חוק החינוך מיוחד מחייב שילובם של ילדים עם מוגבלויות שונות במסגרת מערכות החינוך הרגילות. החל משנת הלימודים תשס"ד החל תהליך השילוב בכל בתי הספר בארץ. מטרתה של חוברת זו לסייע ...
בשנים האחרונות אוניברסיטאות ומכללות פותחות את שעריהן לתכניות מיוחדות לאוכלוסייה זו, אך הן עדיין מעטות. מטרת המחקר הייתה לבחון את תפיסותיהם של אנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות ואנשי צוות העובדים עימם ...
הספר הופק על ידי נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים המופקדת על קידום הנושא. מטרת הספר לחשוף את הציבור הרחב להיבטים המגוונים של תחום הנגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ...
כתבה המביאה תוצאות סקר שנערך עבור משרד הרווחה והשירותים החברתיים בנושא עמדות החברה כלפי אוכלוסיית המוגבלים שכלית התפתחותית.
מצגת הרצאתו של עו"ד ערן טמיר, יועץ לנציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, במסגרת הכנס : "נגידות – כי זו הזכות והחובה של כולנו"
משחק מהווה דרך חשובה המאפשרת לילד ללמוד כיצד לנווט את חייו. לכל ילד, ללא קשר ליכולותיו ומגבלותיו, יש צורך לחוות משחק בסביבות שונות, הן בבית והן בחיק הטבע. משחקי חוץ ...
המאמר מציג כמה יוזמות ומאמצים של התעשייה, האקדמיה וגופים ללא מטרות רווח בישראל, אשר הביאו לתוצאות משמעותיות לקראת פיתוח ויצירה של סביבה, בנויה וטכנולוגית, על–פי גישת העיצוב האוניברסלי, המקדמת את ...
כולנו מכירים את התחושה הראשונה כאשר אנו נכנסים לחלל לא מוכר. זה יכול להיות חדר במלון, מרפאה, או כיתת לימוד. ברגע שפתחנו את הדלת ועברנו את סף הכניסה, ועוד לפני ...
המאמר עוסק בשאלה מהו החלק של המרפאים והמרפאות בעיסוק בהובלת יישום פרק הנגישות בחוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות. המאמר נכתב על ידי אורלי בוני, מנהלת השירות הארצי לריפוי בעיסוק, משרד ...
פרק מתוך הספר מתוך: "התעללות והזנחה של ילדים בישראל", 6002 , עורכים דבורה הורביץ, יורם בן יהודה, מאיר חובב, הוצאת אשלים ג'וינט ישראל, עמ' - 662-. 65 תופעת האלימות כלפי אנשים ...