×

סרטון הדרכה – וידאו מודלינג לשיפור מיומנויות חברתיות

וידאו מודלינג הוא  כלי טיפולי שדרכו לומדים ומלמדים התנהגויות רצויות באמצעות תרחישי וידאו שונים. למידה מתוך צפייה באמצעים טכנולוגיים מאפשרת סביבה בטוחה ולא מלחיצה, להתנסות במיומנויות חדשות. בזמן המפגש האדם צופה בסרטון המכיל מיומנות אותה מעוניין ללמוד. ישנם סרטונים בהם לומדים לבצע מטלה, כזו המכילה רצף של פעולות וישנם סרטונים בהם לומדים התנהגות חברתית רצויה. במסגרת

עולמם הרגשי והחברתי של מתבגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית: מחקר בדרמה תרפיה לאור עקרונות המחקר המשתף

המחקר הוגדר כמתמקד בגיל ההתבגרות, במטרה ללמוד מה המשמעות של גיל זה עבור מתבגרים. לאורך המפגשים נראה כי הנושא אינו זמין באופן מוצהר עבור המשתתפים. שאלות כמו ‘מה זה גיל ההתבגרות’ או ‘איך זה להיות מתבגר/ילד/בוגר’ לא קיבלו מענה בראיון המקדים וכן לא עלו במפגשים הקבוצתיים.  לפיכך, בהתאם לעקרונות המחקר המשתף, הוחלט כי יינתן מקום

תפיסת הזקנה בקרב אנשים עם וללא לקויות למידה, בגיל טרום-זקנה: מחקר פעולה משתף

מחקר זה ביקש לבדוק את תפיסת הזקנה בקרב אנשים עם לקויות למידה מורכבות,  השוואה לאנשים ללא לקויות למידה בגילאי טרום זקנה. על אף שלא נמצאו הבדלים מובהקים בין אנשים עם לקויות למידה מורכבות לאלו ללא לקויות למידה מורכבות בציון הכולל של תפיסת הזקנה, מלמדים ממצאי המחקר על כך שאנשים עם לקויות למידה מורכבות בגיל טרום

הקול מכול – תהליך משתף בעיצוב מחקר על השתתפות בחברה של אנשים עם מוגבלויות

המאמר שלהלן עוסק בתהליך העבודה המשתף בעיצוב מחקר נרחב על השתתפות בחברה של אנשים עם מוגבלויות. במסגרת עבודת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד הנציבות, לניטור היישום של האמנה הבין לאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות ולקידום השתתפותם בכל תחומי החיים, פנתה נציבות השוויון למכון מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל לשם ביצוע מחקר מקיף בנושא השתתפות בחברה

המחקר המשלב – חוזקות ואתגרים מודל העבודה של קמ”ח (קבוצה משולבת חוקרת) בבית איזי שפירא

בשלושת העשורים האחרונים, אנו עדים להתפתחותם של גישות ומודלים שונים לביצוע מחקרים  תחום המוגבלויות, הנערכים בהשתתפותם של אנשים עם מוגבלות כעמיתי מחקר ברמות מעורבות שונות. קבוצות המחקר המשלבות בבית איזי שפירא התפתחו כחלק מתכנית כוללת – ‘האוניברסיטה   המשולבת’. מכון טראמפ ללימודי המשך בנכויות התפתחותיות שבבית איזי שפירא, פתח בשנת  2002 תכנית ייחודית וחלוצה להשתלבותם של