×
מציג 10 תוצאות מתוך 137

שיפור תפיסת רצף זמן בקרב ילדים עם פיגור שכלי בינוני באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה

מק"ט 21 | מחברים נוספים: סיגל עדן, מיכל בצר
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר עוסק בתפיסת הזמן, ומתמקד בשיפור תפיסת רצף הזמן אצל ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). תוכנית ההתערבות התבססה על טכנולוגית המציאות המדומה ...

אפיוני קריאה ומטלות תלויות קריאה בקרב צעירים בעלי פיגור שכלי ממקור לא ידוע

מק"ט 545 | מנחה: פרופ' יונתה לוי
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר בנושא ליקויי קריאה התמקד בעבר באוכלוסיית הדיסלקטיים, שהם בעלי אינטליגנציה תקינה בדרך-כלל הסובלים מליקוי ספציפי בקריאה. המחקר הנוכחי ...

בדיקת הקשר בין אווירה משפחתית, קוהרנטיות ותקווה הורית להשתתפותם של ילדים ומתבגרים עם פיגור שכלי בגילי 21-10

מק"ט 558 | מנחים: ד"ר אורית ברט, ד"ר נאוה רצון, פרופ' מלכה מרגלית
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המטרה הראשונית בהתערבות טיפולית באמצעות ריפוי בעיסוק היא להפחית מוגבלות ולעודד תפקוד על מנת לקדם השתתפות. מטרת המחקר הנוכחי ...

שילובים – מדריך לצוות החינוכי המשלב תלמידים בעלי לקויות משמעותיות בחינוך הרגיל

חוק החינוך מיוחד מחייב שילובם של ילדים עם מוגבלויות שונות במסגרת מערכות החינוך הרגילות. החל משנת הלימודים תשס"ד החל תהליך השילוב בכל בתי הספר בארץ. מטרתה של חוברת זו  לסייע ...

תרומתם של הערכה עצמית, רמת הדיפרנציאציה של העצמי, תפיסת הדחק במשפחה ותפיסת הטיפול הדיפרנציאלי של ההורים לצמיחה אישית בקרב אחאים לילדים עם או ללא פיגור שכלי

מק"ט 532 | בהנחיית : ד"ר ליאורה פינדלר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק האם קיימים הבדלים בין אחים לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) לבין אחים לילדים ...

תרומת הניסיון וההתנסות לפרופיל תפקודי (לא אקדמי) בקרב תלמידים עם פיגור שכלי

מק"ט 524 | מנחים : ד"ר שירה ילון חיימוביץ, ד"ר שולה פרוש
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. בשנים האחרונות מתרחש בקהילייה השיקומית תהליך המתבטא במעבר מהתמקדות בהגדרת ליקוי אצל ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) להתמקדות ...

הבדלים בתפיסת העצמי, בתפקוד חברתי, בהשתתפות בעיסוקים ובקשר ביניהם בקרב מתבגרים עם פיגור בגיל 13-16 החיים בבית הוריהם לעומת אלו החיים במסגרת מעונית

מק"ט 525 | מנחים : פרופ ' דליה מררי, ד"ר שירה ילון חיימוביץ
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הייתה בדיקת ההבדלים בתפיסת העצמי, בתפקוד החברתי, בהשתתפות בעיסוקים ובקשרים בניהם בקרב מתבגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ...

פעילות גופנית מכלילה

מחברים נוספים : רחל טלמור, ישעיהו הוצלר
המחקר מציג תוצאות פרוייקט שנערך במרכז ספורט לנכים "ספיבק" ברמת גן, שמטרתו להדגים את הדרך לשילוב תלמידים ללא מוגבלויות יחד תלמידים בעלי מוגבלויות פיזיות מורכבות. ייחודו של הפרוייקט הוא בכך ...

מחקר אפידמיולוגי ארוך טווח על תפקודם והישגיהם של ילדים שטופלו במכון להתפתחות הילד ת”א-יפו בתחומי הרפואה, חינוך, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית בין השנים 1994-1975

מק"ט 8 | מחברים נוספים: רחל יפעת, יעל לייטנר, רונית מסטרמן, גבי גילטז ואחרים
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מהווה המשך למחקר רטרוספקטיבי אפידמיולוגי קודם שנערך במסגרת המכון להתפתחות הילד בתל אביב. מטרתו העיקרית של המחקר הקודם הייתה יצירת בסיס ...

בני נוער עם נכות התפתחותית – פיגור שכלי גבולי וקל והתנסויותיהם במצבי פגיעה וניצול- השוואה לבני נוער רגילים ללא נכות

מק"ט 529 | מנחה : פרופ' שונית רייטר
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היקפה ומאפייניה של תופעת הפגיעה והניצול כנגד בני נוער עם נכות התפתחותית, מוגבלות ...

מציג 10 תוצאות מתוך 137