מבוגרים עם נכויות התפתחותיות הולכים לספריות ציבוריות וזכאים לשירותים באיכות זהה לכלל הלקוחות. מטרת מאמר זה היא לקבוע את השימוש בספרייה, עמדות וצרכים של אוכלוסייה חלשות – אנשים עם נכויות התפתחותיות – ולהציע תובנות לספרנים, כיצד לשרת אוכלוסייה זו טובה יותר. הממצאים מראים כי החומרים העיקריים שהתבקשו ע"י אנשים עם נכויות התפתחותיות הם ספרים, 78% מהנדגמים שנסקרו מחפשים ספרים, וזאת לעומת 55% מהציבור הרחב. 35% מהלקוחות לא ידעו שספריות מציעות מוסיקה וסרטים הניתנים להשאלה, ו-96% אמרו שהם לא משתמשים במחשבים. מידע שנאסף ממחקר זה יכול לסייע לספרנים לעזור ללקוחות עם נכויות התפתחותיות. הצעות לפעולות אפשריות מצוינות בסוף העבודה.
פריטים קשורים
הצריכה התזונתית ומצבם התזונתי של אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש”ה) המשולבת בקהילה בישראל
לעבור למגורים בקהילה או לא לעבור? מה משפיע על החלטת בני המשפחה של אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית?
“במאקרו הרעיון הוא מאוד נכון, אך המצב הנוכחי לא אידיאלי”: עמדותיהן של מנהלות בתי ספר כלפי המעבר למדיניות ההכלה וההשתלבות
نتائج ردود الفعل لتقييم ورشات بموضوع التأهيل القانوني
תגיות לפריט זה: חקיקה וזכויות | מדיניות וממשל | סינגור עצמי | עובדים סוציאליים | עמדות ותפיסות חברתיות | שילוב בקהילה
להמשך קריאה >