×
מציג 10 תוצאות מתוך 693

אתר קרן שלם מהווה מאגר מידע מוביל בארץ בשפה העברית בתחום המוגבלות השכלית. במהלך השנים הרחיבה הקרן את מאגר המידע גם לתחומי מוגבלות נוספים. לעמוד זה מועלים מאמרים ומחקרים בתחומי המוגבלות אשר חוקרים מהארץ והעולם ביקשו לשתף עם קהיליית אנשי המקצוע בתחום.

 

כותבים המעוניינים לפרסם במאגר מידע זה מוזמנים לפנות לשרון גנות, מנהלת ידע ומחקר: [email protected]

הכמיהה לנראות- נקודת המפגש של הפוטותרפיה עם חוות האחאות במשפחות בהן ילד עם מוגבלות

מנחה: פרופ' ליאורה פינדלר
מוטיב הנראות מרכזי מאוד בתהליכי הצילום והטיפול ומתכתב באופן מעניין עם חווית הנראות בקרב אחים במשפחות שבהן ילד עם מוגבלות. בעבודה סמינריונית זו מציגה הכותבת את עומק המשמעויות וההשלכות שיש ...

פיתוח כלי לאיתור ילדים עם מוגבלות על בסיס סקירת כלי מחקר מן הארץ ומן העולם

מחברים נוספים : נורית גדג', כרמל בן דור,דפנה הרן
מכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בשיתוף משרד החינוך, האוצר, הבריאות, הביטוח הלאומי וג'וינט ישראל מבצע מחקר בנושא ילדים עם מוגבלות וצריכת שירותי בריאות, חינוך ורווחה בקרב אוכלוסייה זו. כחלק ממחקר זה, ערך מכון ...

סיכום צוות עבודה של משרדי ממשלה בתחום האפוטרופסות ואפשרות לתמיכה והגנה על אנשים מבוגרים

מסמך בפישוט לשוני
מדינות בעולם וגם ישראל הסכימו שאדם עם מוגבלות יכול לקבל החלטות על עצמו. בישראל תיקנו את חוק האפוטרופסות. כדי לקדם את התיקונים האלה, ישבו אנשים מהממשלה והציעו כמה הצעות. הם ...

שאלון בנושא שביעות רצון במרכז יום באלווין

שאלון בפישוט לשוני
השנה, לראשנה, גם מקבלי השירות במרכז היום ענו על סקר שביעות רצון באמצעות שאלון מונגש. הסקר הועבר בתיווך איש צוות, שאינו איש הצוות הישיר, על מנת למנוע הטיה בתשובות.  משתפים אתכם ...

דרכי נעם – תדריך מתודי-דידקטי להשתלבות חניכים בתנועת נוער על פי גישת עיצוב אוניברסלי של הלמידה (UDL)

כלי זה נועד לסייע למדריכי ורכזי תנועות נוער בעבודתם עם חניכים עם וללא מוגבלות כאחד. זהו כלי מקצועי המסייע למדריכים ורכזים בנוע"ם ובתנועות נוער בכלל לתכנון פעילות בקבוצה בה שותפים חניכות ...

למדתי כמה המוגבלות לא תמיד מגבילה – תובנות של סטודנטים המתמחים בחינוך מיוחד בקורס : מוגבלות שכלית התפתחותית

מחברים : גלית אגם בן ארצי
במסגרת שותפות של קרן שלם והמכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון - המבקשת להעמיק את הידע, ולחשוף את הסטודנטים המתכשרים להוראה, לאנש ים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, התקיים בשנת הלימודים תשע"ט ...

חוברת הסבר הזכויות שלי כעובד

מסמך בפישוט לשוני
 מתוך פתח דבר "...בשלושה עשורים בהם ניתנים כלים וסיוע להשתלבותם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית כעובדים בשוק העבודה, נתקלנו בקושי של העובדים בנגישותם לחוקי העבודה הבסיסיים וזכויותיהם. אותם חוקים וזכויות ...

מדריך בתחום החברתי – סוגיות חברתיות בהשתתפות חניכ/ה עם מגבלה במכינה קדם צבאית

המדריך בתחום החברתי 'סוגיות בהשתתפות חניך/כה עם מגבלה במכינה קדם-צבאית' פותח במסגרת מארז הידע של תכנית שיבולים – הכללת צעירים עם מוגבלות במכינות הקדם צבאיות במסגרת השותפות של מועצת המכינות, ...

איך ומתי לספר לילד.ה על אוטיזם

מחברים נוספים : תמיר גבאי, עינת חיה קרן, אורית קסל, אדר רובין גולקרוב
מאגר חומרים זה מכיל את הידע שנצבר במסגרת מחקר גילוי, זהות ושונות – איך גיליתי שאני אוטיסט.ית ? הנערך בקריה האקדמית אונו החל מ-2019. המאגר כולל מאמרים אקדמיים, מצגות, סרטוני ...

הורים עם מוגבלות שכלית – סקירת ספרות והמלצות לפיתוח מדיניות

רקע: הסוגיה של הורות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (להלן מ"שה) הינה מורכבת ובעלת רגישות חברתית. התפיסה החברתית הרווחת היא שאנשים עם מ"ש אינם כשירים להיות הורים, ולפיכך, יש ...

מציג 10 תוצאות מתוך 693