המאמר עוסק בחוויית המעבר של בוגרים עם לקויות למידה מורכבות מבית הוריהם למערכי דיור בקהילה. המחקר מתמקד בתהליך המעבר, בהסתגלות ובחוויות החיים במסגרת הדיור. נמצא כי המעבר מקדם אוטונומיה, מיומנויות יום-יומיות ותחושת שייכות, אך גם מעלה אתגרים הקשורים להגבלות מצד הצוותים, חוקים נוקשים ואי-מעורבות בהחלטות אישיות כגון בחירת שותפים לדירה. כמו כן, קיימת אמביוולנטיות בתפיסת ה”בית” בין מסגרת הדיור לבית ההורים. המחקר מדגיש את חשיבות התמיכה המקצועית והמשפחתית בתהליך זה ואת הצורך בגישה ממוקדת אדם לקידום עצמאותם ושייכותם החברתית של הדיירים.
מילות מפתח: מגורים בקהילה, בוגרים עם לקויות למידה מורכבות, מעבר מבית ההורים, מערכי דיור, אוטונומיה, תחושת שייכות, התפתחות אישית, תמיכה משפחתית, צוות מקצועי.
הפריט מתוך כתב העת : מוגבלות וחברה: מחקר ופרקטיקה – גיליון 4
הגיליון בעמוד הפריט במאגר הידע של בית איזי שפירא>>
המאמר הועלה לאתר באדיבות מרכז מאגר הידע, בית איזי שפירא.