×
מציג 10 תוצאות מתוך 70

עוצמות- קמפוס אקדמי בן שלושה שלבים לאנשים עם מוגבלות שכלית

מחברים נוספים : אירית חן, דליה טל, חפציבה ליפשיץ
תוכנית ”עוצמות” החלה לפעול בשנת 2012 בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן כפרקטיקום לסטודנטים הלומדים בהתמחות ברב גוניות קוגניטיבית  לתואר שני שנפתח ביוזמת ראש ההתמחות, פרופ’ חפציבה ליפשיץ. התוכנית בת שלושה ...

הוראת הקריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ו/או צרכים תקשורתיים מורכבים

מחברים נוספים : ד"ר גת סבלדי–הרוסי, זיוה מאיר, חלי צווילינג, חני שור אדלשטיין, ידידה לוין –שטרנברג, יפית כהן בוננה, ליזון שוורץ, ענת צח, ד"ר רונית סבן, שירי אופיר, שלי פוגלמן-אברבוך , שרית פלוטניצקי
קריאה מהווה חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים של כלל התלמידים, ובתוך כך גם של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ו/או תלמידים עם צרכים תקשורתיים מורכבים. אגף חינוך מיוחד, משרד החינוך, מוביל ...

לקרוא מחוץ לקופסא: עיצוב קופסת בריחה להוראת קריאה לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מק"ט 890-325-2020
מחקר זה נעשה בסיוע קרן שלם. אוריינות עבור אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה) היא אחת היכולות החשובות המובילות לעצמאות. כמות המחקרים העוסקים בהוראת הקריאה לתלמידים עם מש"ה מצומצמת וקיימות ...

القراءة خارج الصندوق: تصميم صندوق كرتون لتدريس القراءة للطلاب ذوي المحدودية الذهنية التطورية

رقم النموذج: 2020-325-890
أجريت هذه الدراسة بتمويل من “صندوق شاليم” القدرة على القراءة مهمة لوظائف عديدة ولها تأثير كبير على جودة حياة الإنسان. يمكن أن تكون صعوبات القراءة عائقًا في مجموعة متنوعة من ...

Postsecondary University Education Improves Intelligence of Adult Students with Intellectual Disability: A Preliminary Study השכלה גבוהה לסטודנטים עם מוגבלות שכלית תרמה לשיפור מנת מישכלם.

מחברים נוספים : שלומית שניצר, אלי וקיל
המחקר עוסק בסטודנטים עם מוגבלות שכלית (מש"ה) המשתתפים בפרוייקט  "עוצמות" -  שילוב אקדמי  בן  3  שלבים לבוגרים עם מש"ה, כדלהלן: שלב  א' - העשרה אקדמית מותאמת בקבוצה: סטודנטים בעלי מגבלה ...

Perspectives of Adolescents with Disabilities and their Parents regarding Autonomous Decision-Making and Self-Determination פרספקטיבות של מתבגרים עם מוגבלות והוריהם אודות אוטונומיה בקבלת החלטות והגדרה עצמית

מחברים נוספים : שירלי ורנר
עידוד אוטונומיה בקבלת החלטות הינו בעל חשיבות רבה עבור מתבגרים עם מוגבלות ומהווה את הבסיס להתפתחותה של הגדרה עצמית. מחקר זה השווה בין 69 מתבגרים עם מוגבלות לאחד מהוריהם באמצעות ...

Giftedness in a Population with Intellectual Disability in Visual Art – A Potential for Academic and Vocational Training

Catalog # 890-127-2019 | Other Author: Keren Berko
This work was supported by a grant from Shalem Fund The study's goal was to examine giftedness phenomenon in the field of visual art among adolescents (aged 16-21) with intellectual ...

“מחוננות” באוכלוסייה עם מוגבלות שכלית בתחום האמנות החזותית – פוטנציאל להכשרה אקדמית ותעסוקתית

מק"ט 890-127-2019 | חוקרים נוספים : קרן ברקו
מחקר זה נעשה במימון קרן שלם. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבדוק את תופעת הכישרונות הייחודיים בקרב מתבגרים (CA = 16-21) עם מוגבלות שכלית (להלן מש"ה) בתחום האומנות החזותית. השתתפו מתבגרים ...

שימוש בהנחיות ווידאו לשיפור יכולות תעסוקה בקרב מבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברמה בינונית ובינונית-נמוכה שגרים במעון פנימייה

מק"ט 890-626-2021| בהנחיית : ד"ר שרית שפירו
עבודת גמר זו לתואר שני (תזה) נערכה בסיוע מלגה מקרן שלם. המחקר הנוכחי היה הראשון שבדק את השימוש האפקטיבי באסטרטגיית הנחיית וידאו באמצעות מכשיר אייפד בקרב שישה משתתפים מבוגרים (מעל ...

מתווה לתכנון תוכניות ממוקדות אדם לבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במסגרות חוץ ביתיות

המתווה מבוסס על ספרה על פרופ' חפציבה ליפשיץ
מטרת המתווה לתכנון תוכניות ממוקדות אדם לבוגרים עם מוגבלות שכלית ברמת תפקוד קלה-בינונית היא  להציע קווים מנחים מבוססי מחקר בעבור צוותי הדרכה במסגרות חוץ ביתיות בעבודתם הפרטנית עם אוכלוסיה זו. ...

מציג 10 תוצאות מתוך 70