×
מציג 10 תוצאות מתוך 640

Development of Literal, Figurative and Narrative Language in relation to Intelligence Development among Ultra-Orthodox Adolescents and Adults with Intellectual Disability and Those with Typical Development: The Impaired, Stable and Continuous (Compensatory) trajectories

Catalog # 890-106-2018| Supervised By: Prof. Batyah Hefziba Lifshitz, Prof. Nira Mashal
This work was supported by a grant from Shalem Fund The objectives of the present study were to examine the developmental trajectories of crystalline and fluid intelligence and the developmental ...

אני שומר על עצמי – מערכי שיעור חינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד

המערכים בנושא "אני שומר על עצמי", נכתבו כחלק משבוע המודעות לחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד במחוזות ירושלים ומנח"י בפברואר 2021 , במטרה לתת לצוותים כלים ואמצעים להוראת התחום בתפקודים השונים. ...

כיצד לפתח שיח בחינוך מיני חברתי

סרטון זה הינו הקלטה ממפגש לצוותי חינוך מיוחד שנערך ב - 11/01/21. המפגש הועבר כחלק משבוע המודעות לחינוך מיני חברתי בחינוך המיוחד. מנחות: חני שרעבי: מדריכה מחוזית מובילה בחינוך מיני ...

ביטוייה של אוריינטציה הומניסטית בתפיסת ובהתייחסותם של נותני שירותים המלווים ותומכים באנשים עם מש”ה ובתפיסתם של מקבלי השירותים את עצמם ואת חייהם

מק"ט 890-83-2018| מחברים נוספים: רן נוימן, נירית קרני וייזר
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. במחקר הנוכחי נבדק עד כמה מחלחלת האוריינטציה ההומניסטית לתפיסתם של נותני השירותים העובדים עם אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) ולתפיסה של מקבלי השירותים ...

The expression of a humanist orientation in the perception and attitude of service providers who accompany and support people with IDD and in the perception of service recipients regarding their abilities and their lives

Catalog # 890-83-2018| Other authors: Nirit Karni Vizer, Ran Neuman
This work was supported by a grant from Shalem Fund working with people with Intellectual Developmental Disability, IDD, and the relationship between him and the recipient of his support. In ...

נולדו לאתגר- הסתגלות וצמיחה אישית של בוגרים שגדלו עם הורה עם מוגבלות נפשית או שכלית

מק"ט 640| בהנחיית: פרופ' ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. ההתקדמות בשיח ובחקיקה בתחום הזכויות עבור אנשים עם מוגבלות, הובילה רבים מהם לממש את זכותם בתחומי חיים רבים וביניהם ...

The contribution of intervention program based on The Cycle of Internalized Learning CIL to deal with verbal violence and improve the quality of life of people with intellectual developmental disabilities living in domestic housing settings

Catalog # 890-67-2018| Other authors: Ran Neuman
This work was supported by a grant from Shalem Fund The present research presents an in-depth investigation of the phenomenon of verbal violence among adults with IDD The aims of ...

Emotional Intelligence and Psychological Capital: A Comparison between Adults with Intellectual Disabilities and Adults with Typical Development

Catalog # 890-152-2019| Supervised by: Prof. Hefziba Lifshitz Vahav
This work was supported by a grant from Shalem Fund Over the years the emotional component has been completely absent from the definition of intellectual disability and these resources, emotional ...

مدى مساهمة برنامج التدخل المستند على” دائرة الاستيعاب” بالتأقلم مع العنف الكلامي وبتحسين جودة حياة الاشخاص ذوي المحدودية الذهنية التطورية الذين يسكنون بمساكن خارج البيت.

رقم النموذج: 2018-67-890
هذا البحث بدعم من "صندوق شاليم" وفقا لتقارير الاشخاص ذوي المحدودية الذهنية التطورية فأن العنف الكلامي يحدث بنسبة عالية ومن أطراف متعددة: زملائهم بمكان العمل، زملائهم بالسكن، ابناء عائلتهم وكذلك ...

تعبير التوجه الانساني من وجهة نظر مزودي الخدمات الذين يرافقون ويدعمون اشخاص ذوي محدودية ذهنية تطورية وتصور مستقبلي الخدمات عن أنفسهم وعن حياتهم

رقم النموذج: 2018-83-890
تم هذا البحث بدعم من "صندوق شاليم" تم اجراء هذا البحث بهدف فحص مدى وجود التوجه الانساني كوجهة نظر مهنية لدى مزودي الخدمات لبالغين ذوي محدودية ذهنية تطورية. بالإضافة الى ...

מציג 10 תוצאות מתוך 640