A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

אמנות נכות – ליצור מתוך הנכות ולחקור לאור הפוליטי    

מפגש רביעי בסדרת מפגשי חוקרים/ות של המרכז ללימודי מוגבלות

המפגש התקיים בתאריך 07.06.17, ועסק בנושא: "אמנות נכות - ליצור מתוך הנכות ולחקור לאור הפוליטי".

יו"ר המפגש: ד"ר רוני הולר, מרצה בביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית.

תוכנית המפגש:
▤ שאלות לגבי הגוף והמרחב -
עידו גרינגרד, אמן בינתחומי המשלב בימוי ואדריכלות. יוצר, מביים ומעצב מופעים החוקרים הקשרים בין גוף, חלל, טכנולוגיה ובינה מתוך פרספקטיבה של נכות. בוגר תואר שני בפרפורמנס במכללת Central Saint Martins בלונדון.
▤ לחקור אמנות נכות, לזהות יצירה כפוליטית -
נילי ברויאר, דוקטורנטית בתכנית ללימודי מוגבלות באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו. כיוצרת-חוקרת נכה, מבקשת נילי לקדם אמנות פוליטית שנובעת מתוך המוגבלות.

  

 



חשיבותם של שרוכי הנעליים - סרט קולנוע באורך מלא בפישוט לשוני   בימאית : לנה קופל, 2011, שבדיה  

 -

סיפורו של השחקן הכושל, אלכס, אשר מוצא את עצמו משמש כמורה לקבוצת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. דרכם לומד אלכס על הדברים המשמעותיים בחיים, ועד כמה חשוב לתת לכל אדם להיות מי שהוא.

מסע מרגש ומשעשע המציג מזווית אחרת ,"מחוץ לקופסא", את החיבורים של אנשים עם מוגבלות שכלית עם אנשי המקצוע ובני המשפחה.

הסרט הונגש באמצעות פרשנות מילולית ופישוט לשוני עבור אנשים עם מוגבלות שכלית והוקרן לראשונה בפסיטבל סרטים יוצרים מציאות שנערך באוקטובר 2016.

הפסטיבל הופק על ידי עמותת שק"ל בהנהלתו של ד"ר עימנואל שן, קרן שלם שותפה במימון הפסטיבל.

הנגשת הסרט נעשתה במימון הקרן לפיתוח שירותים לנכים, קרנות הביטוח הלאומי.

המעוניינים להשתמש בקטעים מן הסרט לצרכים מקצועיים מוזמנים לפנות לד"ר עימנואל שן במייל

 למאגר התכנים בפישוט לשוני לאנשים עם מוגבלות שכלית 

לרשימת סרטי קולנוע מונגשים נוספים

 

לטריילר הרשמי של הסרט (כתוביות באנגלית)

 



קול קורא להגשת הצעות לביצוע קורסים והשתלמויות בתחום המוגבלות השכלית עבור קרן שלם, לשנה"ל תשע"ח, 2017-18    

 -

לקרן שלם מערך הכשרה ייחודי לעוסקים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית. מערך זה כולל השתלמויות, קורסים ומפגשים מקצועיים שמטרתם קידום התמקצעות ומצוינות של כוח האדם העוסק בטיפול באדם עם מוגבלות שכלית בקהילה, במחלקות הרווחה ובמגוון השירותים והמסגרות. קרן שלם רואה במערך הכשרה זה מקור לפיתוח והעצמה מקצועית ואישית. אנו שואפים לתת למשתלמים שלנו את מיטב הידע, המומחיות והמשאבים ורואים בגורמים המכשירים שותפים ראויים להגשמת מטרות אלו.


וועדת פיתוח כ"א של קרן שלם, מתכבדת לפרסם להלן : 
קול קורא להגשת הצעות לביצוע קורסים והשתלמויות בתחום המוגבלות השכלית עבור קרן שלם,
לשנה"ל תשע"ח, 2017-18
ומזמינה בזאת את הגורמים, הגופים והמוסדות המכשירים להגיש הצעותיהם.

את ההצעות יש להגיש עד תאריך 3.7.2017 יום ב', ט' תמוז, תשע"ח, בשעה 16:00 באמצעות המייל בלבד לכתובת : timna@kshalem.org.il, ע"פ ההנחיות בקובץ המצ"ב.

 

קול קורא להגשת הצעות לקורסי קרן שלם לשנהל תשעח 2017-18

נוהל עבודה מול מוסדות מכשירים ודוגמת הסכם לשנת תשע"ח 2017-18 

 

 

 



תוצרי פורום ניהול ידע ברשויות וארגונים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית - מחזור 2016    

 -

ההון האנושי והידע המקצועי הם הנכסים המרכזיים של ארגונים בכלל וארגוני המגזר השלישי בפרט. הידע הוא דינאמי; מתפתח ומתעדכן באופן תמידי. ניהול תהליכי התיעוד והפיתוח של ידע הם תנאי הכרחי להתפתחותו המקצועית של הארגון ולהשגת מטרותיו. לשם כך הוקם פורום מנהלי ידע של רשויות, ארגונים ומשרדי ממשלה העוסקים בטיפול באדם עם מש"ה אשר יכשיר את בעלי התפקידים לקיים בצורה עצמאית ומקצועית תהליכי ניהול ידע פנים ארגוניים וכן הוא מהווה קהילה מקצועית לפיתוח ושיתוף של ידע מקצועי.
הפורום נפגש לראשונה ב-07/01/16 והשתתפו בו מגוון בעלי תפקידים אשר במסגרת תפקידם נדרשים לנהל את המידע והידע הארגוני, בין אם הם מוגדרים כמנהלי הידע ובין אם הם מבצעים זאת בנוסף על תפקידם.
מטרותיו היו הקניית בקיאות בעולם המושגים והתשתית התיאורטית של תחום ניהול הידע, הובלה וביצוע תהליכי ניהול ידע ארגוניים בהתאם לתהליך העבודה המרכזי ולעקרונות המקצועיים בכל אחד משלבי העבודה, היכרות עם הכלים והמנגנונים לניהול ידע ואופן יישומם בארגון וכמובן יצירת קבוצת עמיתים המקיימת תהליכי למידה ופיתוח ידע משותף במהלך ולאחר מפגשי הפורום.

הפורום הוקם ביוזמת קרן שלם בשיתוף האגף לטיפול באדם עם מש"ה והוא הונחה על ידי אורטל שמלץ המתמחה בהובלת תהליכי ניהול ידע בארגונים חברתיים, עסקיים וציבוריים.

הפורום נפגש במהלך שנת 2016 ולהלן תוצרי הקבוצות :

שימור ורציפות ידע

איסוף והטמעה של פרקטיקות מיטביות

פיתוח מיומנויות צריכת מידע באמצעים מקוונים


בימים אלה החל הרישום למחזור 2017. למעוניינים להירשם יש לפנות לשרון גנות במייל : sganot@kshalem.org.il

 



נפתח הקורס הראשון בהנגשה קוגניטיבית למורשי נגישות שירות   במסגרת לימודי המשך למורשי נגישות שירות מטעם האגף להכשרה מקצועית ולפיתוח כח אדם  

אנו שמחים לבשר על פתיחת הקורס הראשון בהנגשה קוגניטיבית למורשי נגישות שירות במסגרת לימודי המשך למורשי נגישות שירות מטעם האגף להכשרה מקצועית ולפיתוח כח אדם.
קורס זה שיתקיים בין התאריכים 4.9.17 – 23.10.17, הינו פרי יוזמה משותפת של האגף להכשרה מקצועית ולפיתוח כח-אדם, והאגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד העבודה, רווחה והשירותים החברתיים, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, קרן שלם, ג'וינט ישראל מסד נכויות, והקריה האקדמית אונו.

למסיימי הקורס תוענק "תעודת השתלמות - התמחות בהנגשה קוגניטיבית" מטעם האגף להכשרה מקצועית ולפיתוח כח אדם במשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים.

למידע נוסף ולהרשמה ניתן להיכנס לטפסים:
קובץ WORD נגיש
קובץ PDF
 
ליצירת קשר וקבלת פרטים נוספים : 
ליאורה רופמן, רכזת הקורס, הקריה האקדמית אונו liorarof@gmail.com
ענת רייך ,רכזת בית הספר ללימודי המשך, הקריה האקדמית אונו anat.reich@ono.ac.il

 



הערכת תרומת השימוש במתודולוגיית סיעור מוחות בנושא האכלת אנשים עם מש״ה   מק"ט 215 | ד"ר עדי לוי ורד, גב' מיה סבג  

 המחקר מהווה בדיקה רטרוספקטיבית של משתתפים במפגש סיעור מוחות בנושא חווית האכלה של אנשים עם מוגבלות שכלית, אשר התקיים כחלק ממהלכי היישום של מחקר שנעשה בנושא במטרה לבחון כיצד ניתן להקל על המטפלים הישירים בזמן האכלה של אנשים עם מש״ה. מטרת הסקר הייתה לבחון את תרומת המפגש ואת שביעות הרצון מהמתודולוגיה שנעשה בה שימוש בעת עריכתו כמו כן לבחון בה האפקטיביות שלה בטרם יעשה בה שימוש נוסף. על הסקר ענו 16 מתוך כ-40 אנשי טיפול שהשתתפו במפגש.
 
לממצאי הסקר המלאים לחץ כאן

למחקר המלא על שיפור מטלת האכלה בקרב מטפלים ישירים של אנשים עם מש״ה לחץ כאן.

לסקירת מפגש סיעור המוחות בנושא חוויית ההאכלה של אנשים עם מוגבלות שכלית לחץ כאן.

 



מיפוי ואפיון המשתתפים בקורסי קרן שלם בשנים תשע"ד- תשע"ו   מק"ט 203| ד"ר עדי לוי- ורד, גב' מיה סבג  

 מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם.
בדו"ח זה מוצג ניתוח ומיפוי מאפיינים של 1,411 משתלמים שהשתתפו ב- 76 קורסי הכשרה של קרן שלם בין השנים 2014-2016. הניתוחים מתייחסים ל- 30 קורסים שהתקיימו בשנת 2014, 33 קורסים בשנת 2015 ו-13 קורסים בלבד משנת 2016 המהווים כ-46% מהקורסים שקרן שלם מימנה באותה השנה (זוהי כמות הקורסים שהסתיימו נכון לנקודת הזמן בה הוחלט לבצע את המיפוי הנוכחי). לנוכח ההתייחסות למחצית מהקורסים שהועברו בשנת תשע"ו, מוצגים בדו"ח זה, הממצאים עבור כלל המדגם שנלקח, ובנספחים מוצגת ההפרדה לפי שנים.
המיפוי מתמקד בשני היבטים:
א. אפיון המשתתפים – הכולל מאפיינים דמוגרפיים כגון מגדר, מגזר ומקום עבודה בארץ, נתונים תעסוקתיים (תפקיד וסוג מסגרת בה עובדים)
ב. אפיון הקורסים – הכולל מאפיינים כגון סוג הקורסים, בעלי התפקידים עבורם יועדו הקורסים, רוחב הפריסה שלהם והגופים המכשירים שהעבירו אותם.

לקריאת הדו"ח המלא
לחץ כאן
 
לקריאת תקציר המנהלים לחץ כאן

לצפייה במצגת סיכום הממצאים
לחץ כאן
 
 
 

 

 

לפריט המלא
קרא | הורד


ספריית אלמנארה המותאמת לאנשים עם מוגבלות בראיה ובקריאה בשפה הערבית    

ספריית אלמנארה המותאמת לאנשים עם מוגבלות בראיה ובקריאה היא ספרייה בינלאומית, שנוסדה ע"י העמותה ופועלת במסגרתה. הספרייה הינה הראשונה מסוגה בשפה הערבית, והיא כוללת אלפי כותרים מוקלטים.
במאגר הגדול שמציעה הספרייה לקוראיה, ספרים מוקלטים בתחומי קריאה שונים, כגון: סיפורת, שירה, ספרות ילדים, פיתוח אישי כמו גם כותרים מוגדלים ואופציה להנגשה בשיטת ברייל בהתאם להזמנה.
הספרייה נוסדה על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות בראייה וקריאה ליהנות מספרות טובה ומגוונת, ובכך לממש את זכותם לתרבות. כמו כן, הנגישות לספרים מאפשרת לאנשים עם מוגבלות הזדמנויות למידה, פיתוח אישי והעצמה.

לאחרונה זכתה הספריה בפרס בינלאומי על ידי ממשלת דובאי על תרומתה לקידום התרבות הערבית ובניית קהילת הידע.

הספרייה מונגשת לקהל היעד באמצעות אתר אינטרנט רשמי בכתובת: www. Arabcast.org

כמו כן, ניתן לגשת אל הספרייה באמצעות מכשירים סלולריים ע"י הורדת האפליקציה "Arabcast".

קישור לאתר עמותת אלמנארה

לצפיה בהרצאתו עו"ד עבאס עבאס המספר את סיפורה של הספריה

 



סקר בנושא נגישות קמפוסים להשכלה גבוהה בקרב סטודנטים עם מוגבלות   מחברים נוספים : דפנה רביב-כרמי  

לקראת יום הנכה הבינ"ל 2017 ,ערכה מחלקת המחקר והערכה של בית איזי שפירא סקר אינטרנטי בקרב סטודנטים עם מוגבלות במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. חדשנות הסקר הייתה בכך שלרוב נוהגים לשאול אנשים ללא מוגבלות על עמדותיהם כלפי אנשים עם מוגבלות, אך הפעם הסקר פנה ושאל את הסטודנטים עם המוגבלות על חווית ההשתלבות שלהם.

לפריט המידע במאגר הידע של בית איזי שפירא

 



סמ"ן: סטודנטים שונים, הזדמנות שווה   תאים סטודנטיאליים המשותפים להתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל  

בחודשים האחרונים מתגבר השיח גם מצד המוסדות האקדמיים עצמם על רקע פרסום התקנות לנגישות במוסדות ההשכלה הגבוהה.
 
בישראל ישנם כ - 300,000 סטודנטים אך רק אחוזים בודדים מתוכם הינם סטודנטים עם מוגבלות, רוב הסטודנטים עם המוגבלות הינם סטודנטים עם לקויות למידה ואחוז קטן עוד יותר של מתמודדי נפש ואנשים עם מוגבלויות פיזיות וחושיות.
הסטודנטים מתמודדים עם אתגרים רבים , מעבר לקושי הלימודי האובייקטיבי, הן בהיבטי נגישות פיזית והן בנגישות השירות.
 
על רקע זה הוחלט במסגרת תוכנית "Friending לשינוי עמדות" של מסד נכויות ג'ויינט ישראל בשותפות ממשלת ישראל, קרן משפחת רודרמן וקרן אריסון, להקים את סמ"ן - סטודנטים מובילים נגישות ושילוב בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל ב- 15 אוניברסטאות ומכללות ברחבי ארץ.
הגרעינים בהובלת סטודנטים עם וללא מוגבלות שואפים להוות קבוצה חברתית ולפעול יחד לשינוי עמדות חיובי ביחס הסגל וכלל הסטודנטים אשר יובילו להגדלת מספר הסטודנטים עם מוגבלות וחוויה חיובית שלהם ממהלך הלימודים.
 
בימים אלו ממש , הושק קמפיין ברשתות החברתיות ובו נתונים מסקר סטודנטים שנערך יחד עם בית איזי שפירא וסרטון של רכזי ופעילי סמ"ן הקוראים לאנשי הסגל האקדמי "אל תפספסו אותנו !"

לדף הפייסבוק

לסרטון הסברה על תאי סמ"ן במוסדות האקדמים

סקר בנושא נגישות קמפוסים להשכלה גבוהה בקרב סטודנטים עם מוגבלות