פיתוח למידה בצל המלחמה - צוות הפדגוגי של אלומות אור נרתם לפיתוח למידה מהיר ויצירתי לאור צרכים שעלו מהשטח בתקופת המלחמה. תוצרי הלמידה פותחו בשותפות עם השטח ולמען צוותי חינוך ...
קריאה מהווה חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים של כלל התלמידים, ובתוך כך גם של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ו/או תלמידים עם צרכים תקשורתיים מורכבים. אגף חינוך מיוחד, משרד החינוך, מוביל ...
הטבח של שבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיו הובילו את משרד הרווחה והביטחון החברתי לנקוט מגוון צעדים שמטרתם מתן מעטפת תמיכה לאנשים עם מוגבלות. הללו כוללים מתן עזרה למפונים עם מוגבלות ...
אירועי שבעה באוקטובר 2023 והמלחמה שפרצה בעקבותיהם הציבו אתגרים מורכבים בפני מערכת הרווחה והעבודה הסוציאלית בישראל. הפגיעות הקשות באזרחים ובחיילים בשבת השחורה ובחודשי המלחמה, תלאות החטופים ובני משפחותיהם, המצוקות של ...
מהלך המלחמה, רבים מאיתנו חוו את האתגרים הכרוכים בלמידה מרחוק ובטיפול מרחוק.בית איזי שפירא יצא בסדרת הרצאות מיוחדת, שנערכה בשיתוף פעולה בין המרכז למשפחה במרכז סינדיאן לגיל הרך ומכון טראמפ ללימודי המשך בנכויות ...
הוזמי, ב' (2024). "זהות של מסוגלות" בעולם העבודה: מודל העבודה של "מרופין לקריירה". אדם ועבודה, 20, 33-25. "זהות של מסוגלות" הינה מפתח חשוב להשתלבות תעסוקתית שכן היא מאפשרת לאדם לבחור תחום עיסוק ...
"התערבות מוקדמת" היא מושג המדבר על תמיכה המותאמת לצרכיו של הפעוט על מנת לקדם אותו בשנות חייו הראשונות בכל תחומי ההתפתחות. תפיסה זו שמה דגש על הסביבה המשפחתית והחינוכית שעוטפת ...
אנשים עם מוגבלות שכלית מסוגלים להתאבל על אדם קרוב, ולהסתגל למציאות חדשה בהיעדר נוכחותו הפיסית של הנפטר, אך, עם נוכחות הקשר הרגשי עימו. הם זקוקים להנגשה ותיווך החל מרגע מתן ...
מצב החירום והמלחמה משפיעים לרעה על הבריאות הנפשית והפיזית של רבים מאזרחי ישראל. בקרב משפחות לילדים עם מוגבלות, ההתמודדות עם אתגרי המלחמה, עשויה להיות מורכבת אף יותר. זאת על רקע ...
כבר 17 שנים שמציינים באפריל את יום המודעות העולמי לאוטיזם, ואכן המודעות אכן עלתה אבל כך גם מספר המאובחנים. כדי לעמוד בביקושים לאבחון ולטיפול אפשר להיעזר בכלי בינה מלאכותית. למשל ...