×
מציג 10 תוצאות מתוך 137

סניף בני עקיבא גפן באפרת זוכה פרס מצויינות של קרן שלם לשנת 2012

אות הוקרה למתנדב/ת למען אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
 אות הוקרה למתנדב מוענק לחברי סניף בני עקיבא "גפן" בישוב אפרת , על פעילות התנדבותית ברוכת שנים עם ילדים ונוער עם מוגבלות שכלית התפתחותית, יוזמות ועשיה חברתית תוך שותפות , ...

תוכניות מעבר מבית הספר לעולם העבודה לבני נוער עם מוגבלויות

מחברים נוספים : מלכה מרגלית
נייר עמדה זה מטרתו להציג סקירה אינטגרטיבית של מגוון תוכניות המעבר מבית הספר לעולם התעסוקה עבור בוגרי מסגרות החינוך עם מוגבלויות. הסקירה מבוססת על מחקרי הערכה בינלאומיים, ראיונות של אנשי ...

שעת חירום – קובץ פעילויות ומידע

מחברים נוספים : רינה שבתאי
 מתוך אתר מנהל חברה ונוער : "מציאות החיים במדינת ישראל מפגישה אותנו לא אחת עם מצבי חירום וחוסר ודאות. מצבים אלה מעמידים אותנו כיחידים וכאומה בפני התמודדויות אישיות ולאומיות, הדורשות ...

קהילת תושבי נוף איילון זוכת פרס מצויינות של קרן שלם לשנת 2011

אות קהילה מחבקת
 אות הוקרה לקהילה מחבקת הוענק לתושבי נוף איילון על אימוץ פרויקט "איתנים בדרך", ביוזמת משפ' לוי, בהתגייסות קהילתית, התנדבותית, חמה ומקבלת לאורך שנים לאירוח,ליווי והפעלה חברתית של ילדים ונוער עם ...

ערכת מנחה בנושא איתור ילדים, צעירים ובוגרים עם מוגבלות במצבי סיכון

לאנשי מקצוע מתחומי החינוך, הרווחה והבריאות
התוכנית הארצית "מצוף" פותחה על מנת לצמצם את תופעת מיעוט הדיווח ולהגברת המודעות בקרב אנשי המקצוע לסוגיית הפגיעה הגבוהה יותר בילדים עם מוגבלויות בהשוואה לילדים ללא מוגבלויות. התוכנית הינה שותפות ...

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר יסודיים: מעקב אחר יישום “פרק השילוב” בחוק חינוך מיוחד

מחברים נוספים : אלן מילשטיין, מירב מרום
בסוף שנת 2002 התקבל תיקון מספר 7 לחוק חינוך מיוחד, הידוע בשם "פרק השילוב". אמנם, לפני חקיקת החוק כבר שולבו ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה (להלן: תלמידים משולבים), ...

יישום מיטבי – איתור אוכלוסיית יעד, הערכת צרכים וידע נוכחי, הפעלת תוכנית התערבות ראשונית והערכת תוצאות – אוכלוסיית מבחן, תסמונת רט

מק"ט 43 | מחברים נוספים: ברוריה גדעוני בן זאב, יואב מריק
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. תסמונת רט הנה תסמונת גנטית הפוגעת בעיקר בנשים. לאור הצרכים הרפואיים המורכבים של אוכלוסייה זו, חשוב לאתר נשים אלו על מנת שיוכלו להיכנס ...

לקרוא את העולם – הזדמנות שנייה בלימוד קריאה: השפעתה של תכנית התערבות אוריינית על מיומנות הקריאה ומתוך כך, איכות החיים של בוגרים עם מגבלה קוגניטיבית

מק"ט 49 | מחברים נוספים: אביבית שינגרוס, ד"ר מיכל שני
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקר זה עוסק בחשיבות מתן הזדמנות שנייה לאנשים בוגרים בעלי מגבלה קוגניטיבית, ברכישת מיומנויות אורייניות, למען הגדלת הסיכויים לשילובם בחברה. מטרת המחקר הינה ...

ליקויים בתפקוד הרפלקס האוקולו-מוטורי ובשיווי משקל בקרב ילדים ונערים עם פיגור שכלי קל ובינוני

מק"ט 57 | מחברים נוספים: איציק מלצר, עוז צור, איילת רונן
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. התפתחות הרפלקס הוסטיבולו-אוקולומוטורי (VOR) הוא תהליך המתחיל מיד לאחר הלידה ונמשך לאורך שנים ומושפע מגירויים חיצוניים ואינטראקציה עם מערכות ביולוגיות שונות. התפתחות הרפלקס ...

טיפוח נחישות עצמית בקרב תלמידים עם ליקויים קוגניטיביים באמצעות למידה בקהילות לומדים

מק"ט 544 | מנחה: פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעתה של הלמידה בקהילות לומדים לפי מודל מעגל ההפנמה על הטיפוח של נחישות עצמית ...

מציג 10 תוצאות מתוך 137