×
מציג 10 תוצאות מתוך 128

مدرسة منزلية أو داخلية: ما هو الإعداد الأمثل لأسرة تربي طفلًا يعاني من إعاقات عقلية شديدة أو عميقة؟

رقم النموذج: 2019-115-890
تم إجراء هذا البحث بمساعدة منحة من كيرن شاليم معظم الأطفال ذوي المحدودية الذهنية التطورية الصعبة والعميقة يتعالجون ببيوتهم وذلك وفق التوصيات الحالية للمختصين، ومع ذلك، فإن التحديات العاطفية، تواجه ...

בין בדידות לשייכות: “כנפיים של קרמבו” בימי קורונה

מחברים נוספים: מירב זייגר-קובר, קלאודיה קובי
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" הינה תנועת נוער ארצית לילדים ולבני נוער עם וללא מוגבלויות אשר חרטה על דגלה קידום פעילות משותפת, מכלילה ומשייכת, הבאה לתת מענה, בין השאר, לחוויות ...

כאילו כותל אליו לפנות – מערכת החינוך מול הורים עם מוגבלות

המאמר בוחן את תפקיד מערכת החינוך במפגש עם הורים שהם אנשים עם מוגבלויות, דרך השפעתה על ארבעה מעגלים: התלמיד, ההורה, המשפחה המורחבת והרשויות. המערכת מספקת תמיכה וסיוע (למשל אוזן קשבת ...

فحص دمج طلاب ذوي محدودية ذهنية تطورية باسرائيل: خصائص مركزية ومدى نسبة الرضا لدى الطاقم التربوي، الطلاب واهلهم.

رقم النموذج: 2018-66-890
تم هذا البحث بدعم من "صندوق شاليم" في العام الدراسي 2014-2015 تم دمج 58% من الطلاب مستحقي خدمات التعليم الخاص في اسرائيل داخل نظام التعليم العادي، ومن بينهم1% مع معدل ...

“חיכיתי שיקרה נס ולא קרה נס”: קבוצה טיפולית להורים לילדים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית קשה: תיאור מקרה ודיון.

כחלק מעבודתה כפסיכולוגית של אשכול גנים לילדים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית, יזמה יעל סטטמן, ביחד עם ליז גורמז, העובדת הסוציאלית של האשכול, קבוצת תמיכה להורים. מאמר זה מתאר את התהליכים המרתקים ...

הורים ומשפחה בקורונה

מחברים נוספים : חווה אנקור, דורי רובינשטיין, שרה כהן, מיכל להד כהן
חוברת מעשית להורים המתמודדים עם הילדים בתקופה של סגרים, ריחוק חברתי וההשלכות הנוספות של הקורונה "במקרה חירום, שים תחילה את מסכת החמצן שלך ואז שים את המסכה לילד" - כמה ...

בחינת שילוב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בישראל: מאפיינים עיקריים ומידת שביעות הרצון של הצוות החינוכי, של התלמידים ושל הוריהם

מק"ט 890-66-2018| מחברים נוספים: גלעדה אבישר
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. במחקר זה נבחנו תהליכים שילוב של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקרב החינוכי, מעניקה עם מש"ה והוריהם. בנוסף נבחנו היבטים לימודיים, חברתיים והתנהגותיים של ...

קורונה בראי המוגבלות – ילדים ובני נוער עם מוגבלות והשירותים המטפלים בהם – התמודדות

תקופת הקורונה היא תקופה שייצרה ועדיין מייצרת התמודדות עבור היחיד והרבים, עבורנו. לרוב אנו מוצאים נחמה רבה בעובדה הפשוטה שלמעשה כולנו "באותה סירה". לעומת זאת, ילדים ובני נוער עם מוגבלויות לא ...

הרפורמה בחינוך המיוחד – יישום תיקון מס’ 11 לחוק חינוך מיוחד

ביולי 2018 אישרה הכנסת את תיקון מס' 11 לחוק חינוך מיוחד, התשמ"ח– 1988 . תיקון זה הוא מרכיב מרכזי ברפורמה בחינוך המיוחד שהמשרד מקדם בשנים האחרונות, והוא מלווה בביקורת חריפה ...

ימים של קורונה: התמודדות ההורים כשילד עם מוגבלות נמצא בבית

 המאמר עוסק במורכבות של שהייה בבית בעקבות משבר הקורונה במשפחות לילדים עם מוגבלות. המאמר הועלה לאתר קרן שלם באדיבות מרכז משאבי הידע בבית איזי שפירא. לקריאת המאמר

מציג 10 תוצאות מתוך 128