עבודת סמינריון שנערכה במסגרת לימודי תואר שני במחלקה ללימודי מידע באונ’ בר אילן במסגרת הקורס "מידע חברתי" שנה"ל תשע"ו.
סקר צרכים זה בא ללמוד מאנשי המקצוע השונים העוסקים בטיפול באדם עם מוגבלות שכלית מה לדעתם תחומי החיים בהם נדרש לפתח סמלים ציבוריים עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
הסקר הציף את תחומי החיים להם יש לתת קדימות בעת פיתוח מאגר סמלים עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בנוסף, הסקר ייצר בנק עשיר של רעיונות לסמלים עבור אוכלוסיה זו המייצגים את הצרכים שלהם מנקודת מבט של אנשי המקצוע העוסקים בטיפול באדם עם מוגבלות שכלית.
הסקר הציג שני ממצאים מעניינים וחשובים :
הראשון הינו כי כל תחומי החיים אשר הוצעו על ידי החוקרת דורגו כאחד משלושת התחומים החשובים ביותר כלומר אף תחום לא נתפס כמיותר או כחסר חשיבות.
ממצא מעניין נוסף הוא כי תחום הפנאי נמצא שני בחשיבותו מבחינת השפעתו על איכות החיים של האדם עם מוגבלות שכלית וכן הוצעו מגוון רחב של סמלים הקשורים בפעילות פנאי.