A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Undefined variable: top_slider_image_num

Filename: views/top_slider_view.php

Line Number: 4

בחירות לכנסת ישראל ה- 23 בשנת 2020- חוברת לבוחר בפישוט לשוני של אקים ישראל ומערך פעילויות   לקראת הבחירות לכנסת ה-23 שיערכו ב - 02/03/2020  

 
לקראת יום הבחירות לכנסת ה-23 שיחול ביום שני הקרוב, נבקש לעדכן על קיומה של הנחייה לוועדות הקלפי הקובעת כי רק לאנשים עם מוגבלות פיזית שמונעת מהם לבצע את הפעולה המעשית בתא ההצבעה, כגון אדם עם עיוורון או אדם גידם,  תינתן האפשרות לבחור בעזרת מלווה. כלומר, אדם עם מוגבלות שכלית שמסוגל לבצע בעצמו את הפעולות המעשיות בתא ההצבעה, לא יהיה רשאי להיכנס לתא ההצבעה עם מלווה.
 
חשוב לדעת:
 
ההנחיה הייתה קיימת גם בבחירות הקודמות.
אם יש לכם טענה או ספק לגבי יכולתו של אדם לבצע את הפעולה המעשית של בחירת הפתק והכנסתו למעטפה  - יש לפנות למזכיר ועדת הקלפי ולו בלבד הסמכות להכריע (ולא לחברי הוועדה).
לא חייבים להשתמש בפתקים הנמצאים בתא ההצבעה. אדם רשאי להביא עמו פתק הצבעה ולהשתמש בו לצורך הצבעה, ובלבד שהפתק יהיה על פי הדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית ועליו רישום אות או אותיות וכינוי של רשימת המועמדים לכנסת בעברית בלבד או בעברית עם תרגום לערבית.  לצורך כך, להלן קישור לדוגמאות פתקי ההצבעה שאושרו:
שלושה פתקי הצבעה זהים (ולא יותר) של אותה רשימת מועמדים לכנסת, אשר הוצאו מאותה מעטפה נספרים כקול כשר (כלומר אם לבוחר יש קושי מוטורי להוציא פתק אחד בלבד ולשים במעטפה, אז גם אם יוציא שלושה פתקים יחד מאותה ערימה זה לא יפסול את ההצבעה שלו).
 
חשוב לציין כי בכל מקרה בו הנכם סבורים כי נפגעה זכותו של אדם לליווי כאמור לעיל, ניתן לפנות למוקד טלפוני לפניות הציבור של ועדת הבחירות במספר: 1-800-201-091 ביום הבחירות בין השעות 6:00 – 22:00.
 
למידע נוסף, להלן קישור לאתר ועדת הבחירות המרכזית:
 
 
כן מצ"ב חוברת הבחירות של אקים בשפה פשוטה (המידע העדכני לגבי הזכות למלווה הוא המופיע במייל זה ולא בחוברת).
 
נדגיש כי זכותם של האנשים להצביע על פי בחירתם עומדת בעינה.
 
לאור הנחיה זו, אנו ממליצים להדריך את האנשים על פעולת ההצבעה על מנת לאפשר להם לממש את זכותם וחובתם החוקית ולהצביע לפי בחירתם גם ללא סיוע מלווה מאחורי הפרגוד (ליווי עד לחדר הקלפי אפשרי כמובן).
 
נודה אם תשתפו אותנו בניסיון שלכם בשטח כדי שנבחן את הסוגייה לקראת הבחירות הבאות.
 
בברכה,
נועה בן שאול, עו"ד
סנגור משפטי, הנגשה ומידע
אקים ישראל
טל במשרד: 03-7662217   טל נייד: 054-5705057
פקס: 073-2261917
 



סיכום צוות עבודה של משרדי ממשלה בתחום האפוטרופסות ואפשרות לתמיכה והגנה על אנשים מבוגרים   מסמך בפישוט לשוני  

מדינות בעולם וגם ישראל הסכימו שאדם עם מוגבלות יכול לקבל החלטות על עצמו. בישראל תיקנו את חוק האפוטרופסות.
כדי לקדם את התיקונים האלה, ישבו אנשים מהממשלה והציעו כמה הצעות. הם אמרו שצריך לנסות להבין איך אדם עם מוגבלות מרגיש. צריך לשמוע את האדם עם המוגבלות, מה הוא רוצה ואיך הוא רוצה שהחיים שלו יתנהלו. בעמודים האלה אפשר לקרוא את ההצעות שלהם.

הפישוט הלשוני נעשה על ידי מכון אקים להנגשה קוגנטיבית.
 
 
להורדת הקובץ בפישוט לשוני 
 
להורדת הקובץ בעברית קלה

למאמר המלא של הדו"ח 
 

 



שאלון בנושא שביעות רצון במרכז יום באלווין   שאלון בפישוט לשוני  

השנה, לראשנה, גם מקבלי השירות במרכז היום ענו על סקר שביעות רצון באמצעות שאלון מונגש.
הסקר הועבר בתיווך איש צוות, שאינו איש הצוות הישיר, על מנת למנוע הטיה בתשובות. 

משתפים אתכם בכלי המחקר.

לשאלון בפישוט לשוני

מדריך לתיווך השאלון 

 



יֶדָע שָלֵם 3 - כנס מחקרי של קרן שלם   להצגת מחקרים עדכניים בתחום מוגבלות שכלית התפתחותית שנעשו בסיועה של קרן שלם  

 



הזמנה להגשת הצעות להמשך תמיכה בקורסים ייחודיים בנושא מוגבלות שכלית התפתחותית במוסדות אקדמיים לשנה"ל תשפ"א 2020-2021    

קרן שלם, הקרן לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) ברשויות המקומיות,
שואפת ופועלת לשיפור מתמיד באיכות חייהם של אנשים עם מש"ה, ומקדמת את המודעות לאוכלוסייה זו בקרב כלל החברה הישראלית. אופייה והתנהלותה העתידית של החברה בישראל תלויים בדור העתיד של אנשי המקצוע בתחומי האקדמיה השונים, אשר יקדמו את ההיכרות והחשיפה לאנשים עם מוגבלויות, ביניהן מש"ה, ובכלל זה הכרות עם צרכיהם, כישרונותיהם ויכולותיהם בכל תחומי החיים.

ועדת פיתוח מקצועי של קרן שלם מזמינה בזאת מוסדות האקדמיים בהם מתקיימים קורסים בתמיכת הקרן בשנה"ל הנוכחית תש"פ, להגיש הצעות להמשך תמיכת הקרן בקורסים אלו, לשנה"ל תשפ"א.

בשל החלטת הנהלת קרן שלם על צמצום בכלל ערוצי תמיכות הקרן לשנת 2020, וע"פ החלטת וועדת פיתוח מקצועי, סכום התמיכה לקורס יעמוד על עד 60% מסכום התמיכה בשנה הנוכחית, תש"פ.


מצ"ב קובץ ההנחיות להגשת ההצעות לשנת תשפ"א

מצ"ב קובץ ההנחיות לכתיבת סיליבוס קורס אקדמי 


את ההצעות יש להגיש עד לתאריך – 23/03/202020, באמצעות המייל לכתובת timna@kshalem.org.il 

לשאלות ניתן לפנות לתמנע גבאי-מרקביץ' באמצעות המייל.

 



דרכי נעם - תדריך מתודי-דידקטי להשתלבות חניכים בתנועת נוער על פי גישת עיצוב אוניברסלי של הלמידה (UDL)    

כלי זה נועד לסייע למדריכי ורכזי תנועות נוער בעבודתם עם חניכים עם וללא מוגבלות כאחד. זהו כלי מקצועי המסייע למדריכים ורכזים בנוע"ם ובתנועות נוער בכלל לתכנון פעילות בקבוצה בה שותפים חניכות וחניכים מגוונים, עם מוגבלות, ללא מוגבלות, עם צרכים מגוונים ועוד.

הפרויקט כולל את התדריך העיוני הפתוח לכלל אנשי המקצוע ואתר אינטרנט בתצורת אפליקציה (המיועד למדריכי התנועה בלבד) , המאפשרת למדריכים ורכזים לכתוב פעולה, ותוך כדי הכתיבה לקבל הנחיות, הכוונות וטיפים על פי הנחיות התדריך המקצועי. בכך נוצר כלי שימוש יומיומי לתרגום התדריך לשטח.

זהו הכלי הראשון בעולם בה מיושם מודל ה – UDL (Universal design for learning, עיצוב אוניברסלי של הלמידה) בחינוך בלתי פורמלי, ולא בבתי ספר ובאקדמיה כפי שהיה עד יום.

להורדת התדריך

פרוייקט זה הינו שיתוף פעולה של מרכז אדרבא לאנשים עם מוגבלות בתנועה המסורתית ותנועת נוער נוע"ם, שהתקיים הודות למימון ולליווי של הקרן למפעלים מיוחדים במוסד לביטוח לאומי ובתמיכת הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון.

 

 



Examining the relationship between social networks participation to the social capability and a feeling of loneliness among People with intellectual developmental disabilities   Catalog # 890-81-2018 | Supervised by: PhD. Carmit-Noa Shpigelman  

This work was supported by a grant from Shalem Fund for Development of Services for People with Intellectual Disabilities in the Local Councils in Israel
The present study is a quantitative study conducted with the aim to examine the relationship between social networks participation and the social capability among 101 people with Intellectual developmental disabilities in the age of over 21 mediated by the feeling of loneliness and the recession of the relationship by three motives for social network participation
In addition, the variables age, gender, and type of social networking platform were examined as predictors of participation in social networks
The findings of the study indicate a significant positive relationship between social network participation and social capability. The feeling of loneliness was not found to mediate the relationship between social networks participation and social capability. In addition, motives for social networking participation were found to moderate and strengthen the relationship between the two variables. There is also a significant negative relationship between age and social network participation, and a significant positive relationship is found between the social networking platform and social networking participation, with WhatsApp being the social network that contributes most to predicting participation
The findings of this study reinforce the importance of linguistic accessibility of existing social networks due to the potential contribution of social networking participation among individuals with Intellectual developmental disabilities to promote their social ability

For the Full text in Hebrew

Key Words: Social networking site (SNS); intellectual disability; social competence, loneliness; motives; social media



Evaluation of the "Containing Moves" training program for the staff of daycare facilities in the community service for people with Intellectual Developmental Disabilities   Catalog # 195 | PhD. Adi Levi Vered, Noga Chen  

This study was carried out by 'Michlol'- the Assessment and Measurement Unit of the Shalem Fund In 2010 The Intellectual Developmental Disabilities Branch of the Ministry of Welfare chose the Shalem Fund to conduct staff training projects with the "Containing Moves" company with the focus on Challenging Behavior The purpose of this assessment was to examine the contribution, impact and implementation of the tools received by staff members participating in the program upon completion of the course (short term) as well…

קרא עוד


״הילד הזה הוא אני״ – שיחה על מוגבלות וזהויות אחרות | ד"ר נצן אלמוג ויואב קריים    

ההרצאה נערכה במסגרת יום העיון ״זה רק חלק ממני״ – צעירים עם ריבוי מוגבלויות בעידן של ריבוי זהויות שהתקיים בקריה האקדמית אונו ב-20.2.20 בשיתוף עמותת כוונים, מגדל אור והג׳וינט. 

פרטי ההרצאה:

״הילד הזה הוא אני״ – שיחה על מוגבלות וזהויות אחרות
יואב קריים – מנהל שותף של האשכול לשינוי חברתי, בית איזי שפירא
ד״ר נצן אלמוג – ראש המיקוד בשילוב והכלה, החוג לחינוך וחברה, הקריה האקדמית אונו.

 

 



הכנס השנתי ה-13 לציון יום תסמונת דאון הבינלאומי   שיערך ביום שלישי| 24.03.2020 | כ"ח אדר תש"פ במרכז הרפואי הדסה הר הצופים  

לצפיה בתוכנית ובסדר היום

לרישום לכנס

קרן שלם שותפה במימון הכנס וחברה בצוות הוועדה המדעית