×

תרומתן של ההשכלה האקדמית ושל תוכניות ההכשרה המקצועית לידע המקצועי של הצוות המוביל בשרות מוכוון אדם במסגרות דיור חוץ-ביתיות לאנשים עם מש”ה

מק"ט 890-688-2022 | בהנחיית : פרופ' ניצה דוידוביץ' ופרופ' מאיר לוטן

מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם.

מטרת המחקר היתה לבדוק את תרומתן של ההשכלה האקדמית ושל תוכניות ההכשרה המקצועית לרכישת ידע מקצועי של העובדים במסגרות הדיור החוץ-ביתיות, המטפלים באנשים עם מש”ה, מבחינת ידע מקצועי ומבחינת תפיסתם הערכית לשירות מוכוון אדם.
איסוף הנתונים נעשה באמצעות שיטת המחקר המשולבת – כמותית ואיכותנית. במחקר הכמותי נטלו חלק 117 אנשי צוות מוביל העובדים במסגרות דיור חוץ-ביתיות בתחום המש”ה ברחבי הארץ. בחלקו האיכותני, רואיינו 18 נבדקים המעורבים בתוכניות אקדמיות ובהכשרה מקצועית של אנשי מקצוע בתחום המש”ה.
נמצא כי תפיסת תרומת ההכשרה המקצועית לידע המקצועי גבוהה, באופן מובהק, בהשוואה לתפיסת תרומת ההשכלה האקדמית לידע המקצועי ובהשוואה לתפיסת תרומת שירות מוכוון אדם.

מילות מפתח: מוגבלות שכלית התפתחותית, הכשרת צוות, השכלה אקדמית, שירות מוכוון אדם, איכות חיים.

 


פריטים קשורים