קול קורא ונהלים להגשת בקשות למענקים לחקר תחום המוגבלות השכלית התפתחותית (מחקר/דוקטורט/תזה)   לוועדת המחקר של קרן שלם לשנת 2019  

הועדה למחקר של קרן שלם מודיעה בזאת על האפשרות הניתנת לעובדים, חוקרים או גופים, לסטודנטים לתואר  שני או שלישי,
להגיש הצעות מחקר לשנת 2019
בתחום המוגבלות השכלית התפתחותית
המקדמות את הידע, הטיפול ואיכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית והסובב אותו
 
 
הפרטים בקישור המצורף

 

 

 

 

 

 




קול קורא להגשת תקצירים לכנס ה- 22 של העמותה להתפתחות הילד   שיערך בין ה- 9-10 בינואר 2019, בבנייני האומה, ירושלים  

 להגשת תקצירים על פי ההנחיות המפורסמות באתר העמותה להתפתחות הילד

 


לפריט המלא
קרא | הורד


קול קורא להגשת תקצירים לכנס : חידושים, אתגרים ודילמות בהנגשה קוגנטיבית   שיערך בדצמבר 2018  

הנגשה קוגניטיבית מתייחסת להתאמה של הסביבה הפיזית והאנושית לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית כך שיוכלו להשתתף ולתפקד בה באופן מלא. מוגבלות קוגניטיבית מופיעה לרוב אצל אנשים עם לקות למידה מורכבת, פגיעת ראש, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות נפשית, אנשים על הרצף האוטיסטי, אנשים עם דמנציה ועוד. המוגבלות הקוגניטיבית משפיעה על טווח רחב של הליכי למידה, לרבות קשב וזיכרון, עיבוד מידע, הבנת שפה, פתרון בעיות, הבנת מצבים חברתיים והסתגלות אליהם, ביצוע מעברים, הבחנה בין עיקר וטפל, רצף החשיבה (כגון אי-שקט מחשבתי ו/או חשיבה איטית)וכו'.
       הידע בתחום ההנגשה הקוגניטיבית מצוי כיום בשלבי התפתחות מואצת, זהו תחום מאתגר הדורש מקצועיות רבה מחד ויצירתיות
       מאידך. בכנס זה אנו מבקשים לתת ביטוי למגוון העבודות והפרויקטים שנוצרו בשנים האחרונות בכל תחומי החיים
       (תעסוקה, פנאי, דת ומסורת, דיור, חקיקה) וכן להציף אתגרים ודילמות מקצועיות בתחום דעת מתפתח זה.
 
 
אנו מבקשים לקבל הצעות להצגת מחקרים, מודלים ופרויקטים מהשטח בנושאים הבאים:
·         לדבר פשוט: התמחות, מומחיות או כולנו יודעים ?
·         בין פישוט לפרשנות: קשיים ודילמות בהנגשת מידע רוחני.
·         פריצת הגבולות  - הנגשה קוגניטיבית כמודל עבור כלל האוכלוסייה.
·         טכנולוגיה שימושית – הנגשת חווית המשתמש לכלל האוכלוסייה.
·         הנגשה קוגניטיבית הלכה למעשה – פרויקטים יישומיים בשטח.
·         שום דבר עלינו בלעדינו - אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית כחלק מתהליך ההנגשה.
·         נושאים נוספים בהנגשה קוגניטיבית
 
תקצירים והצעות להרצאה או למושב (עד 300 מילים) ניתן לשלוח עד 15 באוגוסט לכתובת המייל: accesibility1@gmail.com
 
מבנה התקציר להרצאה
·         נושא ההרצאה ושם המציג /ה
·         פרטי המציג/ה , תואר אקדמי ושיוך מוסדי (במידה ויש) , דוא"ל וטלפון .
·         פורמט הכתיבה: גופן אריאל או קלברי, גודל 12 , רווח של שורה וחצי.
הצעות למושבים
·         הצעה למושב נושאי (3 – 4 הרצאות) - ההצעה תכלול תיאור קצר של תכני המושב, משתתפיו ופרטי הקשר של ראש המושב. להצעה יצורפו תקצירי ההרצאות שיוצגו במסגרת המושב .
·         ניתן להציע שני סוגים של מושבים נושאיים: הרצאות על מחקרים או סימפוזיון - הצגת נקודות לדיון בנושא מסוים מזוויות שונות.
 
הכנס יתקיים בחודש דצמבר 2018, הודעת "שמור את התאריך" תצא בקרוב. 
 
הכנס בשיתוף הארגונים הבאים : 
 

 




קול קורא להגשת מועמדות למגן שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים למתנדבים מצטיינים    

קול קורא להגשת מועמדות למגן שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
למתנדבים מצטיינים לשנת תשע"ח

תאריך הגשה אחרון 19/07/18, ז' באב, תשע"ח


הענקת המגן מהווה הוקרה והערכה על פועלם של המתנדבים למען החוליות החלשות
בחברה, ומאפשרת להעלות על נס את תרומתם של המתנדבים לרווחתם של הנזקקים
בחברה. המגן יוענק גם לשני ארגונים חברתיים אשר משלבים מתנדבים, כמו גם לבתי
עסק וחברות אשר עובדיהם פועלים בהתנדבות למען הקהילה, כהוקרה על האחריות
התאגידית ולעידוד עסקים נוספים להצטרף אל מעגל הנתינה.


להורדת הקול הקורא לחץ כאן

 




קול קורא- יד לתעסוקה שווה – קרנות הביטוח הלאומי    

 מצ"ב קישור לקול קורא של הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי,


לבחירת גוף מפעיל למרכז השאלות לציוד תעסוקתי עבור אנשים עם מוגבלות המשולבים בתעסוקה.



 




קול קורא להגשת הצעה לביצוע קורס "עבודת הסייעת במעון היום השיקומי", לשנה"ל תשע"ט, 2018-19    

וועדת פיתוח מקצועי של קרן שלם, מתכבדת לפרסם להלן
קול קורא להגשת הצעה לביצוע קורס "עבודת הסייעת במעון היום השיקומי", לשנה"ל תשע"ט, 2018-19
ומזמינה בזאת גורמים מכשירים להגיש הצעותיהם.

את ההצעות יש להגיש עד יום ה', יז' סיון תשע"ח, 31.5.2018, בשעה 8:00 באמצעות המייל בלבד לכתובת : timna@kshalem.org.il, ע"פ ההנחיות בקבצים המצ"ב :
 
הנחיות להגשת הקול הקורא

נוהל עבודה מול מוסדות מכשירים

 




קול קורא להגשת תקצירים לכנס : עשרים שנים לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות משילוב פרטני להכלה מערכתית   שיתקיים בתאריך 3/7/18, יום שלישי, כ' בתמוז תשע"ח, בקריה האקדמית אונו  

בשני העשורים האחרונים מאז חקיקת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (1998) חלו וממשיכים להתחולל שינויים רבים ביחס לא/נשים עם מוגבלות בחברה הישראלית. המשותף למרבית שינויים אלו הוא המעבר מתפיסת המוגבלות כעניין אישי של הפרט, לקות רפואית שיש לתקן ולנרמל אל תפיסה הרואה במוגבלות אינטראקציה בין האדם לסביבה המייצרת חסמים שונים (פיזיים, תרבותיים, מבניים, כלכליים, פוליטיים, ואחרים).

הגישה הרואה במוגבלות תוצר חברתי מעבירה את האחריות לתיקון המצב מהפרט אל החברה.
ברוח תפיסה זו, מוסרים חסמים ומעוצבות כיום יותר ויותר סביבות מותאמות ומכילות לאנשים עם מוגבלויות או יכולות שונות. שינוי זה מתרחש במקביל במרחבי חיים שונים: מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה, עולם התעסוקה, דיור, תרבות ועוד.


הכנס יתמקד במעבר מפיתוח מענה, תכניות ושירותים ברמת הפרט לפתרונות ברמה מערכתית בהיבטים ובממשקים רב תחומיים ומזוויות שונות. הכנס מיועד לכל המעורבים/ות בעשייה וחשיבה ביקורתית אודות מוגבלות - מתחומי המחקר, הפעילות החברתית, המקצועית, הטיפולית ועוד. בכנס ישתתפו א/נשים עם יכולות וצרכי תמיכה מגוונים. נקדם בברכה גם הצעות בפישוט לשוני וקוגניטיבי.

נשמח לקבל הצעות להצגת מחקרים, מודלים ופרויקטים מהשטח וכתיבה אישית נרטיבית בנושאים הבאים:
• המעבר מגישה של טיפול בפרט לגישה מערכתית במסגרות חינוך, תעסוקה, דיור, פנאי ועוד.
• תפקידם של אנשים עם מוגבלות בתהליך זה ומימוש העיקרון של nothing about us without us.
• ההשלכות של מהלכים אלו על יכולתם של אנשים עם מוגבלות בישראל להתגבש לקבוצה בעלת כח חברתי פוליטי.
• האיזון בין הכלה במסגרות אוניברסליות לצרכים הייחודיים של אנשים וילדים עם מוגבלויות.

תקצירים והצעות להרצאה או למושב (עד 300 מילים) ניתן לשלוח עד 29/3/18 לכתובת המייל: kenes.inclusion@gmail.com

 מבנה התקציר להרצאה
• נושא ההרצאה ושם המציג /ה
• פרטי המציג/ה , תואר אקדמי ושיוך מוסדי (במידה ויש) , דוא"ל וטלפון .
• פורמט הכתיבה: גופן David , גודל 12 , רווח של שורה וחצי.

הצעות למושבים
• הצעה למושב נושאי (3 – 4 הרצאות) - ההצעה תכלול תיאור קצר של תכני המושב, משתתפיו ופרטי הקשר של ראש המושב. להצעה יצורפו תקצירי ההרצאות שיוצגו במסגרת המושב .
• ניתן להציע שני סוגים של מושבים נושאיים: הרצאות על מחקרים או סימפוזיון - הצגת נקודות לדיון בנושא מסוים מזוויות שונות.

הכנס יתקיים בתאריך 3/7/18 בקריה האקדמית אונו.

 

פרטים נוספים

 

 




קול קורא להגשת בקשה לסיוע לפעילות : מעגלי החיים - גיל הזהב בעיניים שלנו הנגשת נושא הזקנה לאנשים עם מוגבלות שכלית    

 -

השיפור המתמיד באיכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית הביא אתו עלייה בתוחלת החיים. אנו עדים ליותר ויותר אנשים עם מוגבלות שכלית החיים זמן רב יותר ולמעשה תופעת ההזדקנות הופכת להיות חלק גם ממעגל חייהם.
על מנת להרחיב את הידע בדבר השאלה מה אנשים עם מוגבלות שכלית חושבים או יודעים על זקנה פותחה סדרת סרטונים המבוססת על מחקרה של נירי דוד במסגרת לימודי תואר שני באוניברסיטת חיפה שעסק בשאלת חווית הזקנה של נשים עם מוגבלות שכלית

המחקר נעשה בסיועה של קרן שלם.

 

הסרטונים המיועדים לצפייה בקבוצה. בסרטונים מצולמים ראיונות שערכה החוקרת עם חלק ממשתתפות המחקר, ודבריהן מובאים מפיהן ובמילותיהן. בשונה מהמחקר, בסרטונים משתתפים ומתראיינים גם גברים בגיל הזִקנה. הצפייה בסרטונים אמורה להוות חלק מתהליך קבוצתי של העמקה בנושא הזִקנה והנגשתו למשתתפי הקבוצה. המטרה היא לספק למשתתפים ידע ותמיכה, ולהקנות להם מיומנויות וכלים להסתגלות לתקופת חיים זו.
כדי להפיק את המירב מהצפייה בסרטונים ומהתהליך כולו, נכתב תדריך לצפייה בהם הכולל מידע על הסרטונים, כלים בהנחיית קבוצה וכן רעיונות והצעות להפעלות בעקבות הצפייה בסרטונים.
התדריך הופק במימון האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית, משרד הרווחה והשירותים החברתיים בשיתוף עם קרן שלם.

 
קרן שלם והשירות בקהילה מזמינים רשויות/ארגונים/מסגרות לבנות תוכנית מקומית לחשיפה יישום והטמעה של נושא הזקנה בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית, והסובבים אותם (בני משפחה וצוותים בטיפול ישיר) תוך שימוש בסדרת הסרטונים והתדריך.
ניתן לפנות לקרן שלם לקבל ייעוץ/ליווי וגם סיוע כספי לביצוע התוכנית.
 

להנחיות להגשת הבקשה לחץ כאן 


לפריט המלא
קרא | הורד


קול קורא להגשת הצעות לקורסים ייחודיים במוסדות אקדמיים בתחום המוגבלות השכלית התפתחותית, לשנה"ל תשע"ט 2018-19    

 

 

אנשי אקדמיה, עמיתים ושותפים יקרים,

קרן שלם
מזמינה בזאת מוסדות אקדמיים להגיש הצעות לתמיכת הקרן
בתוכניות / קורסים ייחודיים וחדשניים,
אשר יחשפו את הלומדים
לתחום המוגבלות השכלית התפתחותית ( האדם ומשפחתו )
במגוון הפקולטות והמחלקות השונות באקדמיה

מצ"ב קובץ ובו קול קורא והנחיות להגשת ההצעה.

 


לפריט המלא
קרא | הורד


קול קורא למלגת מחקר מטעם המרכז ללימודי מוגבלות    

בשנים האחרונות אנו עדים לתהליך של שינוי פרדיגמטי אשר במסגרתו מתחדדת ההבנה כי מוגבלות אינה רק תופעה רפואית או פסיכולוגית, אלא תופעה חברתית רבת-פנים המתעצבת, בין השאר, על-ידי גורמים סביבתיים, כלכליים, תרבותיים ופוליטיים. מטרת המרכז ללימודי מוגבלות, הינה לקדם שינוי זה.

המרכז ללימודי מוגבלות מציע מלגת מחקר לתלמידי/ות מחקר לתואר שני ו/או שלישי מכלל החוגים, המחלקות והפקולטות באוניברסיטה העברית, אשר מחקרם/ן עוסק במוגבלות תוך שימוש בנקודת מבט חברתית.
על התלמידים/ות להיות לאחר אישור הצעת המחקר שלהם.

פרטים נוספים בדוא"ל: disability.studies@mail.huji.ac.il

בקשות לקבלת המלגה יתקבלו עד לתאריך 1.3.2017. תשובות יתקבלו עד ה-1.4.2017.

 




קול קורא להגשת תקצירים לפורום מיוחד אשר יעסוק בנושא מוגבלות ובושה עבור כתב העת : Review of Disability Studies Website   Call for Papers: Special Forum Fall 2018 Disability and Shame  

Shame plays a powerful role in social interactions, beliefs, and institutions. Shame and shaming take varied and quite diversely motivated forms. Shame exists as both a cultural and psychological construct, stimuli for and reactions to which are heavily context-dependent. For much of history and across varied cultural contexts, disability provoked shame. Whether understood as the result of personal failings, sins of a family, misapplication of scientific findings, or empirical evidence of an unhappy deity, experiencing disability involved largely unquestioned shaming. During the last decades of the twentieth century, progress much attributed to disability rights movements finally created expanding space between disability and shame.  

 
Yet, shame remains a powerful and often-accepted tool of social control, an incorporated pillar of our social infrastructures along with cultural norms, popular culture, and public policy. For example, in September 2016, Satoshi Uematsu killed 19 patients at a center for disabled people outside Tokyo. In the aftermath, many family members of the deceased declined to speak to the media and asked not to be identified out of shame that others would know that their family members had a disability (Ha & Sieg, 2016). Such a tragic outcome in Japan in response to fear of disgrace signifies a decided need to examine the role of personal and societal shame and how it affects the lives of people with disability1.
 
This Call for Papers proposes a forum on the subject of shame and disability, broadly conceived. It is hoped that through critical discourse addressing the historical and current contexts, contributing factors, effects, and responses to shame, greater understanding of this phenomena will diminish discrimination and violence.
 
Topics to be explored (suggested, but not limited to):
·         Shame, disability, identity
·         Labelling and shame
·         Shame and relationships
·         Shame and dependency/interdependency
·         Shame and culture
·         Shame and access to public programs
·         Historical connection between disability and poverty
·         Historical shame
·         Diversity and shame
·         Intersectional approaches to understanding shame
·         Reclaiming shame
·         Shame and employment
·         Societal and family shame resulting in violence against disabled people
 
 
Previous editorial experience:
John Y. Jones has expertise in disability policy with an emphasis on special education policy, eugenics, and the history of special education. He has served as a reviewer for American Educational Research Association, the History of Education Society, and the American Library Association. He was invited to create this call for papers by the editorial staff of the Review of Disability Studies.
 
Dana Lee Baker has expertise in disability policy, with emphases on neurodiversity, neuroethics, and autism. Dana brings considerable experience as a peer reviewer from a number of scholarly journals such as The Social Science Journal, Journal of Public Affairs Education, Journal of Public Policy Analysis and Management, Social Problems, Educational Policy Journal, Scandinavian Journal of Disability Research, Journal of Autism and Developmental Disabilities and Emotion, Space, and Society. Dana is has also served as an ad-hoc reviewer for the National Science Foundation and for the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada. Dana edited a two-volume book series entitled Disability and U.S. Politics: Participation, Policy, and Controversy, published in 2017.
 
Stephanie Patterson has expertise in the field of disability and employment as a result of integrated experiences in higher education, disability services, career services, human resources, and labor relations. Some of her research endeavors include co-editing a Special Forum on Disability and Employment in the Review of Disability Studies that highlighted her article entitled, “A Historical Overview of the History of Disability and Employment in the United States (1600-1950).” In 2014, she published a book chapter, “Working 9 to 5... or Not: Historical Origins of Disability Discrimination in the U.S. Workplace” for Piraeus Books. She recently co-authored an article on the intersections of Disability Studies and Health Science.
 
Call for Papers within disability studies as well as education, the social sciences, human development, social work, child, youth and family studies, feminist, gender and sexuality studies, and critical race studies, among others. Authors will be referred to the journal’s Author Guidelines to assure submission quality and consistency.
                                                       
We expect that the work solicited for this Call will appeal to scholars of mental health, anthropology, queer and gender studies, education, and child studies, among others. Disability Studies is a broad topic and we anticipate that interest in this field will be equally extensive.
 
Submissions to this special issue will undergo a process of peer-review. Authors will be notified of whether their papers will be invited for consideration in the forum by June 2018. Final manuscripts are due January 1, 2018. Prospective authors are encouraged to consult the RDS website at www.rds.hawaii.edu for more information about the journal and its formatting guidelines. Authors are encouraged to review previous issues of RDS in preparing their paper and to subscribe to the journal. Please note that acceptance of an abstract or initial acceptance of an article does not guarantee publication in RDS. RDS is a peer-reviewed, multidisciplinary, international journal published by the Center on Disability Studies at the University of Hawai‘i at Manoa. The journal contains research articles, essays, creative works and multimedia relating to the culture of disability and people with disability.
 
We look forward to receiving your submissions. If you have any questions, please contact
jjones@truman.edubakerdl@wsu.edu, or stephanie.patterson@stonybrook.edu




קול קורא להגשת תקצירים לכנס החמישי של האגודה הבינלאומית לחקר מדעי של מוגבלויות אינטלקטואליות והתפתחותיות : IASSIDD באירופה.   הכנס יתקיים בין התאריכים 18-20 ליולי 2018 באתונה  

 -

נושא הכנס השנה הינו : גיוון ושייכות – חוגגים את ההבדל.
 
ניתן להגיש תקצירים במגוון נושאים : הכללה ושייכות, מחקר שיתופי, איכות חיים של משפחות, אמנות וייצוג, היסטוריה, זהות וזכויות, חינוך ותעסוקה משלבים, סוגיות בהתנהגות ובריאות, מדיניות ופרקטיקה, החיים עם מוגבלות ועוד.
 
מועד אחרון להגשת התקצירים הינו : 7.1.18
 
למידע נוסף על הכנס
 
להגשת תקצירים דרך אתר האגודה.