בקרב כלל האוכלוסייה וגם בקרב אנשים עם מוגבלות שכלית אנו רואים קושי לתפעל את תוכנת הזום. קושי זה נובע מטעמים רבים ביניהם: תפעול של מערכת טכנולוגית המבוססת על ידע מוקדם ...
מסמך זה נכתב לבקשת חה"כ סמי אבו שחאדה ומוצגים בו מידע ונתונים על ילדים עם מוגבלות בחברה הערבית במעונות יום שיקומיים ובגנים בחינוך המיוחד. האחריות על מערך המסגרות לילדים עם ...
במגזר הציבורי חשופות בו בזמן לשלושה סוגים של אפליה: אפליה מגדרית, אפליה 2 מורות חירשות מעמדית ואפליה על רקע מוגבלות. כנשים חירשות העובדות במערכת החינוך, המורות נתונות למצב מתמשך של ...
שמירה על היגיינה ובריאות הפה חשובה לכל אדם, אך על אחת כמה וכמה לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וזאת בשל העובדה כי לעיתים הם מתקשים בפעולת צחצוח השיניים או שהם ...
ספר המציג שלושים שנה של סיפורי חיים בקהילה של אנשים עם מוגבלות שכלית ו/או התפתחותית. הספר, בשפה האנגלית, הינו דיגיטלי ובשימוש חופשי, הוא מציג אינפוגרפיקות, תמונות ושפה נגישה, וכן נקודות ...
מסמך הבנות עם הבנקים בנוגע לחשבונו של מקבל ההחלטות. שמטרתו להבהיר את מעמדו של תומך בקבלת החלטות בחשבונו של מקבל ההחלטות. מסמך זה חשוב להטמעת המודעות להליך זה בקרב הבנקים ובהמשך, ...
המודל הפדגוגי (ג. ק. ג)- (גדול בחשיבה, קטן בהתאמה, גדול ביישום) מיועד לאוכלוסיית התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרת המודל הפדגוגי היא לתעל את העשייה החינוכית תוך מתן דגש על ...
זכותם של אנשים עם מוגבלות שכלית להינשא הוכרה באמנת האו"ם בדבר זכויות אנשים עם מוגבלויות. למרות אשרור האמנה לפני למעלה מעשור, בפועל קיים רק מערך אחד של דיור בקהילה לזוגות ...
סקירה זו נכתבה לבקשת הממונה על קבלת החלטות נתמכת במשרד האפוטרופוס הכללי שבמשרד המשפטים וג'וינט ישראל מעבר למגבלות, והיא נועדה להביא מן הניסיון והידע העדכניים בקבלת החלטות נתמכת בעולם ומן ...
למתבגרים ומבוגרים עם מוגבלויות שכליות ברמה קלה עד בינונית, ההישג של הבניית משמעות מוצלחת מקריאת טקסטים, מחייב יישום ושימוש מותאם באסטרטגיות למידה ומשאבים לפיתוח אוריינות. הבחירה הזהירה והיישום של משאבים ...