בשנים האחרונות עולה מספרם של התלמידים המשתלבים בכיתות של חינוך רגיל. אנשי חינוך מדווחים על קושי לתת מענה פרטני ומדויק לתלמידים עם מוגבלויות, בתוך כיתה גדולה ותוססת, ומבקשים לקבל כלים מקצועיים.
מאמר זה מתמקד במענה פרקטי לתלמידים עם מגוון קשיים, המשתלבים בכיתה של חינוך רגיל, דרך השימוש בכרטיסי ניווט, ששימושם רווח בתחום ההוראה המותאמת ובחינוך המיוחד. הניסיון בשטח מראה כי כרטיסי הניווט מסייעים בהפחתת התלות של התלמידים בצוות המלווה אותם, בהפחתת חרדה, בתחושת שליטה עצמית וביטחון, בוויסות עצמי, בחיזוק תחושת המסוגלות ובתרומה משמעותית לעצמאות התפקודית לאורך זמן. במאמר מוצגים כרטיסי ניווט מותאמים לאתגרי ההשתלבות של תלמידים בחינוך הרגיל, עם קשיים בקשב ובריכוז, לקויות למידה, תקשורת, ויסות וכיו”ב. הכרטיסים מציעים סיוע בתחומים מגוונים: חברתי, התנהגותי, פתרון בעיות, התארגנות, ועוד. המאמר צמח מתוך צרכים שעלו בשטח, הוא מתבסס על מחקרים ועל ניסיון מקצועי של המחברת, ומיועד לצוותים חינוכיים וטיפוליים, לתלמידים ולהורים.