מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם.
בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית חווים מחד אתגרים בריאותיים משמעותיים ומאידך מחסומים בגישה לטיפול רפואי. סטודנטים לסיעוד פוגשים מקרוב ומטפלים בבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית כחלק מהשכלתם המקצועית.
המחקר הנוכחי בחן את הידע, העמדות והמוכנות של סטודנטים לסיעוד לטפל בבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. ממצאי המחקר הצביעו על קשרים חיוביים בין תפיסת הידע והעמדות כלפי בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית לבין המוכנות לטפל באוכלוסייה זו. תפיסת הידע והעמדות נמצאו גם כמנבאות את המוכנות הקלינית של הסטודנטים. ראיונות הסטודנטים הניבו שלוש תמות עיקריות.
ממצאי המחקר מדגישים את הצורך להעמיק את הידע בנושא בתוכניות הלימודים בסיעוד בכדי לקדם עמדות חיוביות ומוכנות לטפל בבעלי מוגבלות שכלית התפתחותית.
מילות מפתח: מוגבלות שכלית-התפתחותית, סטודנטים לסיעוד, ידע, עמדות, מוכנות לטיפול.