המאמר מציג את היחס למוגבלות במקורות היהודיים ומראה כיצד, בניגוד לדעה הרווחת, היהדות אינה רואה במוגבלות עונש אלא מציגה גישה הדומה למודלים שחודשו בעשורים האחרונים, דוגמת המודל האפרמטיבי של המוגבלות הנגזר מהמודל החברתי. המאמר מדגים זאת דרך דוגמאות מהמקורות, כמו החובה להנגיש מצוות ולהסיר מכשולים, והצגת מקרים בהם המוגבלות דווקא תרמה לאדם (כמו דוד המלך ואהוד בן גרא).
מילות מפתח : המודל האפרמטיבי, יהדות ומוגבלות, המודל החברתי.
המאמר פורסם בכתב העת : מרכז מחקר צח”ר-פאלם ביץ’ למדעי החברה בראי היהדות>>