"כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע" (סעדי)
קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.
עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.
החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.
חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.
בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.
בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.
** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – "פיגור שכלי ", הכוונה היא למוגבלות שכלית התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)
למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]
במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.
המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.
הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.
ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל: [email protected] תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.
דוח ממצאי הערכת: מענק 'קשת'- לקבוצות הדרכה וקבוצות טיפוליות של בני משפחה המטפלים באנשים עם מוגבלות שכלית, פיזית, חושית והנמכה קוגניטיבית ברשויות המקומיות .
נגישות לצדק לאנשים עם מוגבלות: גישת עיצוב מערכת הסכסוך
מק"ט : 890-324-2020 | בהנחיית : פרופ' גדעון ספיר ופרופ' מיכל אלברשטין
מודל עבודה "שירות ממוקד אדם בטיפולים דנטליים לאנשים עם מוגבלות" מטעם בית איזי שפירא – הערכה איכותנית לבחינת ההשפעה של המודל מנקודת המבט של צוות המרפאה והורים/מלווים של מקבלי שירות עם מש"ה
מק"ט 890-690-2022 | מחברים נוספים : צביקה אור
תרגום לעברית וערבית ותיקוף הגרסה המתורגמת של כלי חדש למדידת כאב בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מק"ט 890-166-2019
למידה באמצעות ספר דיגיטלי מונגש מבוסס מודל ה- UDL (Universal Design for Learning) בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מק"ט 890-160-2019| בהנחיית : פרופ' סיגל עדן ופרופ' בתיה-חפציבה ליפשיץ
ממצאי סקר בנושא: צורך בתוספת מענה רגשי לסל השירותים עבור פעוטות עם מוגבלות במעונות יום שיקומיים
מק"ט 890-725-2024| מחברים נוספים : אילה ליאור
ממצאי הערכת מיזם סדנאות אלימות מילולית
מק"ט 890-682-2022| מחברים נוספים : אילה ליאור
הצריכה התזונתית ומצבם התזונתי של אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) המשולבת בקהילה בישראל
מק"ט 890-224-2020 | מחברים נוספים : דורית דבורה יצחקי
הפעלת מסך מגע בקרב אנשים עם מש"ה: הערכת מרכיבי מוטוריקה עדינה באמצעות היישום TATOO©
מק"ט 890-61-2018
הקשר בין סטיגמה ואמון במוסדות המדינה לצריכת שירותים בקרב הורים ערבים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מק"ט 890-708-2023 | בהנחיית : ד"ר ליה לוין
