לומדת לילך הינה לומדה להנגשת נושאים בתחומי בריאות האשה. הלומדה מסייעת בהיכרות עם רופא הנשים, חדר הטיפולים והיא נותנת מידע והכנה לקראת הבדיקות השונות, כגון : בדיקה ואגינלית, בדיקת שד, פאפ ...
להורדת הסיפור במסמך סגור (ללא שמע) קרדיט: "ספר האגדה" - עמותת סנונית, בית אבי חי (באישורה של עמותת סנונית) מקור הסיפור: תלמוד בבלי, מסכת שבת, ...
טכנולוגיות ואפליקציות הינן כלי נוסף היכול לסייע לאנשים עם מגבלה נפשית במסע ההחלמה לאחר משבר נפשי. חלק מהטכנולוגיות והאפליקציות פותחו במיוחד לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית אך רבות מהן נמצאות ...
בשנת 2013 אקים ישראל יזמה את פיתוחו של מדד הכללה (inclusion) של אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה הישראלית. מדד ההכללה בוחן במשך השנים את השינוי של עמדות הציבור ביחסו כלפי ...
זוזו -ביחד לחיים בריאים הינו מיזם משותף לקרן שלם, עמותת הספיישל אולימפיקס ומשרד הרווחה והביטחון החברתי מטרתו להנגיש פעילות גופנית קלה לאנשים עם מוגבלות שכלית באמצעות תרגילים פשוטים וקלים לביצוע ...
דו״ח זה נכתב במסגרת פרויקט מחקרי נרחב אודות פילנתרופיה מוסדית בישראל, שבחן את המאפיינים המרכזיים, דרכי הפעולה והתפיסות המנחות של קרנות פילנתרופיות, וביקש לתרום להבנה טובה יותר של תפקידן, מעמדן ...
בהקשר של התפרצות הקורונה בארץ והמגבלות שהוטלו על הדיירים עם מוגבלות בדיור חוץ־ביתי, לרבות מגבלות על השתתפותם החברתית ומניעת מפגשים עם אנשים מחוץ לצוות של מסגרת הדיור, חשוב היה להבין ...
האמרה "אף אחד לא נשאר מאחור" שגורה בפעילות הבינלאומית לקידום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. אמרה זו מדגישה את הצורך ליצור סביבה נגישה, מכילה ושוויונית לאנשים עם מוגבלות שבה ישתתפו ...
טרם התפרצות הנגיף בישראל, ועם ההבנה כי קיים פוטנציאל התפרצות גבוה בארץ, נעשתה למידה והתארגנות לקראת צמצום התפשטות הנגיף במסגרות המינהל. עם התפשטות נגיף הקורונה פעל המשרד לעדכון מדיניות באמצעות ...
בשנים האחרונות עולה מספרם של התלמידים המשתלבים בכיתות של חינוך רגיל. אנשי חינוך מדווחים על קושי לתת מענה פרטני ומדויק לתלמידים עם מוגבלויות, בתוך כיתה גדולה ותוססת, ומבקשים לקבל כלים ...