×
מציג 10 תוצאות מתוך 79

יעילות האימון הפונולוגי בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית דוברי שפה עברית וערבית בהקשר של דיגלוסיה

מק"ט 618| בהנחיית: דר' אורית חצרוני
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.   מחקר זה בחן את נושא הקריאה והתמקד בתחום הקריאה הפונולוגית בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית. מטרת המחקר הייתה ...

חינוך לילדים עם צרכים מיוחדים בישראל – נתונים וסוגיות מרכזיות

החינוך המיוחד מוגדר הוראה המעוצבת באופן ייחודי כדי לתת מענה על הצרכים המיוחדים של ילדים עם ליקויים, נכויות וקשיים מתמשכים. הוא התפתח במטרה להתאים את הלמידה לצורכיהם מיוחדים של התלמידים, ...

ממעון יום שיקומי (אלוטף) לשילוב בגן ויצו

אלו"ט- העמותה הלאומית לילדים אוטיסטים, פועלת להבטיח לילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי את הזכות למרב ההזדמנויות לצמיחה ולהשתתפות בחיי הקהילה. בבסיס רעיון השילוב עומדת האמונה שלאנשים על הרצף האוטיסטי קיימת ...

לה”ב – לקראת השתתפות בחיי עבודה, תוכנית מעבר להכנה לחיי עבודה

כתבה : ד"ר יונת יבזורי בהוצאת : אחוה הוצאה לאור
בימים אלו מופצת דרך הוצאת ספרים אחווה תכנית התערבות בנושא הכנה לחיי עבודה ' לה"ב - לקראת השתתפות בחיי עבודה'. לה"ב מבוססת על ידע בריפוי בעיסוק וחינוך מיוחד ומיועדת לקהל ...

מה עושים בזמן אזעקה?

לוח תקשורת
הלוח הוכן על ידי מרים אוחיון, קלינאית תקשורת בבה"ס לוטם ברחובות. מטרת הלוח לעזור לתלמידים לשנן מה נדרש מהם בזמן אזעקה. הלוח חולק לכל תלמיד לשימוש גם בביתו.    

לקויות למידה בקרב בוגרים: יישום מודל הבריאות העולמי (ICF) כמפתח להבנה של צורכי הפרט – מאמר עמדה

מחברים נוספים : שרה רוזנבלום
  מאמר עמדה זה מציג בקצרה את מודל ארגון הבריאות העולמי כמפתח להבנה של צורכי האדם הבוגר עם לקות הלמידה. המודל מתייחס למצבו הבריאותי של הפרט, לגורמים תלויי הקשר אישיים וסביבתיים ...

סקירת ספרות ומקורות ידע בנושא: תוכניות בנושא שינוי עמדות וקבלת השונה בדגש על אוכלוסיות עם מוגבלויות בקרב תלמידי גן עד תיכון בישראל

מק"ט 136
עבודה זו עוסקת בשונה ובשינוי: השונה - אדם אשר החברה מתייגת אותו על בסיס מוגבלותו ובשל דעות קדומות משייכת אותו לקטגוריה נפרדת, והשינוי - התהליך התפיסתי שראוי שתעבור החברה כדי ...

מאפייני הסביבה התקשורתית והקשר שלהם לאסטרטגיות תיקון תקשורתי בקרב ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית משמעותית

מק"ט 604 | מנחה: ד"ר אורית חצרוני
 עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם.   במחקר נבחנו שני מרכיבים של כשירות תקשורתית- יוזמות תקשורתיות ואסטרטגיות תיקון תקשורתי, אצל ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ...

קוים מנחים לתכנון מעון יום שיקומי

מחברים נוספים : שוש זאב-רשף, תמי איילון, מיקי כהן
מסמך זה הינו שיתוף פעולה בין אגף לשירותי רווחה ושיקום, היחידה לטיפול באדם עם אוטיזם, הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי וקרן שלם. מטרתו לסייע לרשויות בבניית מעונות יום ...

פניה לעזרה של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בבתי ספר לחינוך מיוחד בעקבות אלימות בבית הספר

מק"ט 85
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. קידום רווחתם הרגשית והפיזית של תלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית היא בעלת חשיבות רבה. הן לתלמידים עצמם והן למערכת החינוך ולמערכות התומכות הסובבות ...

מציג 10 תוצאות מתוך 79