הנחיות להגשת בקשה למענק עבור פיתוח מיזמי חברה וקהילה בהם משולבים אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקהילה   הנחיות אלה מחליפות את ההנחיות למסלולים : יזמות חברתית בפריפריה, מיזמים חברתיים במועצות האזוריות, תכניות בתחומי האמנויות, אירועי ספורט ואורח חיים פעיל, אירועי הסברה והגברת מודעות.  

קרן שלם פועלת כשלושה עשורים לקידום ושילוב אנשים עם מש"ה בקהילה ובמרחב הציבורי.

הקרן משיקה מסלול תמיכה חדש פיתוח מיזמי חברה וקהילה במטרה לייעל, לפשט ולהנגיש את המידע ואופן הפנייה לקרן.
המסלול כולל מיזמים לקידומו ושילובו של האדם עם מש"ה במגוון תחומים : אמנויות, אירועי ספורט, אירועי הסברה, יזמות חברתית ויוזמות שונות של פעילות משולבת לאנשים עם מש"ה יחד עם האוכלוסייה רגילה.
הקרן מעודדת מיזמים חברתיים משלבים המאפשרים נראות וחשיפה של אנשים עם מש"ה ויכולותיהם.
אנו רואים ביוזמות אלה כלי משמעותי המשפיע על הסרת חסמים ודעות קדומות המסייע לשילוב חברתי טוב יותר.
הצוות המקצועי של קרן שלם עומד לרשותכם לייעוץ מקצועי לצד תמיכה כספית על מנת לסייע בידכם להוציא לפועל את המיזם.
אנו מזמינים אתכם לקחת חלק בשינוי חברתי אמיתי ולפנות אלינו עם יוזמות ותוכניות משלבות.


לפניכם הנחיות וקריטריונים לסיוע במסלול זה וכן טופס פניה מסודר.


לאירועים בתחום אירועי ספורט ואורח חיים פעיל, אירועי הסברה והגברת מודעות
יש לפנות לתמנע גבאי מרקביץ timna@kshalem.org.il
לאירועים בתחום יזמות חברתית בפריפריה, מיזמים חברתיים במועצות האזוריות, תכניות בתחומי האמנויות יזמות חברתית ואומנויות
יש לפנות למיקי כהן mickyc@kshalem.org.il

 

 


לפריט המלא
קרא | הורד


דו"ח מסכם לפעילות קרן שלם בתחום פיתוח מקצועי של העוסקים בטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית בין השנים 2013-2015    

 -

"אם תוכנותיך לשנה אחת- זרע אורז,
אם תוכנותיך לטווח של עשור- שתול עצים
אם תוכנותיך לטווח של מאות שנים- הדרך וחנך אנשים"
(קונפוציוס)

למתן איכות חיים מיטבית לאנשים עם מש"ה, נדרשים אנשי צוות מיומנים ומוכשרים.
סיוע הקרן ועשייתה בתחום פיתוח כוח אדם מאפשרים השלמה למענה כולל לחיים מיטביים, משמעותיים ומלאים לאדם עם מש"ה והסובבים אותו, תוך העצמת הצוותים המטפלים, התמקצעותם ושימורם.

משנת 1996 פועלת בקרן ועדת לפיתוח כוח אדם. ועדה זו, שחבריה מייצגים ונותנים ביטוי לצורכי השטח, לרשויות המקומיות ולמדיניות משרד הרווחה, מנחה ומלווה את עשיית הקרן בתחומים פיתוח כח האדם. כ - 6% מהתקציב השנתי של קרן שלם מוקצה לתחום זה .

תכנית הקורסים וההשתלמויות נבנית בהתאם למדיניות משרד הרווחה ובשיתופו, בכפוף לנושאי הליבה שנקבעו ע"י אגף מש"ה ובשיתוף נציגי הרשויות המקומיות אשר מבטאים את צרכי השטח.
מידי שנה נבחן מחדש תמהיל הקורסים וההשתלמויות, ומותאם למגמות חדישות במחקר האקדמי ובשטח.

מטרת דו"ח זה הוא לסכם פעילות הקרן בתחום פיתוח כח האדם בין השנים 2013-2015 ולהציג נתונים שונים כגון : מס' הקורסים שנעשו, מס' המשתתפים, פריסה של הקורסים לפי מחוזות, נושאים, קהלי יעד ועוד.

 

הדו"ח והנתונים נאספו ונערכו על ידי :

  • שרון גנות, מנהלת ידע, קרן שלם
  • תמנע גבאי מרקביץ, מנהלת תחום פיתוח מקצועי, קרן שלם
  • ד"ר עדי לוי ורד, רכזת יח' מכלול – מדידה והערכה, קרן שלם
  • מיה סבג, עוזרת מחקר יח' מכלול – מדידה והערכה, קרן שלם

 

 

להורדת הדו"ח המלא 

 


לפריט המלא
קרא | הורד


חמרים מקצועיים מיום האוריינטציה למקצועות הבריאות בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית   שנערך ב- 01.03.16 בבית שיתופים בכפר יהושע  

המפגש המקצועי שנערך ב- 01/03/16 בבית שיתופים הינו יוזמה של קרן שלם בשיתוף יח' הבריאות של האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

המפגש יועד למרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, אחיות, וקלינאי תקשורת עובדים במסגרות היום של אנשים עם מש"ה בקהילה.

להלן חמרים מקצועיים שהוצגו במסגרת המפגש -

 

אטיולוגיה ותסמונות, שוש אספלר, אחות מרכזת תחום סיעוד בקהילה, אגף מש"ה

 

תהליכי אבחון הוועדה, שרית טילוביץ לוי, מפקחת ארצית על מערכות אבחון, אגף מש"ה

 

תוכניות קידום אישיות, ענת פרנק מפקחת ארצית תוכניות קידום אישיות , אגף מש"ה

  •     למצגת עקרונות מנחים לחץ כאן
  •     למצגת תדריך לכתיבת וביצוע תכניות קידום אישיות לחץ כאן

 

מהי התנהגות מאתגרת ואת מי היא מאתגרת ? דר' בני הוזמי, מנהל אקדמי, בית איזי שפירא

  •     למאמרו של ד"ר בני הוזמי בנושא התנהגות מאתגרת בקרב אנשים עם מש"ה לחץ כאן
  •     לסרטון על "העולם הסודי של האוטיזם" סיפורה של קרלי פליישמן  לחץ כאן

 

סדנא בנושא דילמות בעבודה עם אנשים מש"ה במסגרות היום, בהנחיית צוות היועצות של יח' מקצועות הבריאות של אגף מש"ה : יעל שדלובסקי פרס, פרידה קורנברוט, כרמית כהנא, ונילי בן דור : מפקחת ארצית לניהול ידע והדרכה, אגף מש"ה

 




ניסיון ניסיון נסיוון   קקגקגקג  

 קכג'כג'כ'כר'קרכ'ק/ר'ק/רק'/רק'ר

קרא עוד


קבוצת "מצלמים מהלב" מכפר יונה - זוכי פרס לקבוצה עם מוגבלות שכלית התפתחותית של קרן שלם לשנת 2015    

הפרס הוענק לקבוצה על היותה שותפה פעילה במיזם תעסוקתי חדשני, המאפשר לה להביא לידי ביטוי את יכולותיה בתחום הצילום לצד תרומתה להסרת חסמים, קבלת השונה, שילוב בקהילה תוך יצירת חוויה וסיפוק רב למקבלי השירות.

לסרטון אשר הוקרן בעת הענקת הפרס בטקס
עריכה : שי שלומי, 2015
  

 




על מבצע צוק איתן - כתבה בפישוט לשוני    

 הסבר בשפה פשוטה מלווה בסמלים ותמונות על מבצע צוק איתן.
המסמך הונגש על ידי עו"ד נועה ביתן, יועצת משפטית ומרכזת מרכז המידע של אקים ישראל.

 


לפריט המלא
קרא | הורד


רוח היער - הצגה מיוחדת לחינוך מיוחד   הצגה ייחודית, ללא מילים המשלבת תנועה, מוזיקה ובובות  

רוח היער נוצרה במחשבה תחילה לקהל הקסום של ילדי החינוך המיוחד, ועל הזכות שלו לצפות בתיאטרון איכותי שמותאם לדרישות הקוגניטיביות שלו.
ההצגה מתקיימת במרחב מרווח ורך עם גירויים עדינים מתחלפים, התקשורת אינה מילולית והאינטראקציה נעשית דרך התנועה, המבט והחושים.
הקרבה הפיזית אל הילדים והמגע עוזרים לילדים להרגיש חלק בלתי נפרד מהחוויה.

השילוב הנכון של המוסיקה ההרמונית, התאורה הצבעונית הרכה המתחלפת, הבובות, התנועה והבעות הרגש יוצרים קשת גירויים שמאוד מתאימה למגוון גדול של קהלים מתחום החינוך המיוחד, והילדים נשארים קשובים ונרגשים ואף משתפים פעולה.
המפגש הישיר עם הסיפור בתקשורת הלא-מילולית מצליח לגעת בלב הילדים, לעורר התרגשות ולהכניס אותם אל תוך החוויה.

הההצגה מתאימה מאוד לילדים עם לקויות למידה וADHD
מתאימה במיוחד לילדים ובני נוער ברמות השונות של קשת האוטיזם ו PDD
וכן לילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים.

הצוות המסור יוצא אף הוא נפעם מהחוויה המשותפת ומרמת הקשב ושיתוף הפעולה של הילדים הכל כך מיוחדים הללו.

לאתר התיאטרון לחץ כאן


לצפייה בקטעים מן ההצגה




לרקוד עם אבא - הצגת תיאטרון    

 הצגה מרגשת וייחודית המתארת מערכת יחסים טעונה בין ילד מיוחד לבין אביו. הקשר בין ההורה לילדו הולך ומתפתח באמצעות אמנות התנועה והמחול המשמשת ככלי המאפשר לילד להיחשף ולאב להכיר וללמוד את עולמו של בנו. כותב ההצגה : איציק וינגרטן עיבוד ובימוי: גדי צדקה. הדרכת שחקנים: פנינה ברט. כוראוגרפיה: עופר עמרם. תפאורה ועיצוב תאורה: בנו פרידל.  מוזיקה: אנטוני הגרטי. משתתפים: צחי לוק, שרה קרפ, עופר עמרם.   לקטעים מן ההצגה  

קרא עוד


חדשים כאן? תתחילו כאן    

קרא עוד
לפריט המלא
קרא | הורד


נפתח הקורס "טכנולוגיות חכמות ככלי מסייע בעבודה עם אנשים עם מוגבלות שכלית"    

 -

קורס "טכנולוגיות חכמות ככלי מסייע בעבודה עם אנשים עם מוגבלות שכלית" נפתח אתמול במחוז צפון.
מדובר בקורס ייחודי ופורץ דרך, המיועד להכשרת מטפלים ישירים במסגרות לעבודה עם טכנולוגיה עכשווית ומתקדמת, לקידומם וריווחתם של האנשים עם המוגבלות השכלית כחלק ממטרות הקרן להתאים את הקדמה והטכנולוגיה לצרכי האנשים עם המש"ה.
בקורס משתתפים מדריכים ממגוון מסגרות היום ממחוז הצפון. התוכנית מגוונת ומרתקת ומתמקדת בכלים, יישומים ואפליקציות שיוכלו לתת מענים טיפוליים לקידום האוכלוסייה במסגרות.

במעמד הפתיחה לקחו חלק השותפים לפיתוח הקורס:
גב' אילנה ירון, פק"ס מחוזית לחוק, מחוז צפון ייצגה את משרד הרווחה
גב' הילית וולפסזון שוויקי, נציגת המוסד המכשיר, מכון מגיד
גב' חגית רובין, מרפאה בעיסוק, רכזת הקורס
גב' תמנע גבאי מרקביץ, מנהלת תחום פיתוח כ"א והסברה בקרן שלם

 




ניסיון של יריב איתן    

 ניסיון

קרא עוד


The stigma of Disease and disability - Understanding causes and Overcoming Injustices   הסטיגמה של מחלות ומוגבלויות - להבין את הסיבות ולתקן את אי הצדק  

בספר ארבע עשרה פרקים העוסקים בסטיגמה כלפי אנשים עם מחלות ואנשים עם מוגבלויות.
החלק הראשון של הספר עוסק בתיאוריות סוציולוגיות של סטיגמה ובהתפתחות הספרות המתייחסת לסטיגמה ולמשמעותה.
החלק השני של הספר עוסק בסטיגמה ופעולה. התייחסות למשפחה של אדם עם מחלה או מוגבלות וכיצד היא חווה מסטיגמה,
בהמשך ישנה התייחסות לדרכים ואסטרטגיות למחוק סטיגמה למחלות ומוגבלות. ישנה התייחסות לסטיגמה בתרבויות שונות.
הפרקים עוסקים במחלות כמו: מחלות נפש, אלכוהוליזם והתמכרויות, מוגבלויות פיזיות וחושיות, HIV איידס, מחלת הסרטן, השמנה, אלצהיימר.
את הפרק על מוגבלויות שכליות כתבו ד"ר שירלי ורנר מהאוניברסיטה העברית וד"ר דנה רוט מבית איזי שפירא.
הפרק מתייחס לתיעוד האסטיגמטי של מוגבלות שכלית מתחילת המאה הקודמת עד להיום. ההתייחסות לנושא מביאה לדוגמא גם את ישראל.
הפרק עוסק ביחס מערכת הבריאות, מערכת החינוך, עולם התעסוקה, מגורים, פנאי, במהלך שלבים שונים בחיים. חלק שני של הפרק מתייחס להתערבויות, פעולות, אסטרטגיות לשינוי, הפחתת הסטיגמה והגברת ההזדמנויות לשיווין ושילוב.

עורך הספר: Patrick W. Corrigan
פטריק קוריגן
בהוצאת: American Psychological Association
ארגון הפסיכולוגי האמריקאי

 


לפריט המלא
קרא | הורד