה קבלה ואהבה.  כמו כן, נועד המעון לסייע למשפחות המתמודדות בטיפול בפעוט, ומתן אפשרות לניהול חיי משפחה שגרתיים.

מתוך דבריה של גב'  תמי מרדכי, אמא של תהל, במעמד הטכס:

 "אני מודה לכם על ההזדמנות לעמוד כאן, במבנה החדש והיפה הזה, מקום שייתן מענה לילדי וילדות קרית מלאכי.

אני אמא לשני ילדים. תהל, ילדה מתוקה, קרן אור בת שנתיים ועשרה חודשים שנולדה בלידה רגילה והתפתחה יפה עד ששמנו לב כי ישנו עיכוב בהשגת אבני הדרך אותם משיגים ילדים בגילה.

הזחילה אחרה לבוא, הפקת הקולות ובהמשך גם ההליכה. קבלנו המלצה כי תהל זקוקה למעון שיקומי בו תקבל טיפולים ותשומת לב מירבית על מנת לקדם אותה בתחומים השונים.

ההבנה כי יש צורך במעון מיוחד לא היתה לנו קלה אך היינו מוכנים לעשות הכל. למרבה התסכול, לא היה קיים מענה בעיר שלנו, קרית מלאכי, לפעוטות אלו.

בשלב מסוים חיפשנו מעון יום שיקומי בעיר אחרת, העיקר שתהל תכנס למסגרת המתאימה עבורה. אך גם זה לא הסתדר. בכל מעון נתקלנו בתגובה כי אין מקום לילדים מחוץ לעיר. במשך קרוב לשנתיים תהל הייתה בבית. הפכנו עולמות עד שנפתח המעון השיקומי במבנה הזמני.

 המעון נותן מענה לילדים שעד היום נאלצו לנסוע רחוק מחוץ לעיר או להמתין בבית ללא מענה. בשנה האחרונה בה תהל היתה במעון השיקומי, חלה התפתחות גדולה ביכולות שלה , הצוות המסור של המטפלות, הגננת והצוות הפרא-רפואי עטפו אותנו ואת תהל והתוצאות לא אחרו לא לבוא.

 עיר שנותנת מענה לצרכים השונים של תושביה היא עיר שמעניקה לכולנו כבוד.  שנזכה למלא מבנה זה בקולות שמחה של ילדים ולקדם כל אחד ואחת מהם. אמן".

 

 

קרן שלם גאה להיות שותפה לתכנון וסיוע במימון עשרות מעונות יום שיקומיים ברחבי הארץ הן בבינוי הן בשיפוץ והן בציוד.