עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.
מטרת המחקר הנה לאפיין ולזהות את תפישת ההורים כלפי ילדם בעל מוגבלות שכלית התפתחותית (מש”ה) בניסיון לעזור להם למקד את תשומת הלב במקורות הכוח של המערכת האישית או המשפחתית. ניתוח הממצאים העלה ארבע קטגוריות מרכזיות: קשיים, דרכי ההתמודדות וההסתגלות, צרכים, והיחס החברתי למש”ה במגזר הערבי. נמצא כי ישנם קווי דמיון רבים בין הקשיים שחווים ההורים לילדים בעלי מש”ה ודרכי ההתמודדות כפי שהם מוצגים בספרות לבין אלו של קבוצת המחקר, ממצא מאד חשוב לגבי אימהות ערביות זה הבעיה בה נתקלות בגלל ריבוי הלידות, לידות מוקדמות ולידות מאוחרות.