במסמך זה מוצגות דוגמאות של מערכי הדרכה בנושאי לחץ, משבר וחירום. ניתן , כמובן, להוסיף עליהם, לשנותם ולהתאימם לפי צרכי המסגרת. כל מערך כולל פירוט של יעדים ספציפיים, תכנים, מתודות מומלצות וסדר ...
מצורף בזה קובץ סיפורים בפישוט לשוני, המבוססים על סיפוריה של סמדר שיר (ובברכתה). הסיפורים נועדו לבני נוער ומבוגרים צעירים. הסיפורים נועדו להנעים את זמנם של הצעירים עם המוגבלות בעת השהייה ...
להלן ריכוז עיקרי מאמרים בתחום ההתערבות בשעת משבר, בהתאמה לאוכלוסיית האנשים עם המוגבלות השכלית וכולל גם כלי לדיבוב. החומרים עובדו עבורכם ממספר מקורות מידע. הקובץ הופץ בקהילת הידע במתכונת הקודמת ...
צוות חוקרים מאוניברסיטת אריאל, ד"ר מיכל איכט וד"ר יניב ממה, בשיתוף עם קלינאית התקשורת הראשית של עמותת עמיחי, גב' נופר בן דוד, ערכו לאחרונה מחקר מקיף לבדיקת יכולות הזיכרון ארוך ...
מטרת המחקר היתה בדיקת עמדות סטודנטים סדירים לתואר ראשון כלפי שילוב סטודנטים עם מוגבלות שכלית (מ"ש), הלומדים לתואר ראשון במסגרת פרויקט "עוצמות" – שילוב אקדמי בן שלושה שלבים של בוגרים ...
מוטיב הנראות מרכזי מאוד בתהליכי הצילום והטיפול ומתכתב באופן מעניין עם חווית הנראות בקרב אחים במשפחות שבהן ילד עם מוגבלות. בעבודה סמינריונית זו מציגה הכותבת את עומק המשמעויות וההשלכות שיש ...
מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בשיתוף משרד החינוך, האוצר, הבריאות, הביטוח הלאומי וג'וינט ישראל מבצע מחקר בנושא ילדים עם מוגבלות וצריכת שירותי בריאות, חינוך ורווחה בקרב אוכלוסייה זו. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ...
מדינות בעולם וגם ישראל הסכימו שאדם עם מוגבלות יכול לקבל החלטות על עצמו. בישראל תיקנו את חוק האפוטרופסות. כדי לקדם את התיקונים האלה, ישבו אנשים מהממשלה והציעו כמה הצעות. הם ...
השנה, לראשנה, גם מקבלי השירות במרכז היום ענו על סקר שביעות רצון באמצעות שאלון מונגש. הסקר הועבר בתיווך איש צוות, שאינו איש הצוות הישיר, על מנת למנוע הטיה בתשובות. משתפים אתכם ...
כלי זה נועד לסייע למדריכי ורכזי תנועות נוער בעבודתם עם חניכים עם וללא מוגבלות כאחד. זהו כלי מקצועי המסייע למדריכים ורכזים בנוע"ם ובתנועות נוער בכלל לתכנון פעילות בקבוצה בה שותפים חניכות ...