המאמר פותח בסקירה של התפקידים שממלאים משחקים וצעצועים בהתפתחותם של ילדים. דן אח”כ בעקרונות בהם ראוי להשתמש בעיצוב משחקים על–מנת שיתאפשר שימוש בהם על–ידי כול הילדים, עם ובלי מוגבלות, ומעמת שאיפה זו עם המצב בפועל. לאחר מכן באה סקירה של תוכניות שבהן יש התמקדות ביצירת סביבות משחק ייחודיות לילדים עם מוגבלות ולבסוף נסקרת הפעילות של עמותת מילב”ת להנגשה של משחקים קיימים עבור ילדים עם מוגבלות, כולל מבחר דוגמאות, וכן פעילויות נוספות של מילב”ת בתחום שעות הפנאי לילדים עם צרכים מיוחדים.
המאמר פורסם לראשונה בכתב העת “עניין של גישה”, גיליון 16, 2013.