המאמר פותח בסקירה של התפקידים שממלאים משחקים וצעצועים בהתפתחותם של ילדים. דן אח"כ בעקרונות בהם ראוי להשתמש בעיצוב משחקים על–מנת שיתאפשר שימוש בהם על–ידי כול הילדים, עם ובלי מוגבלות, ומעמת ...
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר נבחנו שני מרכיבים של כשירות תקשורתית- יוזמות תקשורתיות ואסטרטגיות תיקון תקשורתי, אצל ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות ...
מחקר זה נערך בסיועה של קרן שלם. המחקר נועד לבחון את השפעת הפעילות האתגרית על אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בינונית עד קשה וכן לבחון את השפעת ההשתתפות בפעילות האתגרית ...
עבודת גמר לתואר M.ED באוריינות חזותית בחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. המחקר עוסק בתכנון וחידוש חצרות אשכול גנים בחינוך המיוחד לילדים עם לקויות קוגנטיביות, מוטוריות וחושיות
במדינות המערב קיימת, מזה מספר עשורים, מגמה כללית לשלב ילדים עם מוגבלויות שונות במערכות חינוך רגילות, במקום להוציאם למערכות חינוך מיוחדות נפרדות, כפי שהיה נהוג בעבר. נטייה זו לשילוב (inclusion) ...
קהילת הושעיה מקבלת את אות ההוקרה המיוחד לקהילה מחבקת על יוזמה קהילתית, התנדבותית להקמה של מסגרת חברתית המשלבת ילדים ונוער עם מוגבלות שכלית ונכויות בחיים פעילים ועשירים בקהילה. לסרטון ...
מצגת על פעילות האגף לנכים ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים הקיימת במתנ"ס דבוריה שהוצגה ביום העיון לזכרו של המפקח מוחמד סכניני ז"ל. מתנ"ס דבוריה זכה בשנת 2013 בשתי תכניות מצטיינות במסגרת תוכנית ...
מתוך אתר מנהל חברה ונוער : "מציאות החיים במדינת ישראל מפגישה אותנו לא אחת עם מצבי חירום וחוסר ודאות. מצבים אלה מעמידים אותנו כיחידים וכאומה בפני התמודדויות אישיות ולאומיות, הדורשות ...
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. איחור התפתחותי כללי מוגדר כאיחור בשני צירי התפתחות לפחות, לרוב מאותר ומאובחן בגיל שנה וחצי עד גיל שלוש, ונחשב לאבחנה המקדימה לפיגור שכלי. ...