“כל הלומד מדעים ואינו משמשם לתועלת אחרים – דומה לאדם החורש ואנו זורע” (סעדי)
קרן שלם תומכת בעבודות מחקר אשר נועדו לקדם ולשפר את איכות הטיפול והחינוך שמקבלים ילדים ובוגרים עם מוגבלות, זאת כדי לאפשר להם להגיע לאיכות חיים מיטבית.
עד היום סייעה הקרן לעשרות מחקרים בתחום המוגבלות השכלית ההתפתחותית שתרמו מדעית ויישומית לקידום ופיתוח השירותים והטיפול בתחום זה.
החל משנת 2023 תסייע הקרן במענקי מחקר גם לתחום מוגבלות חושית, פיזית והנמכה קוגניטיבית בנוסף על מוגבלות שכלית התפתחותית.
חוקרים וחוקרות המעוניינים להגיש הצעות מחקר מוזמנים להיכנס לעמוד מענקי מחקר.
בנוסף, הקרן אספה ויצרה מאגר של כל כלי המחקר שנעשה בהם שימוש באמצעות מחקרים אלה.
בעמוד זה של האתר מוצגים כל המחקרים ועבודות הגמר שנעשו בתמיכת הקרן.
** בכל פריט מידע בו מצויין המונח – “פיגור שכלי “, הכוונה היא למוגבלות שכלית התפתחותית (המונח שונה בשנת 2012)
למידע נוסף : שרון גנות, מנהלת תחום ניהול ידע ומחקר | [email protected]
במסגרת פעילותה מעמידה קרן שלם לשימוש הציבור ואנשי המקצוע, מאגר מחקרים שנעשו בתמיכת קרן שלם בתחום אנשים עם מוגבלות.
המחקרים בוצעו על ידי חוקרים ממגוון מוסדות אקדמאים ברחבי הארץ.
הקרן עושה כל המאמצים להנגשת המסמכים המופיעים באזור זה, אך לצערנו הליך זה אורך זמן וקיימים מקרים בהם ההנגשה הינה מורכבת לאור אופי המסמך.
ככל שנתקלתם במסמך שאינו מונגש ואתם מבקשים להנגישו, נא פנו אל שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם בכתובת המייל: [email protected] תוך הפנייה מדויקת למסמך המבוקש, ואנו נעשה כל מאמץ לסייע בעניין.
סקר צרכי פיתוח פיזי (מבנים) ברשויות המקומיות עבור אנשים עם מש”ה ומוגבלויות אחרות
בית או פנימייה: מהי המסגרת האופטימלית עבור משפחה המגדלת ילד עם מוגבלות שכלית קשה או עמוקה?
מק"ט 890-115-2019| חוקרים נספים : כרים נסאר, מיטשל שערץ
השתתפות בפנאי של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית המתגוררים בדיור בקהילה
מק"ט 890-283-2020| בהנחיית: פרופ' נעמי וינטראוב
כושר מוזיקלי, אינטליגנציה וזיכרון בקרב אוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית בהשוואה לאוכלוסייה עם התפתחות תקינה: קשרים ונתיבי התפתחות (נתיב לקוי, יציב או מתמשך)
מק"ט 890-194-2019| בהנחיית: פרופ' חפציבה ליפשיץ והב וד"ר רבקה אלקושי
הזדקנות המשפחה לצד אדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית בחברה החרדית בדיור ביתי ובדיור חוץ ביתי: צרכים מול משאבים מנקודת מבט אקולוגית
מק"ט 890-62-2018| מחברים נוספים: ד"ר אלון זמיר
חיפוש עזרה וצמיחה אישית בקרב הורים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
מק"ט 890-284-2020| בהנחיית פרופ' שירלי ורנר
הערכת תמיכת קרן שלם בקורסים (בתחום המוגבלות השכלית) במוסדות האקדמיים (בין השנים 2013-2020)
מק"ט 890-273-2020| מחברים נוספים: נגה חן
תובנות מסקירה מידענית בנושא תחום ההסברה והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות
מק"ט 890-240-2020| מחברים נוספים: נגה חן
אינטליגנציה רגשית והון פסיכולוגי: השוואה בין בוגרים עם מוגבלות שכלית לבין בוגרים עם התפתחות תקינה
מק"ט 890-152-2019| בהנחיית: פרופ' חפציבה ליפשיץ והב
התפתחות השפה הליטראלית, הפיגורטיבית והנרטיבית בזיקה להתפתחות האינטליגנציה בקרב מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית- בהשוואה לנבדקים עם התפתחות תקינה במגזר החרדי: נתיב לקוי, יציב או מתמשך (מפצה)
מק"ט 890-106-2018| בהנחיית : פרופ' בתיה חפציבה ליפשיץ ופרופ' נירה משעל
