×
מציג 10 תוצאות מתוך 21

מרכזי יום לא.נשים עם מוגבלות בינונית/קשה : סקירת ספרות

חשיבות מרכזי היום משמעותית במיוחד עבור א.נשים שהמוגבלות שלהם אינה מאפשרת (עדין) תעסוקה והשתלבות במרחב שאינו מונגש ומותאם. מרכזי יום יכולים לראות את עיקר תפקידם כטיפול, פנאי, פיתוח אישי, עיסוק ...

שימוש בטכנולוגיה בקרב אנשים הזקוקים לרמת תמיכה גבוהה

מחברים נוספים : אורית גרינשטיין, אילנה גלייטמן, יעל שדילובסקי פרס, מורן רן
טכנולוגיה היא אחד הכלים היכולים לסייע לאנשים עם מוגבלות במסעם לעצמאות, לאוטונומיה ולהשתתפות פעילה בחיי היום-יום. התכנית  "בתים חכמים" עוסקת בפיתוח גישת שרות חדשה  לאיתור והתאמה של פתרונות טכנולוגיים העונים ...

בית או פנימייה: מהי המסגרת האופטימלית עבור משפחה המגדלת ילד עם מוגבלות שכלית קשה או עמוקה?

מק"ט 890-115-2019| חוקרים נספים : כרים נסאר, מיטשל שערץ
מחקר זה נערך במימון מקרן שלם. מחקר זה השווה את מדדי איכות החיים ומדדים רגשיים ובריאותיים בקרב הורים המגדלים ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ועמוקה בבית לאלו שילדיהם מתגוררים ...

Home versus Residential Care in Children with Severe and Profound Disability: Family Quality of Life and Caregiver’ Psychological Factors

Catalog # 890-115-2019| Other Authors: Kareem Nasser, Mitchell Schertz
This work was supported by a grant from Shalem Fund. This study compared Family Quality of Life (FQoL), emotional and health factors among parents raising children with severe and profound ...

המודל הפדגוגי (ג. ק. ג)

מחברים נוספים : מעאלי עאסלה וצוות המחנכים בבית הספר
המודל הפדגוגי (ג. ק. ג)- (גדול בחשיבה, קטן בהתאמה, גדול ביישום) מיועד לאוכלוסיית התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מטרת המודל הפדגוגי היא לתעל את העשייה החינוכית תוך מתן דגש על ...

مدرسة منزلية أو داخلية: ما هو الإعداد الأمثل لأسرة تربي طفلًا يعاني من إعاقات عقلية شديدة أو عميقة؟

رقم النموذج: 2019-115-890
تم إجراء هذا البحث بمساعدة منحة من كيرن شاليم معظم الأطفال ذوي المحدودية الذهنية التطورية الصعبة والعميقة يتعالجون ببيوتهم وذلك وفق التوصيات الحالية للمختصين، ومع ذلك، فإن التحديات العاطفية، تواجه ...

הקשר בין מצבם התפקודי והקוגניטיבי של המטופלים לבין רמת הלחץ, השחיקה, שביעות הרצון ופגיעות שריר- שלד בקרב המטפלים באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 612 | מנחים: פרופ' אלי כרמלי, ד"ר דבורה אלפרוביץ-נחנזון
גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בעבודת עזרה מלגה מקרן שלם. זהו מחקר חתך ראשוני שכלל 243 רופאים מ- 68 מעונות ומסגרות. המטפל לרופא שאלון חד פעמי. מטרתו המרכזית הייתה ...

חווית ההאכלה והאכילה – חוברת הדרכה לעבודה עם אנשים עם מוגבלות

אכילה הנה צורך קיומי בחייו של כל אדם, ובנוסף, האכילה מהווה אירוע מהנה וחוויה חברתית. היא גם חוויה המאגדת בתוכה אלמנטים נוספים כגון: עצמאות לעומת תלות, קשר ותקשורת הדדיים, הכלה, ...

הערכת תרומת השימוש במתודולוגיית סיעור מוחות בנושא האכלת אנשים עם מש״ה

מק"ט 215 | מחברים נוספים : מיה סבג
 מחקר בנושא בדיקת רטרוספקטיבית של משתתפים במפגש סיעור מוחות בנושא חוית האכלה של אנשים עם הקיימות שכלית, אשר התקיים כחלק ממהלכי יישום של מחקר שנעשה בנושא במטרה לבחון כיצד ניתן ...

המהדורה המקוונת של מארז לניהול איכות השרות במרכזי יום 21+ טיפוליים סיעודיים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ע”פ תקן ISO 9001

המארז הינו תוצר פעילותם של קבוצת מנהלי מרכזי יום אשר השתתפו בקורס שהתקיים בשנת 2014 ואשר בחרו לקחת חלק בכתיבת התקן. הקורס נעשה במימונה של קרן הקורס נעשה במסגרת מכון ...

מציג 10 תוצאות מתוך 21