×
מציג 10 תוצאות מתוך 220

אינטראקציה אם-פעוט והתפתחות מיומנויות תקשורת ושפה אצל פעוטות עם תסמונת דאון

מק"ט 547 | מנחים : ד"ר ורדה רוזנטל, פרופ' פנינה קליין
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר זה נבדקה השאלה, האם שיפור האינטראקציה המוקדמת בין האם לפעוט הלוקה בתסמונת דאון ישפיע על רכישת מיומנויות התקשורת ...

Computer-Presented Video Prompting for Teaching Microwave Oven Use to Three Adults with Developmental Disabilities

הערכת תהליך רכישת מיומנות הכנת פופקורן במיקרוגל בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית באמצעות שימוש בסרטוני הדרכה והפחתת השימוש בהם לאחר רכישה המיומנות.
החוקרים העריכו את השימוש בסרטונים ללימוד 3 מבוגרים עם מש"ה כיצד להכין פופקורן במיקרוגל. האימון כלל פירוק של הפעילות ל-10 משימות, והועברה במטבח של מרכז היום בו המשתתפים שוהים. לביסוס ...

ערכת הדרכה בנושא אכילה והאכלה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

 ערכת הדרכה בתחום ההאכלה של אנשים עם מש"ה. הערכה מיועדת לשמש ככלי הערכה, תכנון וטיפול לשימוש הצוות הרב מקצועי והטיפולי במסגרת והיא כוללת מרכיבים יישומיים ותיאורטיים ומילון מונחים. מצ"ב טופס ...

להיות ביחד: עיסוקים משפחתיים בסביבת הסנוזלן

מק"ט 533 | מנחה : ד"ר דליה זק"ש
עבודת גמר זו לתואר שני נערכה בסיוע מקרן שלם. מטרת המחקר היא לחשוף את חווית העיסוק המשפחתי בסביבת הסנוזלן, לנתח כיצד סביבה זו מאפשרת קיומו של העיסוק המשפחתי, ולהבין את ...

חקירת תפקידה של המציאות המדומה עבור בוגרים צעירים עם מגבלות

מק"ט 10 | מחברים נוספים: שירה ילון חיימוביץ
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ושיתוק מוחין, חווים הזדמנויות מועטות יחסית לעיסוק בפעילות פנאי עצמאיות. מטרת המחקר היתה לבדוק האם וכיצד תוכל מערכת ...

מחקר אפידמיולוגי ארוך טווח על תפקודם והישגיהם של ילדים שטופלו במכון להתפתחות הילד ת”א-יפו בתחומי הרפואה, חינוך, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית בין השנים 1994-1975

מק"ט 8 | מחברים נוספים: רחל יפעת, יעל לייטנר, רונית מסטרמן, גבי גילטז ואחרים
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מהווה המשך למחקר רטרוספקטיבי אפידמיולוגי קודם שנערך במסגרת המכון להתפתחות הילד בתל אביב. מטרתו העיקרית של המחקר הקודם הייתה יצירת בסיס ...

ההשפעה על שני סגנונות הוראה בפעילות גופנית על איכות חייהם של צעירים הלוקים בפיגור שכלי קל ובינוני

מק"ט 507 | מנחים : פרופ' שונית רייטר, ד"ר דוד בן-סירא
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת מחקר זה, היא להשוות בין ההשפעה של שני סגנונות הוראה בחינוך גופני על שיפור באיכות חייהם של צעירים ...

השפעת תרגול גופני יומי על מכשיר המסילה הנעה על תפקוד מוטורי של ילדים עם פיגור בינוני-עמוק

מק"ט 504 | מנחה : ד"ר איסקוב אלי
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. אוכלוסייה רב-נכותית עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) אובחנה בעבר גם כאוכלוסייה בעלת כושר גופני לקוי. הסיבות לכושר הגופני הלקוי, ...

מדריך לתכנון חצרות פעילות למסגרות לאוכלוסייה עם פיגור שכלי

חצר פעילות היא מקום טבעי לשעשוע, הנאה ולפיתוח יכולות מוטוריות קוגניטיביות, תוך כדי משחק. החצר נבחנת באפשרויות שהיא מזמנת לפעילות והנאה לאוכלוסיית המשתמשים ובפועל – בהיקף השימוש בה. חצר טובה ...

יעילות ה”סנוזלן” בהתערבות בילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המפגינים התנהגות בלתי מסתגלת

מחברים נוספים : שולה פרוש, מנפרד גרין, דנה רוט
על המחקר - ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית עשויים לחוות את הסביבה ככאוטית, מאיימת, מבלבלת ויוצרת גירוי יתר או תת גירוי. הם עשויים להגיב לסביבה זו בהתנהגות בלתי מסתגלת. מחקר זה ...

מציג 10 תוצאות מתוך 220