מיניות ונכות :העדר השיח על עונג   Tapper M. S. (2000). Sexuality and Disability: The Missing Discourse of Pleasure. Sexuality and Disability, Vol-18 (4), 283-290.  

נקודות מרכזיות מתוך המאמר:
Tapper M. S. (2000). Sexuality and Disability: The Missing Discourse of Pleasure. Sexuality and Disability, Vol-18 (4), 283-290.

מאמר העוסק בחשיבות השיח על העונג שיש במין ובמיניות.
אנשים עם נכויות אינם נתפסים כמועמדים מקובלים לרבייה או אפילו כמי שיכולים ליהנות ממין רק לשם התענוג, הם נתפסים כמעין ילדים וכמי שזקוקים להגנה. המסר העיקרי של מאמר זה הוא ששילוב אמיתי משמעותו נגישות לעונג, מה שיאפשר סיכוי סביר לקשר בין אישי. כותב המאמר מאמין במחויבות של החברה לקדם את ההכללה של עונג מיני בלימודי נכויות ,בפוליטיקה ובשיח הציבורי.
 
גבו וייס, כותב הסיכום, הינו פסיכותרפיסט ומטפל זוגי ומיני בתחום הנכויות.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


לקראת הגדרת המושג "איכות חיים" בעבודה סוציאלית   חוקרים נוספים : פרופ' יוחנן ווזנר  

המאמר סוקר את המסגרות המושגיות השונות אשר מוצעות בספרות להגדרת המושג "איכות חיים", כמו גם את הגישות המחקריות הנגזרות מהן, במטרה לסלול את הדרך לבחירת הגדרה רלוונטית למקצוע העבודה הסוציאלית. המאמר מציג את מגבלות הגישות השונות ואת תרומתה הפוטנציאלית של הגישה המערכתית לחקר איכות החיים. מטרת המאמר אינה להציע דרכי התערבות לשיפור איכות החיים האנושית, כי אם להגביר את המודעות לחשיבות שבמציאת הגדרה שתוכל לשרת את התפיסה המקצועית.

 

לפריט המלא
קרא | הורד


שעת חירום - קובץ פעילויות ומידע    

 מתוך אתר מנהל חברה ונוער :
"מציאות החיים במדינת ישראל מפגישה אותנו לא אחת עם מצבי חירום וחוסר ודאות. מצבים אלה מעמידים אותנו כיחידים וכאומה בפני התמודדויות אישיות ולאומיות, הדורשות משאבים נפשיים, חברתיים וארגוניים.

מינהל חברה ונוער, בתוקף תפקידו כממונה על החינוך החברתי ערכי במדינת ישראל במוסדות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, באמצעות תחום תכנים תוכניות הכשרה והשתלמויות הכין הצעות לפעילויות בשעת חירום למצבים הבאים:

- מצב שבו ניתן לקבץ ילדים ובני נוער במסגרות מוגנות לפעילות משותפת (בתי ספר, מרכזים קהילתיים, בתי נוער, תנועות נוער וכו').
- מצב שבו הציבור נקרא להישאר בביתו סמוך למקלט או למרחב המוגן.
- מצב שבו יש להישאר במקלט או במרחב המוגן לזמן ממושך.

לכל אחד מהמצבים נדרש מענה שונה, הכולל הפעלת מספר רב ככל הניתן של ילדים ובני נוער, על מנת לחזק את רוחם ולמלא בתוכן את הזמן העומד לרשותם.

הקובץ המוצע לכם כולל מגוון רחב של נושאים, פעילויות וכלים מתודיים, כדי לאפשר לאוכלוסיות מגוונות ורב גילאיות (גיל רך, ילדים, בני נוער ומבוגרים) לקיים פעילות חינוכית, חברתית והפגתית, תוך מתן ביטוי לרגשות ולמתחים במצבי חירום שונים.

הקובץ מודולרי ומאפשר לכל משתמש לבחור פעילות על פי צרכיו: תפקידו, אוכלוסיית היעד, מקום הפעילות, זמן הפעילות, אופי הפעילות, נושאי הפעילות ומטרותיה החברתיות, החינוכיות וההפגתיות"

לאתר מנהל חברה ונוער

להורדת קובץ פעילויות ומידע לשעת חירום

להורדת לקט פעילויות לשעת חירום במרחב מוגנים

 

 



   

קרא עוד


סיכום מפגש הפורום הישראלי ללימודי מוגבלות IDSN שנערך ב - 23    

קרא עוד


   

 -

קרא עוד


תפיסה ממוקדת אדם ומימוש סל סיוע אישי | אביטל סנדלר-לף    

קרא עוד


סקירת השירותים החברתיים לשנת 2016    

סקירת השירותים החברתיים לשנת 2016 של משרד הרווחה והשירותים החברתיים מציגה נתונים סטטיסטיים ותוצאות מחקרים על מכוון האוכלוסיות המטופלות על ידי המשרד.

הפרק השישי עוסק באנשים עם מוגבלויות, חלק א' בפרק זה עוסק באוכלוסיית האנשים עם מש"ה.

להלן הקישור לכל הסקירה.


להלן הקישור לחלק העוסק באוכלוסיית האנשים עם מש"ה.

 

 



סקירת השירותים החברתיים לשנת 2015    

סקירת השירותים החברתיים לשנת 2015 של משרד הרווחה והשירותים החברתיים מציגה נתונים סטטיסטיים ותוצאות מחקרים על מכוון האוכלוסיות המטופלות על ידי המשרד.
 
הפרק השישי עוסק באנשים עם מוגבלויות, חלק א' בפרק זה עוסק באוכלוסיית האנשים עם מש"ה.
 
להלן הקישור לכל הסקירה.
 
להלן הקישור לחלק העוסק באוכלוסיית האנשים עם מש"ה.



סקירת השירותים החברתיים לשנת 2013    

סקירת השירותים החברתיים לשנת 2013 של משרד הרווחה והשירותים החברתיים מציגה נתונים סטטיסטיים ותוצאות מחקרים על מכוון האוכלוסיות המטופלות על ידי המשרד.
 
הפרק השישי עוסק באנשים עם מוגבלויות, חלק א' בפרק זה עוסק באוכלוסיית האנשים עם מש"ה.
 
להלן הקישור לכל הסקירה.
 
להלן הקישור לחלק העוסק באוכלוסיית האנשים עם מש"ה.