נכון לשנת 2016, כ-4,000 ילדים ובני נוער מקבלים שירות יוֹם-שׁהוּת-ארוֹך במסגרת השירות לטיפול בקהילה באגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. השירות כולל 135 מסגרות בכל הארץ - טיפוליות וסיעודיות. בנוסף, ...
הספר הינו אסופת מחקרים חדשים המציגים היבטים שונים הנוגעים לעולמם של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. כל המחקרים עוסקים במושגים שילוב והכלה. הספר פונה לקהל יעד של חוקרים ושל אנשי ...
هذا البحث للحصول على اللقب الثالث(دكتورا) بدعم من "صندوق شاليم" الهدف المركزي للبحث الحالي هو فحص مسارات تطور الذكاء (crystal and fluid- المتبلور والانسيابي ), والذاكرة (ذاكرة العمل والذاكرة الحدثية) ...
هذا البحث للحصول على ال لقب الثاني (الاطروحة) بدعم من "صندوق شاليم " تلعب القراءة دوراً مهماً في حياتنا اليومية. فهي تسهل وتساعد اداء الفرد في بيئته, تزيد من فرص ...
מפגש שני בסדרת מפגשי קולוקוויום "זכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות". התקיים בתאריך 7.12.16, והועבר על ידי ד"ר תום גומפל, מרצה בכיר בביה"ס לחינוך, באוניברסיטה העברית. המפגש עסק בנושא "הזכות ...
בארגון החברתי חינוכי ״כנפיים של קרמבו״ המושג שילוב הינו עמוד תווך בהקמת התנועה והזרז -המרכזי לפעילותה. הגדרות שונות מתייחסות לשילוב בהקשר של הכלת אדם עם מוגבלויות מילוי אחר זכותו של ...
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר היתה בדיקת נתיבי התפתחות האינטליגנציה (קריסטלית ופלואידית), והזיכרון (זיכרון עבודה וזיכרון אפיזודי) בקרב בעלי מוגבלות שכלית ...
ילדים עם צרכים מיוחדים הם חלק מקהל היעד של תנועות הנוער והשתלבותם משפיעה לטובה עליהם ועל כלל החניכים. ההכרות האישית שוברת חומות של סטיגמות ודעות קדומות ומחנכת לערכים שישפיעו על ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מחקר זה בחן את נושא הקריאה והתמקד בתחום הקריאה הפונולוגית בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית. מטרת המחקר הייתה ...
החינוך המיוחד מוגדר הוראה המעוצבת באופן ייחודי כדי לתת מענה על הצרכים המיוחדים של ילדים עם ליקויים, נכויות וקשיים מתמשכים. הוא התפתח במטרה להתאים את הלמידה לצורכיהם מיוחדים של התלמידים, ...