×

מדריך נגישות לכנסים

חשיבות ההנגשה של כנסים אקדמיים, כנסים מקצועיים וכנסים אחרים נובעת ממרכזיותה של הזכות לנגישות כזכות אדם בסיסית לאנשים עם מוגבלויות. זכות זו זכתה להכרה במשפט  הבינלאומי במסגרת אמנת האו”ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, 2006 , והיא עוגנה גם בחקיקה המקומית במסגרת “חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות”, התשנ”ח 1998- (להלן: “חוק השוויון”). נגישות לכנסים מאפשרת

נגישות החוק והמשפט בישראל : הנגשה לשונית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית כמקרה מבחן

בשנת 1988 נחקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ”ח 1998, במטרה להגן על חירותם ועל זכאותם של אנשים עם מוגבלות להתנהלות עצמאית, להשתתפות ולשותפות מלאה בחברה. בשנת 2005 התווסף לחוק זה פרק הנגישות (תיקון מס’ 2), הכולל בים היתר התייחסות לנגישות השירות, ובתוך כך נגישות למידע (סעיף 29 לחוק). במאמר נטען כי על אף

משפט נגיש לכל: הזכות לנגישות ונגישות למשפט- ביקורת מוגבלות

עקרון הנגישות הפך מרכזי ביותר בעשורים האחרונים בשתי זירות מאבק משפטיות עיקריות: התנועה של נגישות לצדק ומשפט והתנועה לזכויות אנשים עם מוגבלות ומאבקה למען הזכות לנגישות. עם חקיקת פרק הנגישות בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנת תקנות נגישות השירות על פיו, הפך מושג הנגישות מרעיון מופשט לזכות משפטית אכיפה. מאמר זה מציג לראשונה סקירה

זכויות אנשים עם מוגבלויות וגישה ביקורתית למוגבלות: השלכות לתחום הביו-אתיקה

מאז שנות התשעים של המאה העשרים מחלחלת בישראל תפיסה חדשה אשר רואה באנשים עם מוגבלויות אנשים שווי זכויות בחברה ובמשפט ומבקשת להיאבק בהדרה, בהפליה ובדיכוי שאנשים עם מוגבלויות חווים בכל תחומי החיים. אנשים עם מוגבלויות נאבקים לשילובם בחינוך, דיור בקהילה, נגישות למרחבים ושירותים ציבוריים ועוד. המאבק לשינוי המצב מתחולל בזירות רבות: החל מאקטיביזם חברתי, דרך פעילות

הנגשת מידע בתחום בריאות האישה – הערכת ההתאמה של לומדת “לילך”- הנגשת תכנים בנושא בריאות האשה לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, (פלטפורמה מקוונת) לחברה החרדית ולחברה הערבית

מחקר הערכה זה נעשה ע”י מכלול- יח’ הערכה ומחקר של קרן שלם. מחקר הערכה זה מבוסס על לומדת לילך – לומדה להנגשת תכנים בנושא בריאות האשה לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, לאחר שעברה התאמה תרבותית עבור נשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ממגזרים נוספים. מטרתה המרכזית של מחקר ההערכה הנוכחי היא לבחון את מידת ההתאמה של לומדת