×
מציג 10 תוצאות מתוך 673

אתר קרן שלם מהווה מאגר מידע מוביל בארץ בשפה העברית בתחום המוגבלות השכלית. במהלך השנים הרחיבה הקרן את מאגר המידע גם לתחומי מוגבלות נוספים. לעמוד זה מועלים מאמרים ומחקרים בתחומי המוגבלות אשר חוקרים מהארץ והעולם ביקשו לשתף עם קהיליית אנשי המקצוע בתחום.

 

כותבים המעוניינים לפרסם במאגר מידע זה מוזמנים לפנות לשרון גנות, מנהלת ידע ומחקר: [email protected]

הטמעת גישת הכוחות בתרבות הארגונית של מערך הדיור

מאמר העוסק במדיניות של ארגון א.ד.נ.ם על אימוץ גישת הכוחות כמודל מוביל בכל תחומי הטיפול והשירות במערך הדיור.

תרבות כתיבה ארגונית חברת א.ד.נ.ם – עוברים לכתיבה חיובית

חברת א.ד.נ.ם מאמצת את הכתיבה החיובית ככלי איכותני נוסף בשירות הלקוח. כלים ודגשים לחקר מוקיר.

Patrons with developmental disabilities: a needs assessment survey

 מבוגרים עם נכויות התפתחותיות הולכים לספריות ציבוריות וזכאים לשירותים באיכות זהה לכלל הלקוחות. מטרת מאמר זה היא לקבוע את השימוש בספרייה, עמדות וצרכים של אוכלוסייה חלשות - אנשים עם נכויות ...

צדק צדק תרדוף – התאמת ההליך הפלילי לאנשים עם מוגבלות שכלית ונפשית נפגעי עבירה ופוגעים

אנשים עם מוגבלות מהווים קורבנות קלים לתקיפה. הם חווים אלימות פיזית, נפשית ומינית בשיעור גבוה בהרבה מאנשים ללא מוגבלות. בכל העולם חסרים מודעות וידע מקצועי לטיפול באנשים עם מוגבלות שהותקפו. ...

חוק שוויון לאנשים עם מוגבלות התשנ”ח — 1998 כמקדם נגישות השירות לאנשים עם מוגבלות

באופן אידיאלי אמור היה תחום הנגישות להיות מטופל באופן כוללני ע"י גורם מקצועי אחד אולם המציאות מראה כי אין היום עדיין גורם מקצועי אשר התמחה בכל ההיבטים ולגבי כל המוגבלויות. ...

הקשר בין שביעות רצון מורת המחשבים לבין ביצוע מטלות מחשב עם עכבר מותאם עבור תלמידים עם פיגור שכלי

עבודת תזה בהנחייתן של פרופ' תמר וייס וד"ר נעמי שרויאר
ילדים עם פיגור שכלי עלולים לחוות קושי בתפקוד יום-יומי בסביבות החיים השונות, בלמידה, בבית-הספר, בתקשורת או בפעילות פנאי. התפתחות הטכנולוגיה, ובייחוד הטכנולוגיה המסייעת, זימנה הזדמנויות חדשות עבור אותם ילדים לעצמאות, ...

שילובים – מדריך לצוות החינוכי המשלב תלמידים בעלי לקויות משמעותיות בחינוך הרגיל

חוק החינוך מיוחד מחייב שילובם של ילדים עם מוגבלויות שונות במסגרת מערכות החינוך הרגילות. החל משנת הלימודים תשס"ד החל תהליך השילוב בכל בתי הספר בארץ. מטרתה של חוברת זו  לסייע ...

לימודי המשך באקדמיה לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית

מנחה: פרופ' שונית רייטר
בשנים האחרונות אוניברסיטאות ומכללות פותחות את שעריהן לתכניות מיוחדות לאוכלוסייה זו, אך הן עדיין מעטות. מטרת המחקר הייתה לבחון את תפיסותיהם של אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות ואנשי צוות העובדים עימם ...

נגישות החברה הישראלית לאנשים עם מוגבלות בפתח המאה ה-21

 הספר הופק על ידי נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים המופקדת על קידום הנושא. מטרת הספר לחשוף את הציבור הרחב להיבטים המגוונים של תחום הנגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ...

מציג 10 תוצאות מתוך 673