מאגר חומרים זה מכיל את הידע שנצבר במסגרת מחקר גילוי, זהות ושונות – איך גיליתי שאני אוטיסט.ית ? הנערך בקריה האקדמית אונו החל מ-2019. המאגר כולל מאמרים אקדמיים, מצגות, סרטוני ...
רקע: הסוגיה של הורות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן מ"שה) הינה מורכבת ובעלת רגישות חברתית. התפיסה החברתית הרווחת היא שאנשים עם מ"ש אינם כשירים להיות הורים, ולפיכך, יש ...
במאמר זה נבחן את מקומו של הגופני בטיפול באנשים עם מוגבלויות ואת השימוש הנעשה בגופו של המטפל בטיפול שכזה. לגופני האישי יחסי גומלין עם הסביבה : תפיסות דתיות, תרבותיות וכלכליות ...
המחקר בוחן דפוסי ההשתתפות בחברה של אנשים עם מוגבלות בגיל העבודה בישראל. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ברוקדייל סקירה בין-לאומית של כלים מרכזיים המשמשים להגדרה ולמדידה של מוגבלות ברחבי העולם, ...
מכון ההדרכה של אלווין ישראל יצר מילון מונחים בשפה פשוטה לתקופת הקורונה. במילון מונחים במגוון תחומים : בריאות, מידע על נגיף הקורונה, מושגים מעולם העבודה, למידה מרחוק. להורדת המסמך
התערבות מכילה הינה גישה המשלבת בין הבנת המקור והתהליך של התפרצות התנהגות מאתגרת לבין הטיפול המיטבי בהתנהגות זו (בקרב אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים). המסגרת התיאורטית של השיטה מתייחסת לביטוי המושג ...
מתוך המאמר : "במאמר זה נתייחס למודלים ולמגמות פורצות דרך בנוגע להעסקתם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בעבודה בקהילה. נתייחס לשינויים שחלו בתפיסות, בגישות ובמודלים שליוו אותנו בעבודתנו ונרחיב על ...
מתוך המאמר : "יותר ויותר ילדים עם מוגבלויות משולבים כיום בבתי ספר של מערכת החינוך הכללית. "חינוך מכיל", (inclusive education), מונח המשמש לתיאור תהליך השתתפותם של ילדים אלה במערכת החינוך ...
מדריך זה מכיל הנחיות, פעולות, הצעות ודגשים לארגונים ולאנשים פרטיים המעוניינים לשלב בני נוער עם מוגבלות בפעילויות הכוללות מעורבות חברתית והתנדבות משמעותית. הוא נועד הן לקוראים המעוניינים לרכוש ידע ...
מתוך המאמר : "אישרורה של האמנה בישראל היווה הצהרת כוונות בהתייחס לעיצוב פני החברה ושירותים עבור אנשים עם מוגבלויות. לאורם של תהליכים מורכבים אלו, אימץ מינהל המוגבלויות שבמשרד הרווחה את ...