מדריך למעסיקים אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה   מחברים נוספים : ד"ר דינה פלדמן  

המדריך הופק על ידי משרד המשפטים - נציבות שיוויון זכויות והתמ"ת - המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. המדריך הנוכחי בא לספק מידע למעסיקים פוטנציאליים ובפועל של אנשים עם מוגבלות וליידע אותם בנושאים שונים, לרבות חקיקה חדשה ונהלים הרלוונטיים להעסקת אנשים עם מוגבלות. במדריך נכלל מידע הנוגע להתאמות במקום העבודה, חוקים ותקנות הנוגעים להעסקת אנשים עם מוגבלות, פירוט החובות והזכויות של מעסיקים ועובדים, כתובות וחוקים רלבנטיים.  

קרא עוד
לפריט המלא
קרא | הורד


Cognitive Aspects of Public Toilet Design   היבטים בתכנון שירותים ציבוריים לאנשים עם מוגבלות  

 מטרת מאמר זה היא להבין בצורה מעמיקה יותר את השימוש של אנשים עם מוגבלויות, בשירותים ציבוריים הנמצאים בערים. לאחר איתור המקורות של שירותים נגישים ברחבי הערים, המחקר בוחן את האמצעים הטכנולוגיים הקיימים ונמצאים כיום בשימוש של שירותים ציבוריים, תוך שנעשית הערכה של עיצובים אלה, ביחס ליכולתם של אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות. הממצאים מצביעים על איתור אתגרים שצריכים להיפתר על ידי מעצבים, לפני שהמטרה העתידית של 'שירותים ציבוריים כוללניים' יכולים להתממש. מודגש הצורך בעיצוב מותאם של שירותים ציבוריים עבור אוכלוסייה זו עם מוגבלויות, על מנת לאפשר להם גישה נוחה והזדמנות שוות ערך לחיים ציבורים ככל האדם.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


חינוך מיני במסגרות החינוך המיוחד של משרד החינוך, כנס חנוכה 2005   סיכום הרצאות וסדנאות  

הכנס עסק בדילמות וסוגיות בנושא החינוך המיני ותפקידו של היועץ בבה"ס לחינוך מיוחד אל מול התלמידי, ההורים והצוותים החינוכיים. 
  • ד"ר רונית אלוני – סוגיות בזוגיות ובמיניות בחינוך המיוחד – סיכמו גבו וייס ודן פולק
  • גב' רונית ארגמן - סוגיות אתיות בייעוץ ובחינוך למיניות בחינוך המיוחד – סיכם דן פולק
  • ד"ר דליה נסים - סדנא : מיניות בקרב אנשים עם פיגור קשה ועמוק – סיכם דן פולק
  • גב' תמי שלו – סדנא : מיניות ולקויי שמיעה – סיכמה רונית יצקר
  • גב' רונית ארגמן – סדנא : מיניות והפרעות התנהגות – סיכם גבו וייס

 

לפריט המלא
קרא | הורד


ערכת הדרכה בנושא אכילה והאכלה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית    

 ערכת הדרכה בתחום ההאכלה של אנשים עם מש"ה. הערכה מיועדת לשמש ככלי הערכה, תכנון וטיפול לשימוש הצוות הרב מקצועי והטיפולי במסגרת והיא כוללת מרכיבים יישומיים ותיאורטיים ומילון מונחים.

מצ"ב טופס מס' 4 - אבחון בליעה ואכילה (עמ' 20 בערכה) המעודכן לשנת 2014

לפריט המלא
קרא | הורד


הורים כמחנכים למיניות עבור ילדיהם עם נכויות התפתחויות   Ballan, M. (2001). Parents as sexuality educators for their children with developmental disabilities, SIECUS Report, Vol-29 (3), 14-19  

נקודות מרכזיות מתוך המאמר:
Ballan, M. (2001). Parents as sexuality educators for their children with developmental disabilities, SIECUS Report, Vol-29 (3), 14-19.

המאמר עוסק בחיוניותם של ההורים כמחנכים את ילדיהם בנושא המיניות החל מהילדות המוקדמת ובהמשך התבגרותם. קל וחומר כאשר מדובר בילדים עם נכויות התפתחותיות להורים תפקיד מפתח בהכוונה שתמעט חששות, פחדים ומבוכות סביב נושאים הקשורים להתפתחות המינית של ילדם ובהמשך גם התנהגויות חברתיות לא הולמות, סכנות של ניצול מיני ועוד. כדי לסייע לילדיהם, ההורים לילדים עם נכויות התפתחותיות זקוקים לתמיכה והדרכה מאנשים מקצוע בתחום על מנת שיוכלו למלא תפקיד זה בהצלחה.

גבו וייס, מסכם המאמר הינו פסיכותרפיסט, מטפל זוגי ומיני בתחום הנכות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


היכולת של בוגרים עם מוגבלויות אינטלקטואליות להסכמה מדעת לקיום יחסי מין   Capacity of adult with intellectual disabilities to consent to sexual relationships Murphy G. H., & O’Callaghan, A. (2004). Psychological Medicine, 34, 1347-1357  

נקודות מרכזיות מתוך המאמר:
Capacity of adult with intellectual disabilities to consent to sexual relationships Murphy G. H., & O’Callaghan, A. (2004). Psychological Medicine, 34, 1347-1357

מאמר הסוקר מחקר שמטרתו להעריך את הידע המיני ,הפגיעות והיכולת להסכמה מודעת ליחסי מין בקרב בוגרים עם נכויות אינטלקטואליות (נ"א) ולהשוות אותם למתבגרים למתבגרים ללא נכויות בני 16-17 אשר על פי החוק הנם מסוגלים לספק הסכמה מודעת לקיום יחסי מין.
נמצא כי חינוך מיני מוקדם אכן תרם להבדלים משמעותיים בתוצאות. אנשים עם נ"א שאמרו שעברו בעבר תכניות של חינוך מיני, קיבלו ממוצעים גבוהים יותר ,באופן מובהק סטטיסטית, בידע מיני, בהבנת הסכמה מודעת ובהבנת מצבי ניצול מיני בהשוואה לאנשים עם נ"א שלא עברו תכניות של חינוך מיני .


גבו וייס, מסכם המאמר, הינו פסיכותרפיסט, מטפל זוגי ומיני בתחום הנכות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


מיניות ונכות :העדר השיח על עונג   Tapper M. S. (2000). Sexuality and Disability: The Missing Discourse of Pleasure. Sexuality and Disability, Vol-18 (4), 283-290.  

נקודות מרכזיות מתוך המאמר:
Tapper M. S. (2000). Sexuality and Disability: The Missing Discourse of Pleasure. Sexuality and Disability, Vol-18 (4), 283-290.

מאמר העוסק בחשיבות השיח על העונג שיש במין ובמיניות.
אנשים עם נכויות אינם נתפסים כמועמדים מקובלים לרבייה או אפילו כמי שיכולים ליהנות ממין רק לשם התענוג, הם נתפסים כמעין ילדים וכמי שזקוקים להגנה. המסר העיקרי של מאמר זה הוא ששילוב אמיתי משמעותו נגישות לעונג, מה שיאפשר סיכוי סביר לקשר בין אישי. כותב המאמר מאמין במחויבות של החברה לקדם את ההכללה של עונג מיני בלימודי נכויות ,בפוליטיקה ובשיח הציבורי.
 
גבו וייס, כותב הסיכום, הינו פסיכותרפיסט ומטפל זוגי ומיני בתחום הנכויות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


לקראת הגדרת המושג "איכות חיים" בעבודה סוציאלית   חוקרים נוספים : פרופ' יוחנן ווזנר  

המאמר סוקר את המסגרות המושגיות השונות אשר מוצעות בספרות להגדרת המושג "איכות חיים", כמו גם את הגישות המחקריות הנגזרות מהן, במטרה לסלול את הדרך לבחירת הגדרה רלוונטית למקצוע העבודה הסוציאלית. המאמר מציג את מגבלות הגישות השונות ואת תרומתה הפוטנציאלית של הגישה המערכתית לחקר איכות החיים. מטרת המאמר אינה להציע דרכי התערבות לשיפור איכות החיים האנושית, כי אם להגביר את המודעות לחשיבות שבמציאת הגדרה שתוכל לשרת את התפיסה המקצועית.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


שעת חירום - קובץ פעילויות ומידע    

 מתוך אתר מנהל חברה ונוער :
"מציאות החיים במדינת ישראל מפגישה אותנו לא אחת עם מצבי חירום וחוסר ודאות. מצבים אלה מעמידים אותנו כיחידים וכאומה בפני התמודדויות אישיות ולאומיות, הדורשות משאבים נפשיים, חברתיים וארגוניים.

מינהל חברה ונוער, בתוקף תפקידו כממונה על החינוך החברתי ערכי במדינת ישראל במוסדות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, באמצעות תחום תכנים תוכניות הכשרה והשתלמויות הכין הצעות לפעילויות בשעת חירום למצבים הבאים:

- מצב שבו ניתן לקבץ ילדים ובני נוער במסגרות מוגנות לפעילות משותפת (בתי ספר, מרכזים קהילתיים, בתי נוער, תנועות נוער וכו').
- מצב שבו הציבור נקרא להישאר בביתו סמוך למקלט או למרחב המוגן.
- מצב שבו יש להישאר במקלט או במרחב המוגן לזמן ממושך.

לכל אחד מהמצבים נדרש מענה שונה, הכולל הפעלת מספר רב ככל הניתן של ילדים ובני נוער, על מנת לחזק את רוחם ולמלא בתוכן את הזמן העומד לרשותם.

הקובץ המוצע לכם כולל מגוון רחב של נושאים, פעילויות וכלים מתודיים, כדי לאפשר לאוכלוסיות מגוונות ורב גילאיות (גיל רך, ילדים, בני נוער ומבוגרים) לקיים פעילות חינוכית, חברתית והפגתית, תוך מתן ביטוי לרגשות ולמתחים במצבי חירום שונים.

הקובץ מודולרי ומאפשר לכל משתמש לבחור פעילות על פי צרכיו: תפקידו, אוכלוסיית היעד, מקום הפעילות, זמן הפעילות, אופי הפעילות, נושאי הפעילות ומטרותיה החברתיות, החינוכיות וההפגתיות"

לאתר מנהל חברה ונוער

להורדת קובץ פעילויות ומידע לשעת חירום

להורדת לקט פעילויות לשעת חירום במרחב מוגנים

 

 



   

קרא עוד


סיכום מפגש הפורום הישראלי ללימודי מוגבלות IDSN שנערך ב - 23    

קרא עוד


   

 -

קרא עוד