מחלקת הנוער של הפועל ירושלים - זוכי פרס על פעילות התנדבותית של קרן שלם לשנת 2017    

על פעילות התנדבותית והפעלת קבוצת כדורסל לחניכי שלוה מזה כעשור, הפעילות כוללת אימון שבועי והזמנת השחקנים למשחקי הליגה של הקבוצה הבוגרת. הקבוצה מנוהלת על-ידי גידי דודי ומאמנים בכירים ממחלקת הנוער. הקבוצה מקבלת ציוד מלא ואחת לשנה מקיימת הקבוצה משחק ראווה לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בירושלים ביוזמה והנעה של עמותת שלווה.
 

 




מלון דן ומלון דן בוטיק – זוכי אות הוקרה למפעל/מעסיק של קרן שלם לשנת 2017    

בתי המלון, רשת דן - בהר הצופים ומלון דן בוטיק בירושלים גייסו עובדים עם מוגבלות שכלית לעבודה קבועה במסגרת בית המלון. הקרן מודעת למידת שביעות הרצון הגבוהה הבאה לידי ביטוי במשך ההעסקה ארוך הטווח של למעלה משבע שנים.
על פעילות רבת שנים בבתי המלון בהר הצופים ומלון דן בוטיק בשילוב והעסקת 9 אנשים עם מש"ה במגוון מחלקות המלון מתוך חזון של שילוב תעסוקתי והכשרה מקצועית, בהיותכם דוגמא ומודל להעסקה נורמטיבית, של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ככל אדם, הנכם מהווים מודל ערכי וחברתי לשילוב ממנו נשכרים המעסיק, המועסק והחברה כולה.
 
 

 




המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון - זוכת אות הוקרה לאנשי אקדמיה של קרן שלם לשנת 2017    

על קידום ופיתוח הידע האקדמי והכשרת הסטודנטים ואנשי מקצוע בתחום החינוך והעלאת המודעות לתהליכי הכשרה בנושאים של הכלה, שילוב וסינגור עצמי של אנשים עם מש"ה. הקורס הראשון החל לפני ארבע שנים, ביוזמתו של ד"ר יצחק יוגב, ומאז השתתפו בו מאות סטודנטים.
בשנה האחרונה התקיים יום שיא במכללה בסיוע ומימון קרן שלם. הקורס מהווה חובה במסגרת לימודי החינוך המיוחד.
 

 




תלם יהב, כתב לענייני רווחה בעיתון ידיעות אחרונות, זוכה אות הוקרה לאנשי תקשורת של קרן שלם לשנת 2017    

על עשייה תקשורתית מכבדת ומרגשת המביאה לקדמת הבמה אנשים עם מוגבלות שכלית ואוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ותורמת בכך לשיח חברתי המוביל לשילוב טוב יותר בחברה.
במדור הפופולארי "רצים בתלם " אירח יהב את קרן אייל צעירה עם מש"ה ורץ איתה טרם ההשתתפות במרתון תל אביב.
יהב ראיין אותה על התוכנית "שווים במדים" וכן על הפעילות שלה במכינה קדם צבאית. מדור נוסף הוקדש לספיישל אולימפיק. יהב חשף לראשונה את הספורטאים שהשתתפו באולימפיאדת החורף , אותם ספורטאים חזרו לבסוף עם המדליות.
 
 
 
 

 




תיאטרון בית לסין, זוכה אות הוקרה למוסדות תרבות ופנאי של קרן שלם לשנת 2017    

 יוזמה ועשייה תיאטרלית, רגישה וייחודית, המציגה לקהל הרחב סצנות מחייהם של אנשים עם מש"ה ובכך הבאת תחום המוגבלות השכלית לקדמת הבמה ולשיח החברתי במקום מכבד ומאתגר. תאטרון בית לסין העלה בשנים האחרונות מגוון הצגות להעלאת המודעות לאדם השונה כשהבולטות שבהן "המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה" ו"המוגבלים" אשר זכו למספר שיא של צופים.
 

 




משפחת יחיא מאופקים זוכת אות הוקרה לשכנות טובה של קרן שלם לשנת 2017    

על שכנות טובה ומיטיבה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המתגוררים בקהילה וקבלת האדם המיוחד באופן המהווה דוגמא והשראה ליצירת אחווה, רעות ושילוב קהילתי. משפחת יחיא מאופקים מתגוררת בשכנות לדיור מוגן המופעל על ידי עמותת יחדיו ובו מתגוררים 10 דיירים. צביה ומשה פותחים את ביתם בשבתות, חגים ומועדים לשכניהם המיוחדים אשר אינם יכולים לצאת למשפחתם. אודליה, אחת הדיירות, הפכה לאורחת קבועה ובת בית.
 

 




משפחת בקי מירושלים זוכת אות הוקרה לשכנות טובה של קרן שלם לשנת 2017    

 יעל ודני בקי, תושבי ירושלים מתגוררים בסמיכות לדירת "יובל" בה מתגוררים 6 דיירים במסגרת מערך הדיור הקהילתי המופעל עי עמותת שק"ל. יעל ודני מפגינים בהתנהלותם אחווה, ערבות הדדית ואכפתיות מרשימה תוך מתן סיוע מתמיד וברוחב לב לדיירים והמדריכים.
 

 




עמותת לטם במיזם "טבע נגיש" זוכת אות הוקרה למפתחי שירותים ויוזמות של קרן שלם לשנת 2015    

על ייזום ,פיתוח ומימוש מיזם "טבע נגיש" - הראשון בישראל בהנגשה קוגניטיבית של הטבע. עמותת לטם פועלת כבר 25 שנים בהדרכת פעילויות טבע לאנשים עם צרכים מיוחדים. פעילות לטם מאפשרת הנגשת הטבע ויצירת חוויה חוץ ביתית בטבע תוך הנגשת פיזית, חברתית ושפתית. פעילות זו נוטעת המשתתפים תחושת שייכות, סיפוק ובטחון עצמי תוך חיזוק הקשר בין האדם לטבע.
 

 




סדנת אמנות השילוב בקהילה בכפר קרע, זוכת אות הוקרה בקטגוריה פתוחה של קרן שלם לשנת 2017    

אומנות השילוב בקהילה – עבודת אמנות ותפירה חניכי מע"ש ומרכז יום "סווא" (יחד) כפר קרע בהדרכת פאתן עלווי ובהפעלת חברת מעונות סאלם .
המדריכה פאתן עלווי מפעילה סדנת אמנות רב תחומית במעש ומרכז יום "סווא" שבכפר קרע ובהפעלת מעונות סאלאם. כחלק מהתפתחות הסדנא החלו בתפירת בובות להפעלת תאטרון בובות. מזה כשנתיים פועל חוג תפירת בובות עפ"י דמויות מסיפורי ילדים ועל- פי הזמנות ממורות וגנים. כחלק מתהליך העצמה וחשיפה בקהילה, החלו חניכי המע"ש להציג סיפורי ילדים באמצעות תאטרון בובות, בקרב ילדי גנים בכפר קרע.
 
 
 

 




קול קורא להגשת תקצירים לפורום מיוחד אשר יעסוק בנושא מוגבלות ובושה עבור כתב העת : Review of Disability Studies Website   Call for Papers: Special Forum Fall 2018 Disability and Shame  

Shame plays a powerful role in social interactions, beliefs, and institutions. Shame and shaming take varied and quite diversely motivated forms. Shame exists as both a cultural and psychological construct, stimuli for and reactions to which are heavily context-dependent. For much of history and across varied cultural contexts, disability provoked shame. Whether understood as the result of personal failings, sins of a family, misapplication of scientific findings, or empirical evidence of an unhappy deity, experiencing disability involved largely unquestioned shaming. During the last decades of the twentieth century, progress much attributed to disability rights movements finally created expanding space between disability and shame.  

 
Yet, shame remains a powerful and often-accepted tool of social control, an incorporated pillar of our social infrastructures along with cultural norms, popular culture, and public policy. For example, in September 2016, Satoshi Uematsu killed 19 patients at a center for disabled people outside Tokyo. In the aftermath, many family members of the deceased declined to speak to the media and asked not to be identified out of shame that others would know that their family members had a disability (Ha & Sieg, 2016). Such a tragic outcome in Japan in response to fear of disgrace signifies a decided need to examine the role of personal and societal shame and how it affects the lives of people with disability1.
 
This Call for Papers proposes a forum on the subject of shame and disability, broadly conceived. It is hoped that through critical discourse addressing the historical and current contexts, contributing factors, effects, and responses to shame, greater understanding of this phenomena will diminish discrimination and violence.
 
Topics to be explored (suggested, but not limited to):
·         Shame, disability, identity
·         Labelling and shame
·         Shame and relationships
·         Shame and dependency/interdependency
·         Shame and culture
·         Shame and access to public programs
·         Historical connection between disability and poverty
·         Historical shame
·         Diversity and shame
·         Intersectional approaches to understanding shame
·         Reclaiming shame
·         Shame and employment
·         Societal and family shame resulting in violence against disabled people
 
 
Previous editorial experience:
John Y. Jones has expertise in disability policy with an emphasis on special education policy, eugenics, and the history of special education. He has served as a reviewer for American Educational Research Association, the History of Education Society, and the American Library Association. He was invited to create this call for papers by the editorial staff of the Review of Disability Studies.
 
Dana Lee Baker has expertise in disability policy, with emphases on neurodiversity, neuroethics, and autism. Dana brings considerable experience as a peer reviewer from a number of scholarly journals such as The Social Science Journal, Journal of Public Affairs Education, Journal of Public Policy Analysis and Management, Social Problems, Educational Policy Journal, Scandinavian Journal of Disability Research, Journal of Autism and Developmental Disabilities and Emotion, Space, and Society. Dana is has also served as an ad-hoc reviewer for the National Science Foundation and for the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada. Dana edited a two-volume book series entitled Disability and U.S. Politics: Participation, Policy, and Controversy, published in 2017.
 
Stephanie Patterson has expertise in the field of disability and employment as a result of integrated experiences in higher education, disability services, career services, human resources, and labor relations. Some of her research endeavors include co-editing a Special Forum on Disability and Employment in the Review of Disability Studies that highlighted her article entitled, “A Historical Overview of the History of Disability and Employment in the United States (1600-1950).” In 2014, she published a book chapter, “Working 9 to 5... or Not: Historical Origins of Disability Discrimination in the U.S. Workplace” for Piraeus Books. She recently co-authored an article on the intersections of Disability Studies and Health Science.
 
Call for Papers within disability studies as well as education, the social sciences, human development, social work, child, youth and family studies, feminist, gender and sexuality studies, and critical race studies, among others. Authors will be referred to the journal’s Author Guidelines to assure submission quality and consistency.
                                                       
We expect that the work solicited for this Call will appeal to scholars of mental health, anthropology, queer and gender studies, education, and child studies, among others. Disability Studies is a broad topic and we anticipate that interest in this field will be equally extensive.
 
Submissions to this special issue will undergo a process of peer-review. Authors will be notified of whether their papers will be invited for consideration in the forum by June 2018. Final manuscripts are due January 1, 2018. Prospective authors are encouraged to consult the RDS website at www.rds.hawaii.edu for more information about the journal and its formatting guidelines. Authors are encouraged to review previous issues of RDS in preparing their paper and to subscribe to the journal. Please note that acceptance of an abstract or initial acceptance of an article does not guarantee publication in RDS. RDS is a peer-reviewed, multidisciplinary, international journal published by the Center on Disability Studies at the University of Hawai‘i at Manoa. The journal contains research articles, essays, creative works and multimedia relating to the culture of disability and people with disability.
 
We look forward to receiving your submissions. If you have any questions, please contact
jjones@truman.edubakerdl@wsu.edu, or stephanie.patterson@stonybrook.edu




שירות סביבה תומכת: מסמך מדיניות 2016    

תכנית סביבה תומכת הינה תכנית מרכזית של השירות לטיפול בקהילה המהווה חלופה להוצאה חוץ ביתית לאנשים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). התכנית פועלת כ- 10 שנים, וכרגע משתתפים בה כ- 630 אנשים עם מש"ה, ב- 45 רשויות, בהנחיית כ- 40 מדריכים. בחלק מהרשויות הרשות מפעילה את התכנית, ובחלק עמותות (כגון: כוכב, צ'יימס, אדנם, שיח סוד, אקים). התוכנית מספקת שירותי תמיכה, ליווי והכוונה לאנשים בגילאי 21+ עם מוגבלות שכלית התפתחותית, המתגוררים בגפם או הגרים עם הוריהם המבוגרים בקהילה, ואף לאנשים שנמצאים במצבי סיכון, במטרה להשאירם בקהילה.

ייחודיותה של התוכנית היא בהיותה מותאמת אישית לאדם, תוך התייחסות ובחירה מתוך השירותים הקיימים בקהילה, והיותה שירות משלים לשירותי הרווחה. התוכנית בולטת ביכולתה להביא לקידום ולשילוב של אוכלוסיות בלתי משולבות המתגוררות בבתים בקהילה, בתוכניות ובשירותים המצויים בה.
כמו כן, התוכנית נותן מענה מיטבי במצבי חירום.

עם ביסוסה של התוכנית ועם הגידול במספר אנשי המקצוע והעמותות השותפות העוסקים בתחום, עלה הצורך ביצירת גוף ידע אחד והנחיות עבודה אחידות המתייחסות לנושאים ולדילמות העולות מן השטח. לצורך כך, נוסדה קבוצת למידה המאפשרת תקשורת, שיתוף בידע ובניסיון מקצועי ולמידה הדדית.
מטרותיה של הקבוצה הוגדרו כפיתוח ותיעוד ידע הקשור ב:
א. הגדרות תפקידים והנחיות עבודה בתוכנית
ב. המלצות עבודה מתוך מודלים שונים המופעלים ברשויות שונות
ג. תהליכי עבודה מוסדרים ומובנים
ד. עבודה מול ממשקים ושותפים

בקבוצה חברו מדריכים, רכזים ומפקחים בתוכנית סביבה תומכת, הן מקרב עמותות והן מקרב רשויות שונות:
מובילות הקבוצה:
 טלי אלון- מובילת הקבוצה. מפקחת ארצית, השירות לטיפול בקהילה, משרד הרווחה
 ענת שפרלינג- מפקחת מחוזית מחוז צפון, משרד הרווחה
 ליז דוד- מפקחת מחוזית מחוז דרום, משרד הרווחה

חברי הקבוצה (לפי סדר א' ב')
 איריס אסאדו- עובדת סוציאלית, עמותת כוכב הצפון
 אריאלה לזימי- רכזת סביבה תומכת ופקידת סעד לחוק חוסים, רווחה נתניה
 בלסאם נגאר- מדריכת סביבה תומכת, עמותת כוכב הצפון
 גבי פוליצר- סמנכ"ל, עמותת כוכב הצפון
 הודיה שירית ארביב- עובדת סוציאלית, עיריית רחובות
 ולאא עלי- עו"ס ורכזת תוכנית סביבה תומכת, רווחה נצרת
 יהודית גנוד- רכזת סביבה תומכת, רווחה רמלה
 יעל טורם- מדריכה סביבה תומכת, רווחה רמת גן
 סרינה שאהין- רכזת סביבה תומכת, עמותת כוכב הצפון

נגה צ'יפמן- מנחת הפעילות מטעם מכון רום.

הקבוצה פעלה בשנים 2014-2015 לגיבוש המדיניות המוצגת במסמך זה, יישומו ומדידתו.

 

פעילות הקבוצה מומנה על ידי קרן שלם.

 

 

למסמך המדיניות 

למחקר הערכת תוכנית סביבה תומכת 

 


לפריט המלא
קרא | הורד


שמרו את התאריך לכנס הבינלאומי בנושא - שבילים במעבר מבית הספר לחיי העבודה   שיערך ב- ביום ראשון 25.3.2018 באודיטוריום הכט אוניברסיטת חיפה, וביום שני 26.3.2018 באולם זרנגין במכללה האקדמית תל-חי  

כנס ראשון בתחומו, שיעסוק בנושא המטריד של מעבר מבית הספר לחיי עבודה, שלב שבו רבים מבין הבוגרים של מערכת החינוך מתקשים להתמודד עמו. בכנס יוצגו גישות חדשניות בין תחומיות לעקרונות לבניית התערבויות והערכתן, לפיתוח שותפויות אזוריות ורב אזוריות במרכז ובפריפריה וליצירת רצף שירותים חינוך – רווחה – בריאות.

בכנס יתארחו:
מאוניברסיטת שיקגו, ארצות הברית, מומחים בתחום של הכנה של נוער לחיי עבודה, מאוניברסיטת טורונטו, קנדה, פרופ' הלן פולטאיקו Prof. Helene polatajko, מומחית בעלת שם עולמי בתחום של אספקטים קוגניטיביים בהכנת בני נוער להשתלבות בעבודה, חוקרים בכירים מישראל בתחום פיתוח קריירה והכנה לחיי עבודה, נציגים ממוסדות וארגונים המקימים תכניות מעבר.

הכנס מיועד למעצבי מדיניות מפקחים ומנהלים, לצוותים רב מקצועיים ממערכות החינוך והחינוך המיוחד וממסגרות של רווחה שיקום ובריאות, לעובדי/ות מחלקות חינוך ורווחה ברשויות, למורים/ות ולמרפאים/ות בעיסוק, להורים ולאנשים הנמצאים בשלבי מעבר מבית הספר לחיי עבודה.

פרטים נוספים בקובץ המצורף

 


לפריט המלא
קרא | הורד