A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

מאפיינים שפתיים ותקשורתיים במשימות הפקה שונות של משתמשי תקשורת תומכת וחליפית מנוסים   מק"ט 620| מנחים: פרופ' עירית מאיר, ד"ר טל לבל  

 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.

מטרת המחקר לתאר ולנתח את המאפיינים השפתיים של משתמשי תת"ח בוגרים מנוסים ולהבחין בין אפיונים שנובעים מהמתקשרים לאפיונים שנובעים ממערכות התקשורת שלהם. קבוצות המחקר והביקורת ביצעו את אותן משימות שפתיות עם אותם עזרי התקשורת.
המאפיינים השפתיים של משתמשי התת"ח היו לרוב טובים יותר מהממצאים שדווחו בספרות או מאלו שנחווים באינטראקציות יומיומיות עם משתמשי תת"ח. מידת המובנות של הפקותיהם היתה גבוהה בשתי המשימות אך מידת וקצב ההבנה של קבוצת הביקורת היו טובים מהם באופן מובהק.
המאפיינים השפתיים שנמצאו קשורים להבנה מלאה הם סדר מילים תקין, הטיית פעלים תקינה, אי החלפת סמלים ואי קיום השמטות.
נראה ששוני במאפיינים התחביריים מחזק את "השערת החסר", ואילו שוני במאפיינים המורפולוגים מחזק את "השערת המודליות". בנוסף, למחקר מספר השלכות קליניות משמעותיות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד
לתקציר
קרא | הורד
להמלצות למחקרי המשך
קרא | הורד


מדד הנגישות העירוני 2016   מיזם משותף לקרן משפחת רודרמן, קרן אריסון וקבוצת פישמן, הפועלות להעלאת מודעות הציבור ומקבלי ההחלטות להשתתפותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בישראל  

מטרת המדד היא לשקף את תמונת המצב של אנשים עם מוגבלות, בפרספקטיבה עירונית, ומתוך החוויה הסובייקטיבית שלהם.

ממצאי המדד מבוססים על שני מחקרים מרכזיים שנערכו על ידי המכון לפסיכולוגיה יישומית במרכז הבינתחומי בהרצליה ומכון דאס אינטרנשיונל.

המחקרים בוחנים מספר מרכיבים, בהשוואה בין 20 ערים שונות בישראל:
א. עמדות הציבור הרחב (בכל רשות) כלפי אנשים עם מוגבלות
ב. תחושת ההשתתפות החברתית של אנשים עם מוגבלות בכל עיר (בדיקת פרמטרים של תחושת בדידות, מעורבות ועוד)
ג. בחינת הנגישות של שירותים ומתקנים שונים בעיר (כגון, עירייה, גן שעשועים, תחנה מרכזית, תאטרון, אתר אינטרנט עירוני) באמצעות התנסות אישית של סיירת נגישות המורכבת מאדם המתנייד בכיסא גלגלים, אדם עם עיוורון ואדם עם חירשות.
חשוב לציין כי הבדיקה לא נעשתה על פי תקנות הנגישות, אלא מבוססת על חווית חברי הסיירת מההתנסות.

כל המרכיבים הללו יוצרים תמונה כוללת על חייהם של אנשים עם מוגבלות בהיבטים שונים; פיזיים, חברתיים ופסיכולוגיים, ומאפשרים מבט השוואתי בין ערים שונות בישראל ולאורך זמן.

לאתר מיזם מדד הנגישות העירוני לחץ כאן
למחקר : נגישות לאנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל , לחץ כאן
למחקר : עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות בעשרים ערים נבחרות בישראל, לחץ כאן

 



חווית ההאכלה – קולם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית    

מטרת סרטון ייחודי זה להשמיע חוויות, קולות ומחשבות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המואכלים על ידי אנשי הצוות במסגרות בקהילה.

הסרטון צולם במסגרת המחקר : שיפור מטלת האכלה בקרב מטפלים ישירים באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, שמטרתו הייתה לבחון כיצד ניתן להקל על המטפלים הישירים של אוכלוסיות חסרות ישע בכלל, ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בפרט, בעת מטלה זו.

שותפים:
- מלכה אשר, מכון Aware
- שושי אספלר, יח' הבריאות, האגף לטיפול באדם עם מש"ה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
- סיגל ישראלי, יח' הבריאות, האגף לטיפול באדם עם מש"ה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
- נילי בן דור, האגף לטיפול באדם עם מש"ה, משרד הרווחה והשירותים החברתיים
- שרון גנות, קרן שלם

תודות לאנשי אלין בית נועם :
תמי, מרק, דנה, שרון, יהונתן, הילה, מיכל, איילת, רוי, מיקה, דניאל, איגור, איקה, יאן, חנן, הדר, ליאת, נחמה, אדווה, פנינה ואיקי.

המחקר והסרטון נעשו במימון קרן שלם.


 

צולם בבית נועם, 23/05/16, צילום ועריכה שמוליק שליש  photome

לצפייה בסרטון עם כתוביות באנגלית לחץ כאן

 

 



נדחה יום עיון "על מוגבלות ומסוגלות"   שהיה אמור להערך ביום חמישי , 01.12.16, א' בכסלו, תשע"ז באוניברסיטת תל אביב  

 



The Feeding Experience Voices of People with Intellectual Developmental Disability    

The experiences, voices, and thoughts of people with intellectual developmental disability
Who are fed by staff members in community care settings


:This video was filmed as part of a study entitled
Improving the Task of Feeding among Direct Caregivers of People with Developmental Intellectual Disabilities

The study and the video were funded by the Shalem Foundation

 

This video was filmed By Shmulik Shalis, at "Beit-Noam", 2016

 

 



סקירת ספרות - בתי אב בהם מתגורר ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית- התפתחותית   מק"ט 121 | חוקרים נוספים : ד"ר איילת גור, ד"ר מיכל סופר, פרופ' מיכל גרינשטיין- וייס  

סקירת השירותים החברתיים בישראל משנת 2014 הצביעה על כך שמרבית האנשים עם מוגבלות שכלית- התפתחותית כ- (68%) מתגוררים בביתם עם משפחותיהם.
מדיניות האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית מגדירה העדפה ברורה למגורים בתא המשפחתי. במידה ומגורים בבית אינם מתאפשרים, האדם עם המוגבלות יופנה לדיור חוץ ביתי, עם העדפה לדיור קהילתי על פני מעונות פנימייה. כשמדובר בילדים עם מוגבלות, הוצאה מהבית תיעשה רק במקרים מיוחדים, עם העדפה למשפחה אומנת על פני מסגרות אחרות.
אין זה מפתיע, אפוא, שנמצא קשר בין מסגרת המגורים לבין קבוצת הגיל, כך שככל שהגיל בוגר יותר, כך עולה הסבירות למגורים במסגרת חוץ- ביתית. בגילאי ,0-5 9% מהילדים מתגוררים בדיור חוץ-ביתי ושיעורם עולה בהדרגה עד 45% מבני ה -47 ויותר (שלום, בן שמחון וגורן, 2015)

סקירת הספרות שלהלן מתמקדת בהשלכות של מוגבלות של ילד על בית האב בו הוא מתגורר ומספקת דוגמאות ספציפיות להערכת בתי אב בהם מתגורר ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית- התפתחותית.

סקירת ספרות המוגשת במסגרת מיזם מחקר 'בתי אב' שנעשה במימון קרן שלם, האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית ואוניברסיטת חיפה.

למחקר המלא

 

לפריט המלא
קרא | הורד


מוגבלות שכלית וסטיגמה   Intellectual Disability and Stigma, Katrina Scior, Shirli Werner, Palgrave Macmillan UK,2016  

 -
ספר זה בוחן כיצד מוגבלות שכלית התפתחותית מושפעת מסטיגמה וכיצד סטיגמה זו מתפתחת. כשני אחוז מאוכלוסיית העולם בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית אולם הנראות של אוכלוסיה זו נמוכה מאוד והיא סובלת מהדרה מתמשכת מהחברה. דעות קדומות באשר לאוכלוסיה זו רווחות והן משפיעות גם על המשפחה הסובבת את האנשים עם מוגבלות שכלית והן על האנשים עצמם. ספר זה מספק מסגרת להתמודדות עם הסטיגמה על המוגבלות השכלית והוא מציג דרכים להתערבויות שונות נגד הסטיגמה והוא מביא את התפקיד המרכזי של הסינגור העצמי בהקשר זה. לפרטים נוספים לחץ כאן  

קרא עוד


כנס השקת מערך ההדרכה של מרכזי הנוער   שיערך ביום שני, יג' חשוון התשע"ז 14.11.2016, בבית הגלגלים, הרצליה  

 -

בתאריך  14.11.16 ייערך כנס לסיכום תקופת הפיילוט של תכנית מרכזי הנוער לבני נוער עם מוגבלות והשקת מערך ההדרכה הייחודי.
מרכזי הנוער מיועדים לבני נוער הלומדים בחינוך הרגיל וזקוקים להשלמה של התכנים הייעודיים לקראת חיים עצמאיים בקהילה, אותם הם מקבלים במסגרת פעילות פנאי בשעות אחה"צ.
התכנית היא פרי שותפות של משרד ברווחה, משרד החינוך, הקרן לשירותים מיוחדים בבטוח הלאומי, ג'וינט אשלים ועמותת אלווין.

הכנס יעסוק במשימות ההתפתחותיות של גיל ההתבגרות ובתכנים של הכנה לעצמאות- בתאוריה ובפרקטיקה, משתתפי הכנס יקבלו את מערך ההדרכה.

ההשתתפות בכנס ללא תשלום אך נדרשת הרשמה,

מצ"ב הזמנה ובה גם לינק להרשמה.

 



"לשם שינוי" – כנס בנושא מעורבות חברתית והתנדבות של נוער עם מוגבלויות   שיתקיים ביום שלישי ה 5 בדצמבר 2016, בעמותת רוח טובה, שד' שאול המלך 21 ת"א  

יום ההתנדבות הבינלאומי ויום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות מהווים הזדמנות נוספת לכל השותפים בתכנית לדון בסוגייה המעניינת התנדבות ומוגבלות. אנו מזמינים אתכם לכנס מרחיב דעת על התנדבות ומעורבות חברתית של נוער עם מוגבלות.

הכנס מתקיים ביום שלישי ה - 5 בדצמבר 2016 הלוא הוא יום ההתנדבות הבינלאומי.

לסדר היום לחץ כאן

להרשמה לחץ כאן

 



אירועים במרחב הציבורי לציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות 2016   שיערך ברחבי הארץ ב-1 לדצמבר 2016  

מידי שנה, בתחילת חודש דצמבר, מתקיימים אירועים ברחבי העולם , לציון היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

במהלך יום זה מתקיימים אירועים ופעילויות שמטרתם הגברת המודעות בקרב הציבור הרחב לזכויותיהם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שבמשרד המשפטים , מובילה ביום זה פעולות הסברה ארציות ומקומיות בשיתוף ארגוניים של ולמען אנשים עם מוגבלות סביב נושא שנבחר.

השנה הוחלט כי היום יתמקד בפעילות בנושא הנגישות במרחב הציבורי.

במסגרת הפעילות אנו מעוניינים לחדד את המסרים הבאים:
• הנגישות ככלי בסיסי לשילוב בחברה בכל תחומי החיים.
• מחויבות/אחריות חברתית של הקהילה לנושא הנגישות, קידום פעילות אקטיבית של התושבים.
• כמו כן יושם דגש על פעילויות שמטרתן מתן מידע לגבי זכויות הנגישות השונות והאופן המיטבי לממשן, מידע ומיומנות סינגור

הכוונה לקיים מגוון פעילויות תוך שיתוף מקסימלי של רשויות, ארגונים ופעילי שטח מתוך רצון למקסם משאבי ידע, ניסיון קשרים ופריסה גאוגרפית ומתוך הבנה שרק נראות בשטח, חשיפה, ומפגשים ישירים עם אנשים עם מוגבלות יוכלו לקדם את ההטמעה, שינוי העמדות ורתימת הציבור הרחב לתהליך

אנו מבקשים מהמפקחים שנמצאים ומחוברים לשטח להירתם לפעילויות שיקדמו את המטרות שהוזכרו לעייל תוך שימוש בידע, בניסיון ובכלים המקצועיים העומדים לרשותכם ורתימת התושבים, הרשות, העמותות והארגונים שנמצאים בקשר אתכם.

ניתן לפעול במגוון דרכים
• בדיקה עד כמה הפעילויות שאתם מובילים/ מקדמים / מעורבים ביום יום, מאפשרות שילוב ונגישות לאנשים עם מוגבלות, ושינוי מיקום או אופן הפעילות בהתאם.
• בדיקת אפשרות של רתימת הפעילים והפעילות שאתם מובילים בעבודתכם השוטפת לעשייה הקשורה לקידום הנגישות והשילוב במרחב הציבורי, במיוחד סביב התאריך של היום הבינלאומי
• במסגרת פעילותכם עם אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם לעסוק גם בהכרת זכויות הנגישות השונות, ואופן מימושן, (למעוניינים תישלח חוברת ידידותית המרכזת את זכויות הנגישות ויכולה להוות כלי עבודה בנושא)
• רתימת ארגונים שונים בקהילה לפעילות משותפת בנושא
• שיתוף ברשתות חברתיות -תיעוד חסמים והתאמות בנגישות במרחב הציבורי כד להעלות מודעות ולקדם

את נושא הנגישות. ניתן לשתף (לתייג גם את אתר הנציבות ) במידע בנושאים הבאים:
1. נגישות במבנים המשמשים ציבור (כגון חנייה נגישה, מעלית, רמפה וכו').
2. שירות הניתן במבני ציבור (כגון מערכת שמע, שילוט, אתר אינטרנט נגיש וכו').
3. תחבורה ציבורית (כגון כריזה, רחבת היערכות, שילוט נגיש וכו').
4. נגישות במקום שאינו בניין (כגון גן ציבורי, חוף ים, בית עלמין וכו').

• במידה ואתם מתכננים/ מעורבים בפעילות בנושא היום הבינלאומי, נשמח אם תוכלו לידע אותנו לגבי הפעילויות , נשמח לפרסם את הפעילות באתר הנציבות , לשלוח חומרים או לעזור בדרך אחרת
למידע נוסף אנא צרו קשר במייל : Sigalge@justice.gov.il

 

למצגת המרכזת את המסרים המרכזיים וכיווני הפעולה השונים לקראת היום הבינלאומי לחץ כאן

להורדת טופס דיווח על פעילות מתוכננת לציון היום הבינלאומי בארגון או רשות לחץ כאן

לדף מידע על חמרים למוקדי ההסברה לחץ כאן