×
מציג 10 תוצאות מתוך 203

הקשר בין שביעות רצון מורת המחשבים לבין ביצוע מטלות מחשב עם עכבר מותאם עבור תלמידים עם פיגור שכלי

עבודת תזה בהנחייתן של פרופ' תמר וייס וד"ר נעמי שרויאר
ילדים עם פיגור שכלי עלולים לחוות קושי בתפקוד יום-יומי בסביבות החיים השונות, בלמידה, בבית-הספר, בתקשורת או בפעילות פנאי. התפתחות הטכנולוגיה, ובייחוד הטכנולוגיה המסייעת, זימנה הזדמנויות חדשות עבור אותם ילדים לעצמאות, ...

Evaluation of a Video Prompting and Fading Procedure for Teaching DishWashing Skills to Adults with Developmental Disabilities

הערכת תהליך רכישת מיומנות הדחת הכלים בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית באמצעות שימוש בסרטוני הדרכה והפחתת השימוש בהם לאחר רכישה המיומנות.
החוקרים העריכו שימוש בסרטוני הדרכה לשטיפת כלים והפחתת השימוש בהם לאחר הרכישה בקרב 3 מבוגרים עם מש"ה. סרטון ההדרכה כלל תיאור של שטיפת כלים בפירוק לשלבים. כל שלושת המבוגרים עם ...

תחושת כאב באנשים עם פיגור שכלי

מק"ט 11 | מחברים נוספים: חיים פיק
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. הדעה הרווחת כיום היא, שאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה), רגישים פחות לכאב בהשוואה לנורמה. גישה זו מביאה לכך שאנשים עם מש"ה, מקבלים ...

השפעת תוכנית התערבות באמצעות בעלי חיים על אנשים עם פיגור שכלי

מק"ט 13 | מחברים נוספים: יוסף טירקל, שני דורון
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. מחקרים שונים מלמדים כי לבעלי חיים השפעה על בני אדם מבחינה נפשית, קוגניטיבית, רגשית וחברתית. במחקר זה נעשה ניסיון לבדוק את ההתערבות בעזרת ...

אינטראקציה אם-פעוט והתפתחות מיומנויות תקשורת ושפה אצל פעוטות עם תסמונת דאון

מק"ט 547 | מנחים : ד"ר ורדה רוזנטל, פרופ' פנינה קליין
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. במחקר זה נבדקה השאלה, האם שיפור האינטראקציה המוקדמת בין האם לפעוט הלוקה בתסמונת דאון ישפיע על רכישת מיומנויות התקשורת ...

Computer-Presented Video Prompting for Teaching Microwave Oven Use to Three Adults with Developmental Disabilities

הערכת תהליך רכישת מיומנות הכנת פופקורן במיקרוגל בקרב בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית באמצעות שימוש בסרטוני הדרכה והפחתת השימוש בהם לאחר רכישה המיומנות.
החוקרים העריכו את השימוש בסרטונים ללימוד 3 מבוגרים עם מש"ה כיצד להכין פופקורן במיקרוגל. האימון כלל פירוק של הפעילות ל-10 משימות, והועברה במטבח של מרכז היום בו המשתתפים שוהים. לביסוס ...

ערכת הדרכה בנושא אכילה והאכלה של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

 ערכת הדרכה בתחום ההאכלה של אנשים עם מש"ה. הערכה מיועדת לשמש ככלי הערכה, תכנון וטיפול לשימוש הצוות הרב מקצועי והטיפולי במסגרת והיא כוללת מרכיבים יישומיים ותיאורטיים ומילון מונחים. מצ"ב טופס ...

להיות ביחד: עיסוקים משפחתיים בסביבת הסנוזלן

מק"ט 533 | מנחה : ד"ר דליה זק"ש
עבודת גמר זו לתואר שני נערכה בסיוע מקרן שלם. מטרת המחקר היא לחשוף את חווית העיסוק המשפחתי בסביבת הסנוזלן, לנתח כיצד סביבה זו מאפשרת קיומו של העיסוק המשפחתי, ולהבין את ...

מחקר אפידמיולוגי ארוך טווח על תפקודם והישגיהם של ילדים שטופלו במכון להתפתחות הילד ת”א-יפו בתחומי הרפואה, חינוך, פסיכולוגיה ועבודה סוציאלית בין השנים 1994-1975

מק"ט 8 | מחברים נוספים: רחל יפעת, יעל לייטנר, רונית מסטרמן, גבי גילטז ואחרים
מחקר זה נערך בסיוע מענק מקרן שלם. המחקר הנוכחי מהווה המשך למחקר רטרוספקטיבי אפידמיולוגי קודם שנערך במסגרת המכון להתפתחות הילד בתל אביב. מטרתו העיקרית של המחקר הקודם הייתה יצירת בסיס ...

ההשפעה על שני סגנונות הוראה בפעילות גופנית על איכות חייהם של צעירים הלוקים בפיגור שכלי קל ובינוני

מק"ט 507 | מנחים : פרופ' שונית רייטר, ד"ר דוד בן-סירא
עבודת גמר זו לתואר שלישי (דוקטורט) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. מטרת מחקר זה, היא להשוות בין ההשפעה של שני סגנונות הוראה בחינוך גופני על שיפור באיכות חייהם של צעירים ...

מציג 10 תוצאות מתוך 203