×
מציג 10 תוצאות מתוך 318

“כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע” (סעדי)

קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.

 עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.

החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.

חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.

בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.

בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.

** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – “פיגור שכלי “, הכוונה היא למוגבלות שכלית  התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)

 למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]


במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.

המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.

הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.

ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל:  [email protected]  תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.

 


 

מדד התפוקה כחסם בתעסוקת אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בשוק קפיטליסטי

מק"ט 890-329-2020| בהנחיית : פרופ' נטע זיו
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. השתלבות תעסוקתית הינה אחד האתגרים הבולטים עבור אנשים עם מוגבלות בעולם המערבי ובישראל ועבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ...

“וחי אחיך עמך” יחס האסלאם הסוני הקלאסי לאנשים עם מוגבלויות לא-פיזיות

מק"ט 890-282-2021| בהנחיית : פרופ' אדם סילברסטיין
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר עוסק ביחס האסלאם הסוני הקלאסי לאנשים עם מוגבלויות לא-פיזיות, ובוחן את הכללתם בקהילה המסלמית, החברתית והדתית, ואת מידת ...

תפיסות חינוכיות של מנהלי בתי ספר, מפקחים ומובילי מדיניות חינוכית בנוגע לשילוב בוגרים עם מוגבלות שכלית בעבודה במסגרות חינוכיות

מק"ט 890-59-2018
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. שילוב בוגרים עם צרכים מיוחדים בחברה בכללותה ובמערכת החינוך בפרט מהווה אתגר תרבותי וחברתי שעל מנת להצליח בו, יש להכיר לעומק את עמדות האנשים ...

תיקוף שאלון ה- “Mosh-Eat”לאיתור בעיות אכילה בקרב מבוגרים עם מגבלה שכלית התפתחותית

מק"ט 890-112-2018.1 | בהנחיית : פרופ' עינת גל
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. חוקרים מהחוג לריפוי בעיסוק באוניברסיטת חיפה ובקריה האקדמית אונו, בשיתוף עם קרן שלם,  הקרן לפיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, ובשיתוף ...

היבטים מעצימים בחוויית האימהות של נשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית או הנמכה קוגניטיבית

מק"ט 890-187-2019| בהנחיית : ד"ר כרמית נעה שפיגלמן
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. עבור נשים עם מוגבלות, ובפרט נשים עם מוגבלות שכלית- התפתחותית (מש"ה), הזכות להורות ואימהות מתערערות בשל תפיסות חברתיות שליליות. ...

הערכת מסלול תמר (פיילוט) – תמיכה מקצועית ברשויות המקומיות

מק"ט 890-311-2020| מחברים נוספים: נגה חן
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. לקראת סוף שנת 2020 פרסמה קרן שלם קול קורא עבור מחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות למסלול 'תמר'- מסלול ...

סקר צרכי פיתוח פיזי (מבנים) ברשויות המקומיות עבור אנשים עם מש”ה ומוגבלויות אחרות

מק"ט 890-310-2020| מחברים נוספים: נגה חן
מחקר הערכה זה נעשה ע"י מכלול- יח' הערכה ומחקר של קרן שלם. סקר פיתוח פיזי הופץ לכלל צבח במטרה מרכזית לבונן את הצורך בהקמת מבנים שונות לגרויות יום עם מש"ה ...

בית או פנימייה: מהי המסגרת האופטימלית עבור משפחה המגדלת ילד עם מוגבלות שכלית קשה או עמוקה?

מק"ט 890-115-2019| חוקרים נספים : כרים נסאר, מיטשל שערץ
מחקר זה נערך במימון מקרן שלם. מחקר זה השווה את מדדי איכות החיים ומדדים רגשיים ובריאותיים בקרב הורים המגדלים ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ועמוקה בבית לאלו שילדיהם מתגוררים ...

השתתפות בפנאי של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית המתגוררים בדיור בקהילה

מק"ט 890-283-2020| בהנחיית: פרופ' נעמי וינטראוב
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) משתתפים פחות בפעילויות פנאי בהשוואה לבני גילם עם ובלי מוגבלויות. המחקר הנוכחי בחן ...

כושר מוזיקלי, אינטליגנציה וזיכרון בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה: קשרים ונתיבי התפתחות (נתיב לקוי, יציב או מתמשך)

מק"ט 890-194-2019| בהנחיית: פרופ' חפציבה ליפשיץ והב וד"ר רבקה אלקושי
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרתו העיקרית של המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את נתיבי ההתפתחות של הכושר המוזיקלי (הטונלי והריתמי) בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות ...

מציג 10 תוצאות מתוך 318