מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם.
קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות אותם. במחקר הנוכחי נבחנו שיעורי האלימות בבית הספר, ונכונות תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קלה-בינונית הלומדים בבתי הספר של החינוך המיוחד לפנות לעזרה. מממצאי המחקר עולה כי שיעור התלמידים שנפלו קורבן לאלימות הוא גבוה מאוד וכי למעלה ממחצית מכלל מי שנפלו קורבן לאלימות בבית הספר לא פנו או דיווחו על הבעיה לאף גורם בבית הספר. מבין גורמי העזרה, מחנכות הכיתות הן המועדפות ביותר. עוד נמצא כי הקשר עם גורמי העזרה ומידת זמינותם מהווה גורם חשוב בהסבר הנכונות לפנות לעזרה.
פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר
פריטים קשורים
Evaluation findings of the verbal violence workshop project
תאריך: 11/03/2025
|
מוסד: Michlol - the Evaluation and Measurement Unit of the Shalem Fund
|
המחבר: Adi Levi Vered
תגיות לפריט זה: מחקר של קרן שלם | מטפלים וצוות | סינגור עצמי | עובדים סוציאליים | פגיעה וניצול | שילוב בקהילה
להמשך קריאה >
ממצאי הערכת מיזם סדנאות אלימות מילולית
תגיות לפריט זה: מחקר של קרן שלם | מטפלים וצוות | סינגור עצמי | עובדים סוציאליים | פגיעה וניצול | שילוב בקהילה
להמשך קריאה >
הצריכה התזונתית ומצבם התזונתי של אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש”ה) המשולבת בקהילה בישראל
“במאקרו הרעיון הוא מאוד נכון, אך המצב הנוכחי לא אידיאלי”: עמדותיהן של מנהלות בתי ספר כלפי המעבר למדיניות ההכלה וההשתלבות
Touchscreen Operation Among People with IDD: Assessment of Fine Motor Components Using the TATOO© Application
הקשר בין סטיגמה ואמון במוסדות המדינה לצריכת שירותים בקרב הורים ערבים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
Relationship between stigma and trust in institutions and consumption of services among Arab parents of children with intellectual disabilities