מוטיב הנראות מרכזי מאוד בתהליכי הצילום והטיפול ומתכתב באופן מעניין עם חווית הנראות בקרב אחים במשפחות שבהן ילד עם מוגבלות. בעבודה סמינריונית זו מציגה הכותבת את עומק המשמעויות וההשלכות שיש ...
מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בשיתוף משרד החינוך, האוצר, הבריאות, הביטוח הלאומי וג'וינט ישראל מבצע מחקר בנושא ילדים עם מוגבלות וצריכת שירותי בריאות, חינוך ורווחה בקרב אוכלוסייה זו. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ...
מדינות בעולם וגם ישראל הסכימו שאדם עם מוגבלות יכול לקבל החלטות על עצמו. בישראל תיקנו את חוק האפוטרופסות. כדי לקדם את התיקונים האלה, ישבו אנשים מהממשלה והציעו כמה הצעות. הם ...
השנה, לראשנה, גם מקבלי השירות במרכז היום ענו על סקר שביעות רצון באמצעות שאלון מונגש. הסקר הועבר בתיווך איש צוות, שאינו איש הצוות הישיר, על מנת למנוע הטיה בתשובות. משתפים אתכם ...
כלי זה נועד לסייע למדריכי ורכזי תנועות נוער בעבודתם עם חניכים עם וללא מוגבלות כאחד. זהו כלי מקצועי המסייע למדריכים ורכזים בנוע"ם ובתנועות נוער בכלל לתכנון פעילות בקבוצה בה שותפים חניכות ...
במסגרת שותפות של קרן שלם והמכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון - המבקשת להעמיק את הידע, ולחשוף את הסטודנטים המתכשרים להוראה, לאנש ים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, התקיים בשנת הלימודים תשע"ט ...
מתוך פתח דבר "...בשלושה עשורים בהם ניתנים כלים וסיוע להשתלבותם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית כעובדים בשוק העבודה, נתקלנו בקושי של העובדים בנגישותם לחוקי העבודה הבסיסיים וזכויותיהם. אותם חוקים וזכויות ...
המדריך בתחום החברתי 'סוגיות בהשתתפות חניך/כה עם מגבלה במכינה קדם-צבאית' פותח במסגרת מארז הידע של תכנית שיבולים – הכללת צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות במסגרת השותפות של מועצת המכינות, ...
מאגר חומרים זה מכיל את הידע שנצבר במסגרת מחקר גילוי, זהות ושונות – איך גיליתי שאני אוטיסט.ית ? הנערך בקריה האקדמית אונו החל מ-2019. המאגר כולל מאמרים אקדמיים, מצגות, סרטוני ...
רקע: הסוגיה של הורות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן מ"שה) הינה מורכבת ובעלת רגישות חברתית. התפיסה החברתית הרווחת היא שאנשים עם מ"ש אינם כשירים להיות הורים, ולפיכך, יש ...