החוקרים העריכו את השימוש בסרטונים ללימוד 3 מבוגרים עם מש"ה כיצד להכין פופקורן במיקרוגל. האימון כלל פירוק של הפעילות ל-10 משימות, והועברה במטבח של מרכז היום בו המשתתפים שוהים. לביסוס רמת יכולת בסיסית המשתתפים התבקשו להכין פופקורן, ללא הנחיות או הסברים נוספים. לאחר מכן הציגו כל משימה ולאחר מכן נתנו למשתתפים לחקות את המשימה. לאחר רכישת המיומנות הורידו את השימוש בסרטים ובדקו את המשכיות קיום המיומנות גם ללא הסרטים, שבועיים, 6 שבועות ו-10 שבועות לאחר שלב הרכישה. 2 משתתפים הצליחו לבצע את הפעילות המלאה בשלב הרכישה והראו ברמת הצלחה של 80-100% בבדיקות המאוחרות יותר. הממצאים מראים כי לימוד באמצעות סרטונים יכולה להיות שיטת הוראה יעילה ללימוד כישורי יום יום עבור מבוגרים עם מש"ה.
המחקר פורסם בכתב העת: Journal of Behavioral Education, 14(3), 189-201
למחקר לחץ כאן
סרטון שמדגים את הגישה לשימוש בסרטוני הדרכה לאנשים עם מש"ה (באנגלית)