×
מציג 10 תוצאות מתוך 137

מרחב מוגן רגשי – מתגובת לחץ לתפקוד במצב חרום

מחברים נוספים : טלי ורסנו אייסמן, דני חמיאל, לאו וולמר, מעיין גוטגלד-דרור, חני וינרוט, נילי אהרונסון, יעל לויאל
מתוך הערכה : " אנו סמוכים ובטוחים שימים אלו מלווים מבחינתכם בדאגות ובחוסר ודאות. הורות הינה מאתגרת בחיי היומיום, ובוודאי טומנת בחובה מאפיינים ייחודיים, ושלל קשיים אפשריים נוספים בעת חירום. אנו ...

השוואת דגמי ההשתתפות בפעילויות פנאי ותפיסת ההורים את הנגישות הסביבתית בין ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וילדים ללא מוגבלות

מק"ט 609 | מנחה : פרופ' בתיה אנגל יגר
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת העל בריפוי בעיסוק הינה השתתפות האדם במארג החיים. מטרת המחקר הינה לאפיין את דגמי ההשתתפות ואת תפיסת ההורים ...

“שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה”: המשמעות של טקסי בר/בת מצווה עבור ילדים בעלי נכויות התפתחותיות ומשפחותיהם

ילדים עם צרכים מיוחדים לא תמיד זוכים לחוות טקסי מעבר שונים. טקס בר/בת מצווה בבית הכנסת יכול להיות אירוע משמעותי בחייהם. מחקרה של גילה ווגל, מהתנועה המסורתית בישראל,  עקב אחרי ...

להיות אם לעובר עם תסמונת דאון

סרטון הסברה מעורר השראה
 לרגל יום תסמונת דאון השנתי, שחל ב- 21/03/214 עמותת CoorDown הפיקה סרטון המעביר מסר לאמהות לעוברים עם תסמונת דאון. הסרטון המרגש מציג חמישה עשר ילדים עם תסמונת דאון הפונים אל ...

Enabling Access and Enhancing Comprehension of Video Content for Postsecondary Students with Intellectual Disability

מתן גישה וכלים לשיפור הבנת תוכנם של קטעי וידאו בקרב תלמידי תיכון בעלי מוגבלות שכלית
יש צורך רב בכלים חדשניים לשלב תלמידים עם מוגבלות שכלית בחוויות לימודיות. במחקר הנוכחי בדקו את ההשפעה של מספר התאמות על מנת לשפר הבנה של עובדות והסקת מידע מסרטים עיוניים ...

תקצירי הרצאות בנושא : הטמעת השימוש בטאבלטים בקרב ילדים עם מוגבלות

מחברים נוספים : קרן מלמד, איריס אדטו-בירן
 מכשיר הטאבלט מהווה חלון הזדמנויות מרתק ללמידה בעיקר בקרב ילדים. הוא מאפשר למטפלים הזדמנות ללמידה, תקשורת והרחבת תחומים של ידע ועניין בדרכים חדשות, מהנות אשר מגבירות את ההנעה והנאה כאחד. ...

סקירת ספרות ומקורות ידע בנושא: תוכניות בנושא שינוי עמדות וקבלת השונה בדגש על אוכלוסיות עם מוגבלויות בקרב תלמידי גן עד תיכון בישראל

מק"ט 136
עבודה זו עוסקת בשונה ובשינוי: השונה - אדם אשר החברה מתייגת אותו על בסיס מוגבלותו ובשל דעות קדומות משייכת אותו לקטגוריה נפרדת, והשינוי - התהליך התפיסתי שראוי שתעבור החברה כדי ...

Using Self-Directed Video Prompting to Teach Students with Intellectual Disabilities

שיטות לימוד ישירות ועצמאיות בעזרת סרטוני וידאו המיועדות לתלמידי תיכון בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ושימושן
החוקרים בחנו את ההשפעה של סרטי הדרכה המוצגים ב-Ipad בלימוד 4 בני נוער עם מש"ה בינונית-קשה שני כישורי יום-יום. התלמידים למדו לנקות שולחן על-ידי סרטון הדרכה. כשהגיעו ל80% הצלחה בביצוע ...

פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר

מק"ט 85
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות ...

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי-ספר רגילים: קידום השילוב ויצירת תרבות בית-ספרית משלבת

מחברים נוספים : דורי ריבקין
במדינות המערב קיימת, מזה מספר עשורים, מגמה כללית לשלב ילדים עם מוגבלויות שונות במערכות חינוך רגילות, במקום להוציאם למערכות חינוך מיוחדות נפרדות, כפי שהיה נהוג בעבר. נטייה זו לשילוב (inclusion) ...

מציג 10 תוצאות מתוך 137