×

שונים באקדמיה: השימוש בפוטו-ווייס לתיעוד חוויית השונות של סטודנטים המתמודדים עם מוגבלות בתוך הקשרים של מעברים ומעבריות במרחב האקדמי

המאמר עוסק בשימוש במתודולוגיית הפוטו-ווייס לתיעוד חוויותיהם של סטודנטים עם מוגבלות במרחב האקדמי, תוך בחינת סוגיות של מעברים (בזמן, במרחב ובמצבי עצמי). המחקר מתאר כיצד סטודנטים מתמודדים עם האתגרים המיוחדים להם, כמו הפרעות קשב וריכוז, לקויות למידה, מוגבלות פיזית ורגשית, ומציג את הדרך בה הם מבטאים את חוויותיהם באמצעות צילום, כותרות ונרטיבים. התהליך מאפשר זיהוי של חסמים, חיזוק תחושת העצמי, ופיתוח יכולות סנגור עצמי. המאמר מדגיש את חשיבות התמיכה המוסדית והחברתית, לצד הצורך בהבנה עמוקה יותר של המעברים וההתמודדות במרחב האקדמי.

מילות מפתח: פוטו-ווייס, מוגבלות, מעברים, מעבריות, שונות באקדמיה, חוויית סטודנטים, מרחב אקדמי, זהות אקדמית.

 

 

הפריט מתוך כתב העת : מוגבלות וחברה: מחקר ופרקטיקה – גיליון 4

הגיליון בעמוד הפריט במאגר הידע של בית איזי שפירא>>

המאמר הועלה לאתר באדיבות מרכז מאגר הידע, בית איזי שפירא.

פריטים קשורים