איך נוכל לשמור על עצמנו? איך נדאג לבריאות שלנו? מסמך בפישוט לשוני ובו עשרת הכללים לשמירה על איכות חיים. הפישוט הלשוני נעשה על ידי המכון להנגשה קוגנטיבית. המסמך לקוח מתוך ...
בעשייה הרפואית, סיעודית, טיפולית קיימות משימות רבות אך הקשה מכולן היא מתן בשורה מרה. המצגת עוסקת בהיסטוריה של המושג "בשורה מרה", בהגדרות וסוגים שלה, על החוק בנושא ועוד. את המצגת ...
בתמונה : משתתפי קורס הנגשה קוגנטיבית של מוזיאונים ואתרי טבע. תמונה זו צולמה במוזיאון ישראל. בעקבות יוזמה ייחודית , של אקים ישראל, להפוך את המוזיאונים ואתרי הפנאי למרחב מכיל ונגיש ...
מהי קרן שלם? מה היא עושה? מסמך בשפה פשוטה על הקרן, למי היא מסייעת, מה משמעות השם ועוד.
חוברת זו מציגה תכנים מרכזיים שהועברו במסגרת קבוצת תמיכה לדיירות עם מוגבלות שכלית התפתחותית אשר חוות תופעות של גיל המעבר. התכנית נבנתה ע"י מעיין הרטמן יובל, עובדת רווחה במערך הדיור, ...
ערכת שירותים ניידת המותאמת למקלט ולממ"ד ולבילוי בחיק הטבע. הערכה הקרויה : עמלן, ארוזה בתוך תיק והופכת מקלט, ממ"ד, חדר או כל מקום מחוץ לבית - למקום עם שירותים נגישים. ...
הלוח הוכן על ידי מרים אוחיון, קלינאית תקשורת בבה"ס לוטם ברחובות. מטרת הלוח לעזור לתלמידים לשנן מה נדרש מהם בזמן אזעקה. הלוח חולק לכל תלמיד לשימוש גם בביתו.
מחקר זה נעשה ביוזמתה ובמימונה של קרן שלם בשיתוף עם האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטלת ההאכלה הינה בין המשימות הקשות והמורכבות בתפקידן של המטפלים הישירים במסגרות ...
סיפור קצר בתמונות מותאם לילדים. הסיפור מסביר ומדריך לילדים בכיצד עליהם להתנהג בזמן אזעקה. את הסיפור כתבה שרה בילואר, מנהלת גן חרמון בחולון. זהו גן חינוך מיוחד לילדים על רצף ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית נמצאים בסיכון מוגבר להיות קורבנות של התעללות. המחקר הנוכחי בחן כיצד נחקרו אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, באיזו ...